Gå til innhold

Er det meg det er noe galt med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et veldig dårlig forhold til familien min og min samboer og hans familie har tatt meg inn i varmen, noe jeg er utrolig glad og takknemlig for  :) 

En av problemene mine med familien min er at de sviktet meg når jeg trengte dem mest i ungdomstiden og jeg har mistet all tillit til de etter det. Dette har resultert i at jeg ble selvstendig veldig tidlig og spør aldri mine foreldre om hjelp eller råd lengre.  I tillegg har de en tendens til å rope/snakke veldig høyt for å bli hørt og alle skal ha rett - alt skal diskuteres. Jeg har automatisk trekt meg unna dette i og med at jeg ikke orker å diskutere om alt mulig(dette er altså både store og små ting). Jeg har aldri blitt hørt i min familie uansett hvor høyt jeg har ropt. 

De siste gangene vi har vært på besøk hos svigers har jeg blitt veldig veldig sliten i hodet og fått intens hodepine(jeg har hodepine svært sjelden). Rett og slett fordi de også snakket veldig høyt og diskuterte mye der jeg ikke følte jeg hadde noe å komme med. Dette gjorde at jeg mistrivdes der for første gang. I tillegg til at ingen spør meg om jobb, studier osv som er ganske hyggelig om man ønsker å bli kjent. Reagerte litt på dette i og med at jeg føler at jeg "bare sitter der" å hører på livet deres.

Har også i det siste sett at min samboer er betydelig mindre selvstendig enn det jeg er, og dette uroer meg litt fordi han vil rådføre seg med sin familie før han gjør valg som omfatter meg og han. Synes ikke de har noe med det å gjøre  :unsure: 

Burde jeg snakke med han om dette? Hva skal jeg evt si?  Har veldig lyst til å ha et godt forhold til svigerforeldrene mine og det siste jeg vil er å såre ham. 
Er det noe galt med meg? 

Håper noen kan hjelpe meg litt her  :)

Anonymous poster hash: bb00c...c9a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med han om at ting som gjelder han og deg skal dere diskutere, ikke han og familien hans. Om han ønsker deres råd om noe må dere være enige om dette først.

Anonymous poster hash: f137d...28b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...