Gå til innhold

Og ja, barnehageansatte snakker dårlig om andre foreldre og barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik er livet, som alt annet... 

Anonymous poster hash: e6acd...c6b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere hører det bare ikke... Man kan ikke like alle vettu! 

Skrevet

Skal du kjøre full klisje-pupp får du i alle fall sørge for at det gir et minstemål av mening.

Anonymous poster hash: d8ea8...88a

Skrevet

Kom litt fort inn på to ansatte en dag som tydeligvis snakket dritt om en av foreldrene som altid leverte sent og ville at barnet skulle ha frokost.

Lurer på hva de sier bak ryggen min?

Anonymous poster hash: 3d1f8...21b
Skrevet

Sånn er det i vår barnehage også, de ansatte snakker om alle, både store og små. Heldigvis er det sjeldent det forlater barnehagen og at barna hører det, men det skjer.

Sykepleier snakker også om pasienter, tannleger, frisører, butikkansatte osv. forskjellen er at disse gruppene har ikke de samme kundene daglig.

Anonymous poster hash: bf034...5de
Skrevet

Er det "snakke ned barnehageansatte-månaden" her inne eller? I vår eingong var det vel helsesekretærane og snart står vel lærarane for tur.

NAV-ansatte og barnevernsansatte er i negativt fokus året rundt, så dei tel ikkje med..

Skrevet

hva kan du forvente?? 90% lavtlønnede sladrekjerringer på en plass !! GRØSS

Anonymous poster hash: 08019...16b
Skrevet

Barnehageansatte skal holde seg for gode til å stå å slenge med leppa. Tenk om noen barn hører hvordan de voksne står å skravler om den og den. 

Som mor så passer jeg på å ikke legge mine holdninger om andre over på mitt barn, og jeg hadde blitt forbannet dersom barnehageansatte hadde stått å skravlet på den måten.

Lite profesjonelt når andre foreldre(og sikkert barn også) får det med seg!

Skrevet

Åh,hehe... Tjener de dårlig altså?! Det viste jeg ikke... Trodde det var en helt ok lønn jeg, levelig lønn! Ikke vet jeg... 

Skrevet

Barnehageansatte skal holde seg for gode til å stå å slenge med leppa. Tenk om noen barn hører hvordan de voksne står å skravler om den og den. 

Som mor så passer jeg på å ikke legge mine holdninger om andre over på mitt barn, og jeg hadde blitt forbannet dersom barnehageansatte hadde stått å skravlet på den måten.

Lite profesjonelt når andre foreldre(og sikkert barn også) får det med seg!

Enig! 

Skrevet

Sånn er det i vår barnehage også, de ansatte snakker om alle, både store og små. Heldigvis er det sjeldent det forlater barnehagen og at barna hører det, men det skjer.

Sykepleier snakker også om pasienter, tannleger, frisører, butikkansatte osv. forskjellen er at disse gruppene har ikke de samme kundene daglig.

Anonymous poster hash: bf034...5de

Hva? Hender det at det blir hørt? Fra andre voksne eller barn? Det er jo ikke bra da... Hvis noen får slike ting med seg!

Skrevet

Er det "snakke ned barnehageansatte-månaden" her inne eller? I vår eingong var det vel helsesekretærane og snart står vel lærarane for tur.

NAV-ansatte og barnevernsansatte er i negativt fokus året rundt, så dei tel ikkje med..

Ja, er sant! 

Skrevet

Og du høres ut som en kromkake av et menneske...skrekk og gru!!

Anonymous poster hash: e0a8c...339

Skrevet

Kom litt fort inn på to ansatte en dag som tydeligvis snakket dritt om en av foreldrene som altid leverte sent og ville at barnet skulle ha frokost.

Lurer på hva de sier bak ryggen min?

Anonymous poster hash: 3d1f8...21b

Hva vil det si at de snakket dritt? At de uttalte at de var oppgitt over denne (i mine øyne selvsentrerte) personen eller regelrett drit om personen? Uansett, selvfølgelig uheldig at det kom deg for øret, men vi som foreldre bør forvente at de kommenterer om vi oppfører oss som tullinger. Ubehagelig, men da er det vel bare å oppføre seg da!

Skrevet

Folk prater overalt og har forskjellige meninger. Barnehage ansatte er mennesker som oss de også.

Ikke overraskende at de av og til prater om foreldre, mye rare mennesker i verden..

Men enig i at de bør sørge for at ingen andre hører da!

Gjest meg&mini
Skrevet (endret)

Der jeg jobbet snakket vi ALDRI dritt om andre barn.. Det synes jeg faktisk er helt på trynet!

Jeg synes diskutering er greit, men ikke snakke dritt om dem, og denne diskuteringen skal foregå bak lukkede dører. Dette skal gjelde ting som utvikling, lek, eventuelle problemer osv

Endret av meg&mini
Skrevet

Der jeg jobbet snakket vi ALDRI dritt om andre barn.. Det synes jeg faktisk er helt på trynet!

Jeg synes man kan diskutere barn, men ikke snakke dritt om dem, og denne diskuteringen skal foregå bak lukkede dører.

Det er bra! 

Men jeg var med ved henting i en barnehage, og der hørte jeg to stykker snakke litt dårlig om et annet barn og hans mor, da de var på stellerommet... Barnet hadde alltid dårlige og møkkete klær. Leverte barnet med urent ansikt, moren så ut som en dass o.l 

Jeg synes ikke de skal stå å snakke om slike ting. 

Skrevet

Jeg synes diskutering er greit, men ikke snakke dritt om dem, og denne diskuteringen skal foregå bak lukkede dører. Dette skal gjelde ting som utvikling, lek, eventuelle problemer osv

Enig at dritt aldri er ok og det skal absolutt ikke komme hverken foreldre eller barn for øret.

Jobber i skolen og vi diskuterer ofte både barna og foreldrene, både positivt og negativt. Og det skjer bak lukkede dører. Reagerer vi på noe foreldre gjør er det viktig å få andre sine meninger om det aktuelle problemet. Diskusjonen foregår på teamet og diskusjonen er saklig. Det hender jo selvfølgelig at det blir litt humoristisk hvis noen av foreldrene gjør noe rart, men det er menneskelig og nødvendig for å holde ut i et yrke der du har mennesker rundt deg hele tiden. 

Skrevet

Wow, og der har du barna dine?? Barnehageansatte er mennesker som alle andre. NOEN advokater snakker dritt om andre, NOEN barnehageansatte snakker dritt om andre osv osv. Men, DU er jo verst av alle, som drar en stooor gruppe mennesker over en kam. Stakkars barna dine, de får fine verdier å vokse opp med. SKAM DEG!!

Anonymous poster hash: 267da...06e

Skrevet

Vi må prate sammen. Jeg prater ofte med læreren om hvordan vi skal tolke barnas oppførsel. Hva menes far når han sier slik, ligger det mere bak?

Hvorfor er jenta så innesluttet og redd?

Vi må faktisk, det er vår plikt!

Anonymous poster hash: 80ce2...59f

Skrevet

Vi må snakke om barna og deres foreldre. Dersom ett barn leveres ofte sent, er skittent i ansikt og klær og ikke har spist frokost enda kjenner jeg en begynnende bekymring. Da snakker jeg med kollegaer om denne bekymringen for å få innspill på hva videre handling bør være. Vi har alle taushetsplikt ut av barnehagen og vi skiller sterkt mellom "relevant for barnets beste" og "sladder"

Det er uheldig at du overhørte deler av en samtale som ikke var ment for deg nettopp fordi du ikke vet bakgrunnen, legger dine egne tolkninger inn i tonefall og ord og så tar ord som ikke skulle ut av barnehagen til ett nettforum.

Du burde mye heller gjøre de ansatte oppmerksomme på at du kan høre dem slik at de blir mer bevisst på sted og tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...