Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #1 Skrevet 1. november 2013 noen som får sosialhjelp, som er alenemødre og får div alenemor støtter også? får full os og barnetrygd. men det blir alt for lite for meg som ikke har noen jobb, hva skal jeg søke på for og få råd til og betale husleie,klær, mat osv... Anonymous poster hash: 24322...ac7
Isola&Lille+julegave Skrevet 1. november 2013 #2 Skrevet 1. november 2013 Søk om stønad til barnetilsyn. Barnebidrag, dobbel barnetrygd og bostøtte. Ellers må du ta en jobb, flytte til et billigere sted osv. Skriv opp hver kr du bruker så du får oversikt, skriv ukesmeny og for all del IKKE bruk kredittkort/ forbrukslån, og ikke ta ting på avbetaling.
Kliko Skrevet 1. november 2013 #3 Skrevet 1. november 2013 Om du får os, barnebidrag, dobbel barnetrygd og stønad til barnetilsyn så er det vel ikke så veldig mye mer du kan få annet enn bostøtte. Det er ingen luksus å gå hjemme med stønadet og det er sånn det skal være. Man skal jo ha en grunn til å komme seg ut i jobb igjen. Tviler på at du får noe fra sosialen også, om du får alt det jeg nevnte over..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #4 Skrevet 1. november 2013 Stønad til barnetilsyn får man kun dersom man jobber, studerer eller er aktiv arbeidssøker - fra nav.no : "du må overlate tilsynet med barnet til andre fordi du jobber, er reell arbeidssøker, går på skole eller studerer. Du kan også få stønad til barnetilsyn når du etablerer egen virksomhet" Er det noen grunn til at du ikke har jobb? Anonymous poster hash: 287b7...04e
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #5 Skrevet 1. november 2013 noen som får sosialhjelp, som er alenemødre og får div alenemor støtter også? får full os og barnetrygd. men det blir alt for lite for meg som ikke har noen jobb, hva skal jeg søke på for og få råd til og betale husleie,klær, mat osv... Anonymous poster hash: 24322...ac7 Det lureste er nok å søke på jobb!!! Anonymous poster hash: 7ca77...f1d
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #6 Skrevet 1. november 2013 noen som får sosialhjelp, som er alenemødre og får div alenemor støtter også? får full os og barnetrygd. men det blir alt for lite for meg som ikke har noen jobb, hva skal jeg søke på for og få råd til og betale husleie,klær, mat osv... Anonymous poster hash: 24322...ac7 får bare full os 14tusen så må jeg skatte, 11tusen og dobbelbarnetrygd 2000kr. 13 tusen tilsammen, og leiligheten koster 6tusen pluss at jeg må betale internett,tv og strøm selv.. så da må jeg leve på 6 tusen ca, mat,klær,utstyr osv... til både meg og ungen. skal starte på skolen nesteår så blir bare praksis til ungen kommer, men får kunn 200dagen for det.. ungen kommer i desember! noen med tips om hva annet jeg kan søke siden jeg kommer til og streve økonomisk.. Anonymous poster hash: 24322...ac7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #7 Skrevet 1. november 2013 noen som får sosialhjelp, som er alenemødre og får div alenemor støtter også? får full os og barnetrygd. men det blir alt for lite for meg som ikke har noen jobb, hva skal jeg søke på for og få råd til og betale husleie,klær, mat osv... Anonymous poster hash: 24322...ac7 får bare full os 14tusen så må jeg skatte, 11tusen og dobbelbarnetrygd 2000kr. 13 tusen tilsammen, og leiligheten koster 6tusen pluss at jeg må betale internett,tv og strøm selv.. så da må jeg leve på 6 tusen ca, mat,klær,utstyr osv... til både meg og ungen. skal starte på skolen nesteår så blir bare praksis til ungen kommer, men får kunn 200dagen for det.. ungen kommer i desember! noen med tips om hva annet jeg kan søke siden jeg kommer til og streve økonomisk.. Anonymous poster hash: 24322...ac7 6000,- er helt levelig for 1 voksen og 1 baby. En baby spiser deg ikke akkurat ut av huset og en baby koster ikke mye det første leveåret. Du får ikke mer stønader. Klarer du ikke å leve på 6000,- etter at husleie er betalt så må du enten finne rimeligere bosted eller så må du kutte tv, internett og andre ting. Anonymous poster hash: 287b7...04e
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #8 Skrevet 1. november 2013 Vet du hva? Jeg var alene med to barn.. hadde os, ekstra btrygd, bidrag.. Av det måtte jeg betale husleie på 6000, internett, tv... hadde et lån på 2000 lr som ble trukket hver mnd. Satt vel igjen med 4000 hver mnd. Vi klarte oss helt fint... 6000 kr er mer enn jeg har nå også skal jeg si deg. Skriv ukesmeny, handle en gang i uka. Arv klær og utstyr el kjøp brukt. Anonymous poster hash: d0715...674
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #9 Skrevet 1. november 2013 noen som får sosialhjelp, som er alenemødre og får div alenemor støtter også? får full os og barnetrygd. men det blir alt for lite for meg som ikke har noen jobb, hva skal jeg søke på for og få råd til og betale husleie,klær, mat osv... Anonymous poster hash: 24322...ac7 får bare full os 14tusen så må jeg skatte, 11tusen og dobbelbarnetrygd 2000kr. 13 tusen tilsammen, og leiligheten koster 6tusen pluss at jeg må betale internett,tv og strøm selv.. så da må jeg leve på 6 tusen ca, mat,klær,utstyr osv... til både meg og ungen. skal starte på skolen nesteår så blir bare praksis til ungen kommer, men får kunn 200dagen for det.. ungen kommer i desember! noen med tips om hva annet jeg kan søke siden jeg kommer til og streve økonomisk.. Anonymous poster hash: 24322...ac7 6000,- er helt levelig for 1 voksen og 1 baby. En baby spiser deg ikke akkurat ut av huset og en baby koster ikke mye det første leveåret. Du får ikke mer stønader. Klarer du ikke å leve på 6000,- etter at husleie er betalt så må du enten finne rimeligere bosted eller så må du kutte tv, internett og andre ting. Anonymous poster hash: 287b7...04e mat er jo ganske dyrt, koster jo 1000kr bare for en dress til ungen. og klær til meg koster jo også endel penger, drivstoff koster jo også endel. 6000 er veldig lite penger og leve for for en heel måned. ettersom jeg ikke har noen ting i leiligheten min. har ikke vaskemaskin, soffa, hyller, tv, har ikke noen ting.. så det blir jo en utrolig til utfordring.. kjøleskap er det heller ikke i den leiligheten det er ikke noen ting, har enda ikke flyttet inn dit, bor hoss tante fåreløbig men har fått kontrakt og flytter inn dit om 1 mnd Anonymous poster hash: 24322...ac7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #10 Skrevet 1. november 2013 hvor masse kan man få om man søker bostøtte? Anonymous poster hash: 24322...ac7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #11 Skrevet 1. november 2013 noen som får sosialhjelp, som er alenemødre og får div alenemor støtter også? får full os og barnetrygd. men det blir alt for lite for meg som ikke har noen jobb, hva skal jeg søke på for og få råd til og betale husleie,klær, mat osv... Anonymous poster hash: 24322...ac7 får bare full os 14tusen så må jeg skatte, 11tusen og dobbelbarnetrygd 2000kr. 13 tusen tilsammen, og leiligheten koster 6tusen pluss at jeg må betale internett,tv og strøm selv.. så da må jeg leve på 6 tusen ca, mat,klær,utstyr osv... til både meg og ungen. skal starte på skolen nesteår så blir bare praksis til ungen kommer, men får kunn 200dagen for det.. ungen kommer i desember!noen med tips om hva annet jeg kan søke siden jeg kommer til og streve økonomisk.. Anonymous poster hash: 24322...ac7 6000,- er helt levelig for 1 voksen og 1 baby. En baby spiser deg ikke akkurat ut av huset og en baby koster ikke mye det første leveåret. Du får ikke mer stønader. Klarer du ikke å leve på 6000,- etter at husleie er betalt så må du enten finne rimeligere bosted eller så må du kutte tv, internett og andre ting. Anonymous poster hash: 287b7...04e mat er jo ganske dyrt, koster jo 1000kr bare for en dress til ungen. og klær til meg koster jo også endel penger, drivstoff koster jo også endel. 6000 er veldig lite penger og leve for for en heel måned. ettersom jeg ikke har noen ting i leiligheten min. har ikke vaskemaskin, soffa, hyller, tv, har ikke noen ting.. så det blir jo en utrolig til utfordring.. kjøleskap er det heller ikke i den leiligheten det er ikke noen ting, har enda ikke flyttet inn dit, bor hoss tante fåreløbig men har fått kontrakt og flytter inn dit om 1 mnd Anonymous poster hash: 24322...ac7 Kjøp brukte klær, ta bussen etc eller få deg en jobb. Makan til kravmentalitet. Mange har det samme som deg, eller mindre og det fungerer frem til man får seg utdanning og jobb. Ta ansvar for ditt eget liv. Anonymous poster hash: 7ca77...f1d
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #12 Skrevet 1. november 2013 noen som får sosialhjelp, som er alenemødre og får div alenemor støtter også? får full os og barnetrygd. men det blir alt for lite for meg som ikke har noen jobb, hva skal jeg søke på for og få råd til og betale husleie,klær, mat osv... Anonymous poster hash: 24322...ac7 får bare full os 14tusen så må jeg skatte, 11tusen og dobbelbarnetrygd 2000kr. 13 tusen tilsammen, og leiligheten koster 6tusen pluss at jeg må betale internett,tv og strøm selv.. så da må jeg leve på 6 tusen ca, mat,klær,utstyr osv... til både meg og ungen. skal starte på skolen nesteår så blir bare praksis til ungen kommer, men får kunn 200dagen for det.. ungen kommer i desember! noen med tips om hva annet jeg kan søke siden jeg kommer til og streve økonomisk.. Anonymous poster hash: 24322...ac7 6000,- er helt levelig for 1 voksen og 1 baby. En baby spiser deg ikke akkurat ut av huset og en baby koster ikke mye det første leveåret. Du får ikke mer stønader. Klarer du ikke å leve på 6000,- etter at husleie er betalt så må du enten finne rimeligere bosted eller så må du kutte tv, internett og andre ting. Anonymous poster hash: 287b7...04e mat er jo ganske dyrt, koster jo 1000kr bare for en dress til ungen. og klær til meg koster jo også endel penger, drivstoff koster jo også endel. 6000 er veldig lite penger og leve for for en heel måned. ettersom jeg ikke har noen ting i leiligheten min. har ikke vaskemaskin, soffa, hyller, tv, har ikke noen ting.. så det blir jo en utrolig til utfordring.. kjøleskap er det heller ikke i den leiligheten det er ikke noen ting, har enda ikke flyttet inn dit, bor hoss tante fåreløbig men har fått kontrakt og flytter inn dit om 1 mnd Anonymous poster hash: 24322...ac7 Ingen unger trenger dresser til 1000,-, ingen mødre trenger nye klær hver måned eller hver tredje måned og bruktmarked / loppemarked er fine steder å begynne. 6000,- er faktisk en god del penger. Og nå har du vært gravid i snart 8 måneder. Forundrer meg litt at du ikke har lagt av litt penger til innkjøp av utstyr til leilighet og til babyen. Anonymous poster hash: 287b7...04e
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #13 Skrevet 1. november 2013 Når du har flyttet inn, så kan du søke bostøtte fra Husbanken. Det kan gi deg noen kroner til å rutte med. Anonymous poster hash: 7d4ae...1bc
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #14 Skrevet 1. november 2013 Er du så kravstor at du ikke kan kjøpe brukt vaskemaskin(eller få gratis) brukt komfyr og kjøleskap? På fb er det gjerne gibort/kjøp og salg sider. Hvis du mener du må ha helt splitter nytt så syns jeg jaggu ikke synd i deg, beklager... Anonymous poster hash: d0715...674
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #15 Skrevet 1. november 2013 Dessuten trenger du ikke spise biff hver dag. Rimelige middager er helt i orden det også. Er bare å planlegge litt når du skal handle. Anonymous poster hash: d0715...674
Gjest Skrevet 1. november 2013 #16 Skrevet 1. november 2013 Nei seriøst jente!!! Ta deg en tur på bruktmarkeder, trål Finn.no, bruk venner & bekjente til å skaffe utstyr. Og du har visst om denne ungen som kommer i noen månder? Har hatt god tid til å skaffe deg dette? Unnskyld at jeg er krass altså, men har vært alenemor selv og vet hva jeg snakker om. Hadde husleie til 8500 og tre unger som skulle ha mat, trening, og annet på 4000, - i månden som var igjen av pengene. Handlet kun billig mat som First Price, Landlord og annet som er billig! Alle monner drar vettu Lykkt til!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #17 Skrevet 1. november 2013 i Oslo er 6000,- sats for enslige uten barn. dette skal gå til mat, lkær, aviser, forsikring osv. Usikkker på hva sats er for enslig med 1 barn. Jeg er enig med deg HI at 6000 ikke er mye. Det går greit i noen måneder, men på sikt går det otover barnet. Anonymous poster hash: 42c19...28c
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #18 Skrevet 1. november 2013 Kjenner jeg blir litt oppgitt når jeg leser dette. Jeg studerte, og måtte i tillegg ta opp lån for å få det til å gå opp. Nå har jeg en universitetsutdannelse, leier leilighet, er fortsatt alene med barn, får ingen støtte annet enn barnetrygd. Likevel lever vi på 2-3000 kr i mnd. Det er tungt, men det går. At du har 6000 å "leve" for i mnd er luksus i mine øyne. Jeg skulle helt klart hatt mer, ikke kan jeg bo billigere, men ser nå etter en jobb som er nærmere så jeg slipper å bruke bil. Det er måte på hvor mye vi skal kreve selv om vi er alene med Anonymous poster hash: b0944...df7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #19 Skrevet 1. november 2013 noen som får sosialhjelp, som er alenemødre og får div alenemor støtter også? får full os og barnetrygd. men det blir alt for lite for meg som ikke har noen jobb, hva skal jeg søke på for og få råd til og betale husleie,klær, mat osv... Anonymous poster hash: 24322...ac7 får bare full os 14tusen så må jeg skatte, 11tusen og dobbelbarnetrygd 2000kr. 13 tusen tilsammen, og leiligheten koster 6tusen pluss at jeg må betale internett,tv og strøm selv.. så da må jeg leve på 6 tusen ca, mat,klær,utstyr osv... til både meg og ungen. skal starte på skolen nesteår så blir bare praksis til ungen kommer, men får kunn 200dagen for det.. ungen kommer i desember! noen med tips om hva annet jeg kan søke siden jeg kommer til og streve økonomisk.. Anonymous poster hash: 24322...ac7 6000,- er helt levelig for 1 voksen og 1 baby. En baby spiser deg ikke akkurat ut av huset og en baby koster ikke mye det første leveåret. Du får ikke mer stønader. Klarer du ikke å leve på 6000,- etter at husleie er betalt så må du enten finne rimeligere bosted eller så må du kutte tv, internett og andre ting. Anonymous poster hash: 287b7...04e mat er jo ganske dyrt, koster jo 1000kr bare for en dress til ungen. og klær til meg koster jo også endel penger, drivstoff koster jo også endel. 6000 er veldig lite penger og leve for for en heel måned. ettersom jeg ikke har noen ting i leiligheten min. har ikke vaskemaskin, soffa, hyller, tv, har ikke noen ting.. så det blir jo en utrolig til utfordring.. kjøleskap er det heller ikke i den leiligheten det er ikke noen ting, har enda ikke flyttet inn dit, bor hoss tante fåreløbig men har fått kontrakt og flytter inn dit om 1 mnd Anonymous poster hash: 24322...ac7 Ingen unger trenger dresser til 1000,-, ingen mødre trenger nye klær hver måned eller hver tredje måned og bruktmarked / loppemarked er fine steder å begynne. 6000,- er faktisk en god del penger. Og nå har du vært gravid i snart 8 måneder. Forundrer meg litt at du ikke har lagt av litt penger til innkjøp av utstyr til leilighet og til babyen. Anonymous poster hash: 287b7...04e legge av hvilken penger? har ikke en krone på kontoen! de pengene jeg får fra praksisen er ikke så masse. de har jeg betalt tilbake til faren min for jeg måtte kjøpe meg div klær osv, har bare fått 2000tilsammen fra praksisen så kan ikke si at jeg kunne spart hver en krone av de pengene. må jo ha klær! det jeg lurte på her var egentlig om jeg kunne søke noe hoss sosialen og ikke hvor masse dere har og rutte med... utrolig at dere skal anngripe meg bare fordi jeg synest at 6000 er veldig lite penger?!. Anonymous poster hash: 24322...ac7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #20 Skrevet 1. november 2013 noen som får sosialhjelp, som er alenemødre og får div alenemor støtter også? får full os og barnetrygd. men det blir alt for lite for meg som ikke har noen jobb, hva skal jeg søke på for og få råd til og betale husleie,klær, mat osv... Anonymous poster hash: 24322...ac7 får bare full os 14tusen så må jeg skatte, 11tusen og dobbelbarnetrygd 2000kr. 13 tusen tilsammen, og leiligheten koster 6tusen pluss at jeg må betale internett,tv og strøm selv.. så da må jeg leve på 6 tusen ca, mat,klær,utstyr osv... til både meg og ungen. skal starte på skolen nesteår så blir bare praksis til ungen kommer, men får kunn 200dagen for det.. ungen kommer i desember!noen med tips om hva annet jeg kan søke siden jeg kommer til og streve økonomisk.. Anonymous poster hash: 24322...ac7 Du får os netto 11 000Utvidet barnetrygd 1940 Småbarnstillegg 660 (Gis til enslig forsørger med barn mellom null og tre år, med rett til utvidet barne-trygd og samtidig rett til full overgangsstønad. Det gis bare ett tillegg per enslig forsørger, uavhengig av hvor mange barn i alderen 0 - 3 år vedkommende faktisk) Barnebidrag fra far vil du også få, la oss si 1000kr og kanskje bostøtte. Da er du oppi 14600kr imnd, 8600kr etter husleien er betalt også vil du mest sannsynlig få bostøtte også, så da har du kanskje 9-10 000 kr i mnd ette husleie og det bør du klarer deg godt med. Jeg var alene med to barn og hadde kun full os med husleie på 6000kr, fikk da bostøtte på 2200kr i mnd( Bergen) Anonymous poster hash: 132c6...116
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #21 Skrevet 1. november 2013 naboen min får tilsammen 24 tusen og er alene med barnet. hun får fra sosailstøtte itillegg til alenemor støttene? så det at hun kan rutte med ihvertfall 15tusen etter betalt leiligheten er helt sprøtt massse forhold til 6 tusen er det noen andre her som får fra sosialen eller? når det går ant og få mere, og at man kan leve bedre da, hvorfor ikke bare søke på det da? Anonymous poster hash: 24322...ac7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #22 Skrevet 1. november 2013 noen som får sosialhjelp, som er alenemødre og får div alenemor støtter også? får full os og barnetrygd. men det blir alt for lite for meg som ikke har noen jobb, hva skal jeg søke på for og få råd til og betale husleie,klær, mat osv... Anonymous poster hash: 24322...ac7 får bare full os 14tusen så må jeg skatte, 11tusen og dobbelbarnetrygd 2000kr. 13 tusen tilsammen, og leiligheten koster 6tusen pluss at jeg må betale internett,tv og strøm selv.. så da må jeg leve på 6 tusen ca, mat,klær,utstyr osv... til både meg og ungen. skal starte på skolen nesteår så blir bare praksis til ungen kommer, men får kunn 200dagen for det.. ungen kommer i desember!noen med tips om hva annet jeg kan søke siden jeg kommer til og streve økonomisk.. Anonymous poster hash: 24322...ac7 6000,- er helt levelig for 1 voksen og 1 baby. En baby spiser deg ikke akkurat ut av huset og en baby koster ikke mye det første leveåret. Du får ikke mer stønader. Klarer du ikke å leve på 6000,- etter at husleie er betalt så må du enten finne rimeligere bosted eller så må du kutte tv, internett og andre ting. Anonymous poster hash: 287b7...04e mat er jo ganske dyrt, koster jo 1000kr bare for en dress til ungen. og klær til meg koster jo også endel penger, drivstoff koster jo også endel. 6000 er veldig lite penger og leve for for en heel måned. ettersom jeg ikke har noen ting i leiligheten min. har ikke vaskemaskin, soffa, hyller, tv, har ikke noen ting.. så det blir jo en utrolig til utfordring.. kjøleskap er det heller ikke i den leiligheten det er ikke noen ting, har enda ikke flyttet inn dit, bor hoss tante fåreløbig men har fått kontrakt og flytter inn dit om 1 mnd Anonymous poster hash: 24322...ac7 Ingen unger trenger dresser til 1000,-, ingen mødre trenger nye klær hver måned eller hver tredje måned og bruktmarked / loppemarked er fine steder å begynne. 6000,- er faktisk en god del penger. Og nå har du vært gravid i snart 8 måneder. Forundrer meg litt at du ikke har lagt av litt penger til innkjøp av utstyr til leilighet og til babyen. Anonymous poster hash: 287b7...04e legge av hvilken penger? har ikke en krone på kontoen! de pengene jeg får fra praksisen er ikke så masse. de har jeg betalt tilbake til faren min for jeg måtte kjøpe meg div klær osv, har bare fått 2000tilsammen fra praksisen så kan ikke si at jeg kunne spart hver en krone av de pengene. må jo ha klær! det jeg lurte på her var egentlig om jeg kunne søke noe hoss sosialen og ikke hvor masse dere har og rutte med... utrolig at dere skal anngripe meg bare fordi jeg synest at 6000 er veldig lite penger?!. Anonymous poster hash: 24322...ac7 Nei, du vil ikke motta noe støtte fra sosialen hvis du får full os, utvidet barnetrygd, Småbarnstillegg og barnebidrag fra barnefaren for du vil med dette overstige summen for livsopphold. Jeg ble alene med to barn og mens jeg ventet på os så fikk jeg utbetalt 12 000kr i mnd fra sosialen, dette skulle dekke husleie på 6000kr og livsopphold, dvs mat, klær til barna, buss, strøm, lege osv. Så for meg og to barn var satsen på 6000kr i livsopphold i mnd ifølge sosialen, så hvis du bare har ett barn(baby i tillegg så vil ikke satsen på dere to være 6000, så du vil ikke få en krone fra de. Anonymous poster hash: 132c6...116
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #23 Skrevet 1. november 2013 naboen min får tilsammen 24 tusen og er alene med barnet. hun får fra sosailstøtte itillegg til alenemor støttene? så det at hun kan rutte med ihvertfall 15tusen etter betalt leiligheten er helt sprøtt massse forhold til 6 tusen er det noen andre her som får fra sosialen eller? når det går ant og få mere, og at man kan leve bedre da, hvorfor ikke bare søke på det da? Anonymous poster hash: 24322...ac7 Da lyger hun. Man blir ikke rik av sosialstøtte og dessuten hvis hun får stønader som alenemor så får hun ikke sosialstøtte, og hvis hun får det så er det nok ikke flere tusen kroner. Sosialstøtte dekker så vidt det mest nødvendige. Og helt ærlig har du blitt gravid for å bli rik på å være alene? Herregud du får ikke mer en alenemor stønadene og det er nok til å overleve! Skjerp deg, helt seriøst. Er du 16 år eller? Anonymous poster hash: 132c6...116
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #24 Skrevet 1. november 2013 noen som får sosialhjelp, som er alenemødre og får div alenemor støtter også? får full os og barnetrygd. men det blir alt for lite for meg som ikke har noen jobb, hva skal jeg søke på for og få råd til og betale husleie,klær, mat osv... Anonymous poster hash: 24322...ac7 får bare full os 14tusen så må jeg skatte, 11tusen og dobbelbarnetrygd 2000kr. 13 tusen tilsammen, og leiligheten koster 6tusen pluss at jeg må betale internett,tv og strøm selv.. så da må jeg leve på 6 tusen ca, mat,klær,utstyr osv... til både meg og ungen. skal starte på skolen nesteår så blir bare praksis til ungen kommer, men får kunn 200dagen for det.. ungen kommer i desember! noen med tips om hva annet jeg kan søke siden jeg kommer til og streve økonomisk.. Anonymous poster hash: 24322...ac7 6000,- er helt levelig for 1 voksen og 1 baby. En baby spiser deg ikke akkurat ut av huset og en baby koster ikke mye det første leveåret. Du får ikke mer stønader. Klarer du ikke å leve på 6000,- etter at husleie er betalt så må du enten finne rimeligere bosted eller så må du kutte tv, internett og andre ting. Anonymous poster hash: 287b7...04e mat er jo ganske dyrt, koster jo 1000kr bare for en dress til ungen. og klær til meg koster jo også endel penger, drivstoff koster jo også endel. 6000 er veldig lite penger og leve for for en heel måned. ettersom jeg ikke har noen ting i leiligheten min. har ikke vaskemaskin, soffa, hyller, tv, har ikke noen ting.. så det blir jo en utrolig til utfordring.. kjøleskap er det heller ikke i den leiligheten det er ikke noen ting, har enda ikke flyttet inn dit, bor hoss tante fåreløbig men har fått kontrakt og flytter inn dit om 1 mnd Anonymous poster hash: 24322...ac7 Har du søkt engangsstønad da ? De som ikke har rett på foreldrepenger kan søke om det. Den er på 35 tusen, det skulle være nok til det du mangler og en hel del annet av utgifter Anonymous poster hash: 0aebb...9a9
Anonym bruker Skrevet 1. november 2013 #25 Skrevet 1. november 2013 naboen min får tilsammen 24 tusen og er alene med barnet. hun får fra sosailstøtte itillegg til alenemor støttene? så det at hun kan rutte med ihvertfall 15tusen etter betalt leiligheten er helt sprøtt massse forhold til 6 tusen er det noen andre her som får fra sosialen eller? når det går ant og få mere, og at man kan leve bedre da, hvorfor ikke bare søke på det da? Anonymous poster hash: 24322...ac7 Da lyger hun. Man blir ikke rik av sosialstøtte og dessuten hvis hun får stønader som alenemor så får hun ikke sosialstøtte, og hvis hun får det så er det nok ikke flere tusen kroner. Sosialstøtte dekker så vidt det mest nødvendige. Og helt ærlig har du blitt gravid for å bli rik på å være alene? Herregud du får ikke mer en alenemor stønadene og det er nok til å overleve! Skjerp deg, helt seriøst. Er du 16 år eller? Anonymous poster hash: 132c6...116 jeg ble ikke gravid for å bli rik? fant ut at jeg var gravid i uke 10 så det var ikke planlagt nei. slutt å vær så frekk i kjeften, har jeg gjordt deg noe eller? Anonymous poster hash: 24322...ac7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå