Gå til innhold

bussjåfør reddet livet til ung kvinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere nordmenn hadde reagert på samme måte? Klart det er forskjell på oss også men jeg har bodd lenge i USA. Nordmenn er uten tvil mye mer reserverte. Og i en så dramatisk situasjon tror jeg mange hadde kvidd seg for å gripe inn. Alt som ikke er A4 er så ubehagelig for mange av oss.

Anonymous poster hash: 4b01d...1c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok noen hadde stoppet her i Norge også. Det er mange eksempler på at det skjer, men de pleier ikke komme gram i media. Grunnen til at de kanskje ikke kommer fram er vel at man vil skjerme den som har det vanskelig. I Norge har vi lover som sier at du har plikt å hjelpe noen i nød når du ser det. Så jeg tror at det kunne ha vært samme situasjon og utfall i Norge.

Selv har jeg gått over brua og hørt et plask og funnet tomme sko. Ringte nødetatene, men livet sto ikke til å berge. Jeg fikk da gjort meg noen tanker om hva jeg evt ville ha gjort og hva jeg ville sagt om jeg bare hadde vært 30 sek tidligere ute.

Skrevet

Ja, jeg tror de aller, aller fleste ville forsøkt å hjelpe hvis de sto ovenfor en tilsvarende situasjon. Min erfaring er at de fleste er veldig hjelpsomme.

Anonymous poster hash: 0aa96...522

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...