Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #1 Skrevet 1. november 2013 Jeg bruker paracet 1g stikkpiller. Sist jeg var på apoteket trodde jeg at jeg fikk feil. Eska var blitt mye større, men det viste seg at de hadde fått ny innpakning. Selve stikkpillen er også blitt tykkere, men kortere. Hvorfor har de byttet form? Har det noe å si for virkningen? Anonymous poster hash: 5a1e4...fc6
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #2 Skrevet 1. november 2013 Da har vel Weifa byttet støpeform til stikkpiller da. Hvorfor i alle dager skulle det ha noe å si for virkningen? Anonymous poster hash: 02a1a...385
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #3 Skrevet 1. november 2013 Jeg synes bare det var merkelig at selve pakken var blitt MYE større. De fleste prøver jo å pakke så tett som mulig pga mindre fraktkostnader osv. Selve pillen tror jeg er blitt større i volume. Jeg vet at det er forskjell på å ta 2 stk 500mg stikkpiller i forhold til 1stk 1G. Kroppen tar opp virkestoffet bedre når volumet blir større, men så skal den jo i baken og da bør den ikke være for stor. Jeg tenkte at kanskje det var det som er grunnen til at de har byttet form. Men jeg vet jo ikke.. Anonymous poster hash: 5a1e4...fc6
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #4 Skrevet 1. november 2013 Flere og flere apotek, og da særlig sykehusapotek, går over til lagerrobot. Da kreves en viss størrelse og form på pakken for at roboten skal kunne håndtere den. Flere og flere firmaer prøver å tilpasse seg dette så godt som mulig. Verken volum eller om du tar 1x1000 mg eller 2x500 mg har noe å si for effekten. Opptaket blir det samme uansett. Hilsen farmasøyt. Anonymous poster hash: 02a1a...385
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #5 Skrevet 1. november 2013 Flere og flere apotek, og da særlig sykehusapotek, går over til lagerrobot. Da kreves en viss størrelse og form på pakken for at roboten skal kunne håndtere den. Flere og flere firmaer prøver å tilpasse seg dette så godt som mulig. Verken volum eller om du tar 1x1000 mg eller 2x500 mg har noe å si for effekten. Opptaket blir det samme uansett. Hilsen farmasøyt. Anonymous poster hash: 02a1a...385 Er denne feil da? http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9725482 Anonymous poster hash: 5a1e4...fc6
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #6 Skrevet 1. november 2013 Hvorfor i alle dager bruker du stikkpiller? Anonymous poster hash: a2278...294
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #7 Skrevet 1. november 2013 Flere og flere apotek, og da særlig sykehusapotek, går over til lagerrobot. Da kreves en viss størrelse og form på pakken for at roboten skal kunne håndtere den. Flere og flere firmaer prøver å tilpasse seg dette så godt som mulig. Verken volum eller om du tar 1x1000 mg eller 2x500 mg har noe å si for effekten. Opptaket blir det samme uansett. Hilsen farmasøyt. Anonymous poster hash: 02a1a...385 Er denne feil da? http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9725482 Anonymous poster hash: 5a1e4...fc6 den der sier jo at absorpsjonen er dårligere med stikkpiller enn med tabletter? Anonymous poster hash: 31db3...18a
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #8 Skrevet 1. november 2013 Det er ikke sånn at de fleste går over til mindre emballasje. De fleste går over til standardiserte størrelser. Slik at man bruke den samme esken til flere ting og bare endre designet. Tror jeg brukt energien min på å tenke på noe annet. Anonymous poster hash: b1997...299
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #9 Skrevet 1. november 2013 Hvorfor i alle dager bruker du stikkpiller? Anonymous poster hash: a2278...294 For det føles så bra Neida, jeg har kroniske smerter og er av og til kvalmen. Da passer det utmerket å ta de som stikkpiller. Det var litt rart i begynnelsen, men nå tenker jeg ikke på det lenger. Jeg har også tabletter, men bruker som regel stikkpiller, selv de gangene jeg ikke er kvalm. Når jeg svelger tabletter går jeg ofte rundt med en følelse av at tabletten står fast i halsen, selv om jeg har dukket mye. Så alt i alt foretrekker jeg stikkpillene, men bruker tabletter de gangene jeg ikke har tilgang til toalett. Anonymous poster hash: 5a1e4...fc6
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #10 Skrevet 1. november 2013 Flere og flere apotek, og da særlig sykehusapotek, går over til lagerrobot. Da kreves en viss størrelse og form på pakken for at roboten skal kunne håndtere den. Flere og flere firmaer prøver å tilpasse seg dette så godt som mulig. Verken volum eller om du tar 1x1000 mg eller 2x500 mg har noe å si for effekten. Opptaket blir det samme uansett. Hilsen farmasøyt. Anonymous poster hash: 02a1a...385 Er denne feil da? http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9725482 Anonymous poster hash: 5a1e4...fc6 den der sier jo at absorpsjonen er dårligere med stikkpiller enn med tabletter? Anonymous poster hash: 31db3...18a Ja, og det stemmer, men det gjelder ikke for barn. Virkningen kommer også senere. Poenget var at det er bedre med 2x500mg i forhold til 1x1G. Anonymous poster hash: 5a1e4...fc6
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #11 Skrevet 1. november 2013 Opp. Anonymous poster hash: 5a1e4...fc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå