Gå til innhold

Hva må til for å bli "godkjent" dagmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart ferdig med permisjon med nr 2 og har virkelig ikke lyst tilbake på jobb.

Hva må jeg gjøre for å bli dagmamma?

Kan jeg ha tre-fire unger her eller er det noe maksgrense på to?

Vil gjerne ha alt ordentlig og ryddig, og at eventuelle foreldre skal kunne levere barnet hos meg med lett hjerte.

Anonymous poster hash: fcafa...bf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Anonymous poster hash: 2389a...328

Skrevet

Vet dessverre ikke hvordan man blir "godkjent" dagmamma, men det trenger du da heller ikke? Tror ikke det er noen maksgrense for hvor mange barn du kan ha, hørte om en pensjonistdame som hadde SEKS unger på fulltid. Spørsmålet er heller hvorvidt det er forsvarlig å ha ansvar alene for så mange barn... Jeg "overtok" et barn på 15 måneder som hadde vært hos denne dama, og foreldrene hans fortalte at han alltid var skrubbsulten da de hentet ham, og at han ofte var så trøtt at han ikke ville være med ut på lekeplassen og lignende med foreldrene sine.. Av egen erfaring ville jeg aldri hatt flere enn tre dagmammabarn samtidig, en skal tross alt ha overskudd til å følge opp alle ungene også, men det kan jo hende du er superwoman og klarer det helt fint.. :P

Anonymous poster hash: 169bd...af4

Skrevet

Du  ma kontakte kommunen der du bor, helskjekk i og utenfor hjemmet ditt må til. Har du to barn selv bør du ikke ta inn fler enn ett barn under 3 år. flere er uforsvarleg husk du tar et annsvar for andres barn og det kan vere mye verre enn for egne barn.

Anonymous poster hash: a55e4...608
Skrevet

Takk for svar!

Eldste er 14 så han går ikke med i regnestykket.

Vi har inngjerdet tomt på 1,5 mål med lekestativer og sandkasse m/lokk, og innvendig er det jo barnesikret mtp minsten som er 11 mnd.

Ser for meg at jeg skal klare to i tillegg til min egen i hvertfall, har jobbet i barnehage i flere år så føler meg trygg på å kunne takle div situasjoner.

Og til uka skal mannen og jeg på livredningskurs for småbarnsforeldre for å friske opp gammel kunnskap :)

Det viktigste for meg er at ungene har det bra, og ser det som en god løsning for å kunne ha minsten hjemme et års tid før han sendes i barnehage.

Anonymous poster hash: 2389a...328

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...