Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #1 Skrevet 1. november 2013 Og da tenker jeg ikke på hverdagen. Men feks jul og 2 dager i påske. Er det ikke godt for den lille å være hjemme med mor eller far (som likevel har ferie) og kan finne på noe sammen? Hvorfor skal barna i bhg da? Bare nysgjerrig:-) Anonymous poster hash: 85902...c69
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #2 Skrevet 1. november 2013 Har jeg fri så får ungene det. Jeg jobber 90% har to ekstra fridager i mnd, da er barna i bhg og på sfo. Jeg vasker da huset, legger feks lege/tannlegebesøk til de dagene. Feks neste fridag skal bilen på eu kontr. Anonymous poster hash: 97afd...70e
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #3 Skrevet 1. november 2013 Vi bor langt fra folk og sender gjerne barna i bhg hvis de vil det. Er ingen andre barn her vi bor.. De har uansett ALLTID korte dager Anonymous poster hash: 6e357...f6f
Katapult Skrevet 1. november 2013 #4 Skrevet 1. november 2013 Kjempedeilig de dagene man kan ha ungen hjemme. Men, det er det ikke alle som kan. Selv om barnehagen har planleggingsdag er det ikke slik at alle bedrifter stenger og alle får fri. Landet stopper ikke opp fordi kalenderen har en rød dag, eller barnehage/skole/sfo er stengt=).
GeeGee Skrevet 1. november 2013 #5 Skrevet 1. november 2013 For de som har fri er det sikkert en god løsning, de fleste ønsker jo å være mest mulig med barna. Men ikke alle har fri i romjul eller dagen i påsken som ikke er helligdager. Og noen kan ha andre grunner til å sende barna i bhg, som f.eks. egen helse.
SophiesMum<3 Skrevet 1. november 2013 #6 Skrevet 1. november 2013 Har jenta hjemme både påske og jul, men det er jo ganske enkelt fordi både jeg og pappaen har fri :-)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #7 Skrevet 1. november 2013 Jeg jobber "lærerturnus", så i alle feriene har jeg småen hjemme bortsett fra 1 dag, da har jeg storrengjøring i huset, handler inn og fikser ting som trengs. Synes dette er en fin løsning, ikke kjekt for han om jeg skal gjøre litt i huset hele veien, mye bedre å få alt unna på en dag også kan vi bare kose oss resten av uka. Før jobbet jeg på sykehus og turnus, så da måtte jeg jo jobbe i alle ferien og de røde dagen, så føler jeg får med tid hjemme med småen nå enn da. Da var det mer sånn fri innimellom, nå får vi høstferie, juleferie osv. Anonymous poster hash: cd712...464
☆☆☆ Skrevet 1. november 2013 #8 Skrevet 1. november 2013 (endret) Her er bhg stengt jul og påske, eg er på jobb då og mannen jobbar minst ein av dagane. Det blir nok ein kabal å legge, men for ungen er det nok ikkje ei ulempe (sjølv om eg kanskje må ta på meg ekstra jobb på helligdag for å kunne vere heime ein kvardag ekstra i jula). Muligens kjedelig for mor med andre ord. Endret 1. november 2013 av ★
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #9 Skrevet 1. november 2013 Er ikke mange dagene bhg er åpen i jula, og jeg vurderer å la sønnen min være der et par dager i allefall. Det eneste som evt. holder meg igjen er tanken på de ansatte som sikkert vil være hjemme med egne familier. Det er fordi både han og jeg synes forandring fryder, og det kan kanskje bli kjedelig for ham å gå hjemme med familien absolutt hele jula. Også fordi han er eneste barn i storfamilien. Må vel nevne at jeg er ufør, så han har korte dager og mye fri ellers. Mulig jeg hadde sett annerledes på det hvis jeg var mye borte fra han i hverdagen. Anonymous poster hash: 0348a...0c8
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #10 Skrevet 1. november 2013 Er jo ikke alle som kan ta fri de dagene.. Jeg har vært heldig, og hatt enten sykemelding eller permisjon de siste 2årene og da hatt fri, men til jul må jeg jobbe, og det må jeg sikkert i påska og. Samme med pappaen, så da må barnet i bhg.. Anonymous poster hash: 02002...0b2
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #11 Skrevet 1. november 2013 Nå er mine barn bare mellom 50 og 70 prosent i Bhg til vanlig, derfor har jeg ingen problemer med å sende de en dag i Bhg etter nyttår selvom jeg er hjemme. Dette fordi vi skal ha vursdagsfeiring hjemme og jeg trenger tiden på å bake og å gjøre i stand. Anonymous poster hash: e561e...1d1
Elsker livet Skrevet 1. november 2013 #12 Skrevet 1. november 2013 Mine barn har/har hatt 60 % i barnehagen fra de var 3 år selv om jeg var hjemmeværende. De hadde i grunnen ikke så mye behov for å være hjemme hver dag i juleferien o.l. så de dagene de hadde plass som ikke falt på en helligdag var 6 timer i barnehagen et fint avbrekk.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #13 Skrevet 1. november 2013 Jeg jobber skoleturnus og har som regel sønnen min hjemme alle feriedager. Allikevel hender det han er i bhg en av dagene fordi: -Jeg er 100% alene, og selvom vi vasker ukentlig så er det kjedelig for en på 4 å være med på storvask. -Samler opp legetimer/tannlegetimer o.l til feriene for å slippe å ta fri fra jobben. Anonymous poster hash: ffa57...f2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå