Gå til innhold

Er det vanlig at foreldre er med i bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barnet er 4 år?

Anonymous poster hash: 7b94a...d46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, to timer klarer barn seg alene.

Anonymous poster hash: 64eeb...559

Skrevet

Jeg lurer på det samme med tre år? Er med barn i barnehagen... Jeg antar at vi skal være med, men litt flaut å spørre. Er jo bare barnets navn på invitasjonen. 

Anonymous poster hash: 0acd7...622
Skrevet

Jeg har en datter som er snart 4 år og vil ikke gå alene i bursdagen

Hi

Anonymous poster hash: 7b94a...d46

Skrevet

I vår barnehage har de fleste begynt å feire bursdag når de fyller 4 år og de fleste har hatt med seg forelder. Vi skrev i invitasjonen at de kunne ta med seg en av foreldrene hvis de ville (sønnen vår var en av de første som ble 4 år).

Anonymous poster hash: 727b6...040
Skrevet

Noen barn klarer seg fint alene i bursdager i den alderen, andre ikke. Begge deler er omtrent like vanlig her.

Anonymous poster hash: 2d7f4...e18

Skrevet

Vi har ikke plass til 10 barn og 10 voksne, så hvis barnet ikke klarer seg uten mamma i to timer, så får det ikke komme.

Skrevet

Ja og nei.  Noen synes det er spennende å være uten foreldre, noen blir redde.  Greit å skrive i innbydelser at noen kan være med hvis ønsket, og lage litt kaffe til eventuelle voksne.  

Skrevet

Jeg måtte være med min ekstremt tilbakeholdne sønn når han skulle i bursdager når han gikk i barnehagen.

Har også hatt flere foreldre her når mine unger har feiret bursdager når de gikk i barnehagen.

Anonymous poster hash: f253f...a6d

Skrevet

Her var nesten alle med i 3-års dagen og halvparten da hun fylte 4 år.

Hvis et barn føler seg utrygg alene er det mye bedre å ha med foreldre enn at barnet ikke tør å komme.

Skrevet

Jeg måtte være med min ekstremt tilbakeholdne sønn når han skulle i bursdager når han gikk i barnehagen.

Har også hatt flere foreldre her når mine unger har feiret bursdager når de gikk i barnehagen.

Anonymous poster hash: f253f...a6d

Har en slik gutt selv. Hvor gammel var han da han gikk alene?

Anonymous poster hash: f46f6...3e5

Skrevet

Barn er forskjellige. Vår eldste er veldig beskjeden, og turde ikke gå alene når han var fire. Nå er han fem og et halvt, og går de fleste ganger alene, men fortsatt hender det at han helst ville hatt oss med. Det kommer litt an på hvem han skal til, om han kjenner foreldrene godt etc. Lillebror på fire er en helt annen type, og kunne gjerne gått alene fra han var tre. I de fleste fireårsdager vi har vært i har noen hatt med mor eller far, mens andre kommer alene. Helt vanlig.

Å si at en tre-fireåring kan la være å komme i bursdagsselskap hvis han eller hun ikke greier seg uten foreldre i to timer syns jeg er unødvendig brutalt. Husk at selv om disse barna kjenner barnet ditt, og dere kanskje er på hils i barnehagen, så er det noe helt annet å være med ukjente hjem.

Skrevet

Her har det vært en del foreldren med i 4 årsdager, når de har vært 5 har nesten ingen vært med og senere er det bare foreldre av barn med spesielle behov som har vært med.

Skrevet

Eldste ville ha meg med frem til hun fylte 5 år, men hadde da bare vært i 3 bursdager ( gikk i familie bhg).

Yngste ble bedt i bursdag da hun var 4 år for første gang og var der alene. 

Ungene er forskjellige.

Anonymous poster hash: 2fbe0...0d2
Skrevet

Har 3 barn og har arrangert og vært i mange bursdager. De fleste har hatt med da de var 4. Ikke mange foreldre med når de er 5 og 6. Jeg syntes det er fint at foreldrene er med når barna er utrygge. Koselig også å bli kjent med foreldrene. Foreldrene har ikke pleid å sitte m barna til bords. De har stått eller sittet i nærheten og skravlet med hverandre. De voksne har også fått mat. Lager ikke kaffe pga at det kan veltes på 'ville barn'. Skriver at 1 forelder kan være med, og ber om tilbakemelding på om foreldre blir med, slik at jeg kan beregne pølser på dem også. Mange er sultne etter jobben. De har spist lite kake.

Anonymous poster hash: 5ee83...961

Skrevet

Her jeg bor er det helt vanlig at foreldrene er med, også eldre barn. De fleste tar med seg yngre/eldre søsken også uten å spørre om det. Det er i grunnen veldig hyggelig! Det blir mange da, men så er det heller ingen som forventer at alle skal sitte sammen og spise og slikt. Man setter frem mat og så får man ta det man vil. Kake spiser man sammen. Kanskje er det leker for barna og/eller et hoppeslott eller noe i den duren også. 

Sist vi inviterte hele klassen til guttungen, tror jeg det hadde vært ca 70 pers med stort og smått gjennom dørene den dagen... Huset vårt er 140 m2... Det var veldig koselig altså! :-)

Anonymous poster hash: 27c18...042
Skrevet

Jeg var med datteren min frem til hun ble 5. Hun fylte 5 nå nylig og var i sin første bursdag alene for noen uker siden. Stor stas :) Men hun hadde behov for å ha meg med frem til da.

Anonymous poster hash: fd5a3...8e8

Gjest Julia1984
Skrevet

Vi har ikke plass til 10 barn og 10 voksne, så hvis barnet ikke klarer seg uten mamma i to timer, så får det ikke komme.

Tror ikke jeg hadde sendt barnet mitt til deg heller med en slik holdning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...