Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #1 Skrevet 1. november 2013 Hei Noen som følger et noenlunde slikt kosthold? sukkererstatninger, karbohydrater, mye protein, barer, sunn mat som på fitnessbloggene.... i såfall, er ikke dette DYRT? de fleste har jo gjerne ikke barn/familie, men her i huset så måtte man jo kombinert 2 middager for eksempel, hadde ikke fått i barna mye av den maten der, ikke er det nødvendig heller !! Er bare mye vitaminer, tilskudd og sunne varianter både til baking og ingredienser til det ene og andre... Er litt nysgjerrig på å legge om kostholdet, men er litt "redd" for lommeboka.. Mye får en kun tak i på nett for eksempel.. Erfaringer? Anonymous poster hash: 6ce20...96a
crème brulèe Skrevet 1. november 2013 #2 Skrevet 1. november 2013 fordelen er at du kutter ut å spise all dritten man putter i seg ellers, chips, godis o.l byttes ut med fruktsalat eller kesam med nøtter osv.også spiser man ofte mindre porsjoner, mer grønnsaker ( brokkoli og gulrøtter er ikke veldig dyrt=) handler jo ikke om å spise kyllingfilet naturell og byggris til middag hver dag, for vanlige "mosjonister" holder det lenge å kutte ut raske karbo, mindre mettet fett,mer grønnsaker og mindre godis (og folkefiende nummer 1 sjokoladen!) for de som konkurrerer i fitness er det helt andre ting å tenke på enn at det er stress å lage 2 middager for å si det sånn, det gjør de med glede, men det trenger ikke du å gjøre. bare kutt ut det dårlige og spis mer av det som er bra-sunt for hele familien! om du tenker på ingredienser til baking så er det noe dyrere, men bakst er jo stort sett kun karbo og det skal man ha så lite av så det blir ikke dyrere fordi du spiser mindre av det! tanken er at man lager noe som er mye sunnere som man kan unne seg når godtesuget setter inn eller man bytter ut mot vanlig dessert når man en sjelden gang har det. finnes mange fine oppskrifter på nett-her er det mange som har staket ut veien for deg så hvorfor ikke prøve=)?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #3 Skrevet 1. november 2013 Spiser mest bare Lavkarbo og er i ketose i perioder for å få ned fettprosenten. Ikke spesielt dyrt hvis du lager store middager der du legger restene i porsjoner så har du hele dagen. Sambo driver med boddybuilding, mens jeg driver med bikinifitness og jenta spiser det samme. Hvorfor kan ikke hele familien spise det samme? Næringsrik mat som er laget fra grunn av. Er du slik at du mener at barna må absolutt ha poteter er det jo bare å koke noen poteter på siden til barna. Proteinpulver og barer er aldeles ikke nødvendig. Kjøper selv proteinpulver fra Proteinfabrikken som er minimalt med karbo. Bruker den kun rett etter treningen slik at kroppen får med engang mulighet til å reparere musklene også er det enkelt å ta med seg, men du kan fint ta med deg matpakke. Kosttilskudd bruker jeg mye av slik at jeg er sikker på at jeg får all den næringen jeg trenger.Av sukkererstatning bruker jeg Stevia - på rema 1000 har de en billig type som koster rundt en 30 kr(?), og krukka har du leeeeenge. Er du sugen på sjokolade kjøper du 86% sjokoladen, litt kjedelig alene, men til kaffe er det jo himmelsk Anbefaler deg å lese litt om kosten på på Lavkarbo.no. Der finner du mange oppskrifter og linker til blogger. Når det gjelder trening er du nødt til å ofre noen timer på treningssenteret. Jeg selv trener 1-2 timer 6 ganger i uka. 5 dager tung styrke uten kondisjonstrening og en dag med kondisjon. Lykke til! Anonymous poster hash: 7fc8f...2b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå