Gå til innhold

Dere som setter av penger til barna, hva skal pengene brukes til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 8f9a9...614
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Boligsparing. De får dem ikke før de er på boligjakt.

Skrevet

Boligkjøp..

men det er mulig at de vil brukt etter hvert som de vokser opp og.. Om de trenger noe dyrt.. Man vet jo aldri hva fremtiden bringer.

Anonymous poster hash: 38e37...2b3
Skrevet

Boligkjøp eller studierelaterte utgifter. Vi sparer i vårt navn, så vi har full kontroll over pengene, og trenger ikke dele de ut med mindre det er til et godt formål.

Anonymous poster hash: 7dc10...b6d

Skrevet

Gudene vet.. Det eneste jeg vet sikkert er at barnet mitt kommer til å trenge penger til mye rart; bolig, studier, idrett, hobbyer, ja det meste. Og er det fornuftige ting han trenger penger til vil han få bidrag fra oss. 

Anonymous poster hash: 024d1...19d
Skrevet

Det får de selv bestemme.

Håper det blir bolig, studier eller reising.

Anonymous poster hash: e8e88...dfa

Skrevet

Boligkjøp eller studierelaterte utgifter. Vi sparer i vårt navn, så vi har full kontroll over pengene, og trenger ikke dele de ut med mindre det er til et godt formål.

Anonymous poster hash: 7dc10...b6d

Samme her.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Større, dyre ting. Svigermor sparer til ungene hun og, og de pengene er øremerket bolig. Vi har og obos til dem.

Skrevet

Bolig.

Anonymous poster hash: 153fa...1dc

Skrevet

Ho har eigen konto der pengegåver og pengar på sparebøssa går. Håpar ho brukar pengane med fornuft når ho får tilgang til dei.

Ellers har vi ein barnetrygdkonto som vi brukar til dei tinga vi treng til henne som ikkje glir inn i månadsbudsjettet.

Skrevet

Studier eller bolig, dem får hvertfall ikke pengene før dem er voksne nok til å håndtere dem. Vi har ikke muligheten til å spare mye enda men beste-og oldeforeldre sparer så det blir nok endel innen dem er 20-25år.

Skrevet

Håper hun satser på en utdanning eller får kjøpt seg bolig, hun kommer ikke til å få vite noe om pengene før den dagen skulle komme. Akkurat nå har vi investert i aksjer som vi har høye forventningen til - pengene skal stå der over mange år. Grunnen til at vi ikke blir å fortelle noe er at hvis det blir flere barn og hun skulle bli sittende med x-antall penger og de andre ikke får et rødt øre. Da kan vi dele opp pengene mellom dem slik at det blir rettferdig. 

Anonymous poster hash: bf912...039
Skrevet

Har to sparekontoer til barna. En boligkonto som det settes en fast sum hver mnd. Og en vanlig sparekonto som de setter inn bursdagspenger o.l. Den kan de kjøpe andre ting for

Skrevet

Førerkort, bunad, bolig, hobby (f. Eks hvis en vil spille piano el.l).

Skrevet

Pengene kan brukes på førerkort, studielån og/eller bolig.

Skrevet

Førerkrt,studie og bolig men pengane står i mitt navn. Står det i barnets navn kan det bli problem veduttak dersom det er mykje på kontoen.

Anonymous poster hash: 64a7b...114

Skrevet

Usikkert...sparer ikke så mye, men bøir vel litt til slutt. Førerkort, egenkapital eller andre fornuftige ting tipper jeg.

Skrevet

Samme som de fleste andre her svarer. Førerkort, bolig og studie. Pengene står i vårt navn, så blir ikke fri tilgang til pengene.

Skrevet

Bolig, tenker jeg? Det er lenge til... :-)

Skrevet

Så langt har jeg ikke tenkt enda siden han bare er 2 år.

Men har mange år på meg til å tenke ut hva pengene skal gå til :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...