Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #1 Skrevet 1. november 2013 Har fullført 1. året helse- og sosialfag, og lurer litt på veien videre. Ta andre året barne- og ungdomsarbeider og to år i lære og si meg fornøyd med det, eller gå litt høyere opp? Hva lønner seg i forhold til inntekt og hvor lett det er å få en fast stilling? Anonymous poster hash: 61a8f...a6f
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #2 Skrevet 1. november 2013 Ta barnehagelærer ved høgskole så får du en skikkelig utdannelse og bedre lønn Anonymous poster hash: 56954...aac
Tordensky Skrevet 1. november 2013 #3 Skrevet 1. november 2013 Hvis du likevel tenker tre år til med skole ville jeg tatt treårig førskolelærer (ev.4 år). Da har du relevant utdanning, lettere å få jobb og bedre lønn. Kan også være en grei investering hvis det blir satsing på bhg-kvalitet og personell fremover, så slipper du å måtte etterutdanne deg for å beholde jobben hvis det kommer krav om utdanning som førskolelærer.
skjotta Skrevet 1. november 2013 #4 Skrevet 1. november 2013 Hvis du likevel tenker tre år til med skole ville jeg tatt treårig førskolelærer (ev.4 år). Da har du relevant utdanning, lettere å få jobb og bedre lønn. Kan også være en grei investering hvis det blir satsing på bhg-kvalitet og personell fremover, så slipper du å måtte etterutdanne deg for å beholde jobben hvis det kommer krav om utdanning som førskolelærer. Dersom hun skal på høyskole/universitet må hun først ha generell studiekompetanse så dermed må hun gå 5 år på skole. (Andre år på helse, påbygg og 3 år barnehagelærer.)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #5 Skrevet 1. november 2013 Ville absolutt tatt påbygg tredje året på vgs og fått studiekompetanse, og så tatt førskolelærer/barnehagelærer etterpå. Det er jo mye bedre lønn og du vil ha mer kunnskap, samt være bedre rustet for å få deg jobb. Du kan jo jobbe i barnehage før den tid også, ved siden av studiene. Anonymous poster hash: f6175...c18
rytme Skrevet 1. november 2013 #6 Skrevet 1. november 2013 hvis du velger å ta barne og ungdomsarbeider + læretid, så ville jeg tatt ett år med påbygg i tillegg, slik at hvis du om noen år velger å likevel utdanne deg videre til førskolelærer e.l. så har du denne studiekompetansen, som er viktig!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #7 Skrevet 1. november 2013 Ville absolutt tatt barne og ungdomsarbeider og påbygg, så har du muligheten til høyskole om du ønsker det. Jeg kjenner flere som jobber i barnehage og sfo, bestevenninnen min har fagbrev som barne og ungdomsarbeider og jeg har en annen venninne som er førskolelærer. Hun venninnen min som er barne og ungdomsarbeider har jobbet mange år i barnehage, men nå jobbe hun som assistent på skolen og på sfo. Hun har full ansenitet og tjener helt greit. Grunnen til at hun ikke har tatt mer utdanning er at hun vil jobbe med barna og ikke de voksne. Går du videre på høyskole som barnehagelærer er det mye ledelse og slike ting, du skal jo lære å bli sjef også. Hun jeg kjenner som er førskolelærer er styrer i en barnehage, og selv om hun selvfølgelig er mye med barna, har pedagogisk ansvar osv er hun jo sjefen. Det er mye papirarbeid, hun er en del på kontoret og har ansvaret for mye annet enn å "leke med" barna. Du må tenke litt på hva slags oppgaver du ønsker å ha i en barnehage. Men jeg ville uansett tatt påbygg så muligheten til videreutdanning er der når du evt måtte ønske det. Anonymous poster hash: 3a8fe...498
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #8 Skrevet 1. november 2013 Til HI! Har du jobbet i barnehage? Er du 100% sikker på at det er det du ønsker? Jeg jobber som ped.leder/dl.leder og angrer på mitt valg. Mye jobb, dårlig betalt og mye ansvar. I dag hadde jeg valgt noe helt annerledes. Tenk deg godt om før du bestemmer deg for hva du vil videre. Det trengs dyktige folk i barnehage, men man må være sikker på at det er noe for en! Anonymous poster hash: 33c69...461
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå