Gå til innhold

Hadde dere tatt med barnet til legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2-åringen er nå på sin andre kur mot UVI på kort tid. Symptomer er veldig vondt i magen og feber. Litt utslag på blod på urinprøve. 

Men, når vi fikk svar på den dyrkede urinprøven, var det ikke tegn til UVI. Kun spor som kunne tyde på forurensning av annen årsak.

Så da lurer jeg jo på hvorfor hun klager så mye på magen, og plutselig får feber med sterke magesmerter. Er det noe annet da? For om det var UVI burde det vel være tydelig utslag på dyrkingen?

Derfor lurer jeg på om jeg skal ta henne med til legen for å høre om det kan være noe annet?

Anonymous poster hash: 83aaa...fd5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, i dette tilfellet ville jeg ha valgt å ta henne med til legen for en ny vurdering.

Anonymous poster hash: f5ceb...15a

Skrevet

det hadde jeg sjekket opp for ev nyrebekkenbetennelse, siden hun har feber.

blod i urin kan indikere det og, samt magesmertene.

få en ny sjekk og ta crp

Skrevet

Akkurat nå er hun i fin form. Ikke feber. Så det virker som om medisinen hjelper. Pga at formen blir bedre og feberen blir borte. Alikevel så tyder det på at det ikke er UVI?

Så jeg lurer jo veldig på hva dette kan være. Klarer ikke å slå meg helt til ro merker jeg. 

Skrevet

det hadde jeg sjekket opp for ev nyrebekkenbetennelse, siden hun har feber.

blod i urin kan indikere det og, samt magesmertene.

få en ny sjekk og ta crp

Skal ikke nyrenekkenbetennelse slå ut på urinprøven?

Anonymous poster hash: e33e3...684

Skrevet

Hvordan dyrkning hadde hun? Min hadde e-coli i urinen, men det ble ikke oppdaget ved vanlig dyrkning, kun dyrkning over to døgn. Vanlig dyrkning ga ikke utslag. De sa at det var bra at det ble oppdaget, for de måtte bruke en annen type antibiotika for å ta knekken på det. Han måtte gå på en ganske kraftig kur stakkar. 

Så jeg tenker at det kan jo være at din har det min hadde, men at de ikke dyrket lenge nok? Men er vel kanskje uvanlig. så kan være noe helt annet din har fått.

Jeg tror min fikk det siden han da gikk med bleie, og hadde diare, som gjentatte ganger jo kom på tissen hans dessverre uansett hvor raskt jeg vasket det av igjen. Han var dehydrert pga diaren og fikk ikke tisset diaren ut igjen, så den gikk opp i systemet. Det er min teori hvorfor han fikk uvi. Han har heldigvis aldri fått det igjen. Hvis hun ikke hadde noe sånt før hun ble syk, så er det jo mest sannsynlig ikke den type uvi hun har kanskje. . 

Min ble også sjekket med ultralyd for å være sikker på at uvi ikke hadde gått lengre opp i systemet. Så jeg ville spurt om de kan ta det siden hun klager over vondt i magen. 

Håper hun blir frisk og rask snart. Jeg aner jo ikke om det er dette din har, men sånn var det iallfall med min. Håper de finner ut hva som feiler henne og at hun blir helt frisk uansett. 

Anonymous poster hash: a11ac...c88
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan den ble dyrket, men den ble sendt på tirsdag og fikk svar i dag, så regner med den ble dyrket over noen dager.

Kjenner jeg blir bekymret for at det skal være noe annet.

Noen her med peiling på UVI og hvordan den kan arte seg?

Skrevet

Dytter litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...