Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #1 Skrevet 1. november 2013 Det er jo så strengt dette med taushetsplikt. Men jeg lurer på hvorfor man da er nødt til å ligge på flermannsrom på sykehus..? Jeg var akkurat to uker på sykehus. Lå da på rom med noen ulike personer, og flere av de fikk høre om overgrepshistorikken min, redselen min, at jeg har en person som ikke kan slippe inn på rommet mitt under noen omstendighet og hvorfor. De vet alt om diagnosen min og reaksjonen min på den. Jeg vet likeledes alt om dem.. Hvordan ivaretar dette taushetsplikten egentlig? I de fleste tilfeller er det jo fremmede, men absolutt ikke alltid, og hvordan kan de garantere at disse opplysningene ikke blir misbrukt? Et tankekors! Anonymous poster hash: 891be...c01
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 1. november 2013 #2 Skrevet 1. november 2013 Jeg er selv lege, og jeg er helt enig med deg i at det er lite pasientvennlig å ha visitt på firemannsstue. En god regel ved veldig sensitive opplysninger er at pasienten tas ut av rommet og at man tar visitten på f.eks legekontoret.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. november 2013 #3 Skrevet 1. november 2013 Har tenkt akkurat det samme! Og jeg har opplevd litt av hvert på legevakt feks, når jeg har vært der. Det er jo ikke til å unngå å høre hva som blir sagt i luka
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #4 Skrevet 1. november 2013 Nei, legevakten har jeg ikke tenkt på engang.. For å si det sånn vil jeg mye heller at en forelder får vite at sønnen min er blitt hentet i barnehagen den dagen pga forkjølelse enn at halve sykehuset ved at jeg er misbrukt... Men det er vel viktig å spare litt penger på lettvegger ettersom jeg har skjønt! Kjenner jeg blir litt småprovosert faktisk! Anonymous poster hash: 891be...c01