Gå til innhold

Brystene mine fyller seg ikke opp mellom hvert måltid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 6 uker gammel baby som dier veldig ofte. Brystene mine får ikke tid til å fylle seg opp mellom hvert måltid. De er slappe og kjennes tomme ut.

Kan dette tyde på at jeg ikke har nok melk eller er dette vanlig for noen?

Anonymous poster hash: 413fd...cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du har begynt å amme oftere nå enn før så tar det ofte litt tid før det øker og stabiliserer seg. jeg tipper du har nok melk :) jeg ammet lenge og på slutten av ammeperioden trodde jeg det var helt tomt, kunne ikke kjenne anntydning til melk, men jammen kom det ut en del likevel. du merker på barnet om det ikke er nok. men så lenge du ammer hyppig, vil det øke :)

Anonymous poster hash: df4a0...fd1
Skrevet

Har en 6 uker gammel baby som dier veldig ofte. Brystene mine får ikke tid til å fylle seg opp mellom hvert måltid. De er slappe og kjennes tomme ut.

Kan dette tyde på at jeg ikke har nok melk eller er dette vanlig for noen?

Anonymous poster hash: 413fd...cd0

Noen regulerer melkemengden veldig tidlig slik at brystene kan føles tomme uten å egentlig være det.

Virker babyen fornøyd? Viss babyen virker fornøyd etter et måltid så har du helt sikkert nok melk. Det er jo også ofte slik at små babyer spiser ofte og dermed rekker ikke brystene å bli sprengt før babyen vil ha mat igjen. Men det vil ikke si at det ikke er nok melk.

Det er så forskjellig dette med melk og amming så det beste indikatoren er om babyen virker tilfreds eller ikke.

Skrevet

Den beste testen på om du har nok melk, er om barnet legger på seg som det skal. De som ikke får nok melk er også ofte veldig urolige. Det er helt vanlig at puppene kjennes tommere ut når mengden stabiliserer seg litt, man må ikke kjenne at de er fulle for at man skal ha nok melk. Det er også vanlig at babyer innimellom spiser oftere enn de har gjort, før det blir mer som normalt igjen, det kalles økedøgn.

Anonymous poster hash: f89c0...0d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...