Gå til innhold

vannkopper-holde han inne til han blir frisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min aktive lille gutt på 2 år har fått vannkopper å har nå hatt det i tre dager.

Må han være inne helt til han ikke er smittsomt lengre?

Eller kan vi gå ut en liten stund hver dag så vi får lufte oss litt?

Anonymous poster hash: 30600...3bd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er i grei form, så er det ikke noe i veien for at dere går ut for å lufte dere litt, men dere bør ikke gå i butikken el hvis dere kan unngå det pga faren for å smitte andre.

Jeg hadde ikke vannkopper som barn, men har hatt det som voksen før jeg fikk barn og jeg aner ikke hvem jeg ble smittet av. Ingen andre jeg hadde vært sammen med hadde barn med vannkopper og ingen hadde det selv, så jeg antar at jeg har blitt smittet av noen jeg tilfeldigvis har vært i nærheten av. Mulig noen barn på jobb (jeg jobbet i butikk), men så ingen der med tydelige vannkopper heller. For meg var det ikke noe problem å få vannkopper (egentlig veldig greit å få det før jeg fikk barn selv), men mange andre kan bli veldig syke hvis de får det, så viktig å unngå smitte.

Anonymous poster hash: 935cc...b3f
Skrevet

Ute i frisk luft og på lekeplass tror jeg er ok. Informer evt andre barn/voksne om vannkoppesmitte hvis dere møter noen som vil leke med han. Unngå butikker osv hvis du kan.

Anonymous poster hash: 817ea...8fb

Skrevet

Han er i superform å virker ikke plaget i det hele tatt.

Skrevet

Vi er i samme situasjon nå. Gutten har vannkopper, er feberfri og i vanligvis form.

Han er ikke i barnehagen, men vi er ute og leker, hopper på trampoline osv. Vi har også vært en tur i butikken, men da fikk han ikke gå selv, men satt i vogna pga smittefare.

Skrevet

To av våre var ute og lekte når de hadde vannkopper. Besøk hadde de også, foreldrene ble spurt og det var greit. Enten hadde de fått det eller syns det var greit de ble smittet. Vi hadde 3 unger som hadde det samtidig. To i helt vanlig form og en som etter seg selv var døden nær,hun var eldst så var nok noe med det.

Anonymous poster hash: 51d72...01c

Skrevet

Vær bare obs på "ettersykdommer". Vet om flere som er blitt skikkelig syke etterpå.

Anonymous poster hash: ce413...074
Skrevet

Han har vært vekke en uke fra barnehagen så satser på at han snart blir frisk :)

Skrevet

Jenta mi måtte være hjemme fra barnehagen i to uker. Hun var helt frisk hele tiden. Men måtte vente til det kom skorper på alle koppene og det tok sin tid. Vi var mye inne men litt ute på steder hvor det ikke ferdes mye folk.

Anonymous poster hash: e04d8...72b

Skrevet

Vi hadde mye besøk, eller gikk på besøk til andre barnefamilier som hadde hatt / eller ønsket og få vannkopper. Bare å si tydelig ifra, og se at formen til barna er ok først. De fikk også være ute og leke litt i hagen.

I forhold til butikker så fartet vi ikke mye rundt der av hensyn til andre. Men jeg var alene noen dager, og da måtte jeg ha ene barnet med for å handle mat. Hvis noen er veldig opptatt av å ikke få vannkopper må de gå og vaksinere seg mot det. Vannkopper smitter flere dager før det bryter ut også, så smittet kan man bli selv om "hele verden" rundt prøver å passe på så godt som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...