Gå til innhold

Dere som slukker av utelyset og slår av ringeklokka...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere i det hele tatt barn selv? Det kan ikke være... Jeg selv synes Halloween er en tradisjon som er så fjern for meg at jeg aldri kommer til å henge meg på den, men ungene derimot.... Hvor vi bor så er det flere og flere som går hvert år. Skal jeg holde min unge inne bare fordi jeg ikke liker det? Og når jeg vet at han ringer på andre sine dører har jeg i hvertfall ikke noe samvittighet for å irritere meg over de andre som ringer på min dør. Men vi alle er forskjellige....

Anonymous poster hash: 7ceae...cf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungene her fikk valget, ut å gå knask eller knep, eller være inne, spise godis og se på film, de gikk et år, nå er vi hjemme alle sammen for 5 året på rad.

Anonymous poster hash: ca0f0...4fc
Skrevet

dDet er nok ikke alle som orker så mye besøk på kvelden. Merket selv at det ble litt masete når unge nr 20 ringte på. Og det var midt i leggetid og en baby som ikke fikk sove av all ringingen. 

Anonymous poster hash: 6a5a0...df6
Skrevet

Jeg har ikke dårlig samvittighet for å slå av utelyset. Har ikke skrudd av ringeklokka da, tenker at det får vel være måte på..

Skjønner ikke hvorfor det ikke er greit at vi ikke ønsker å delta på Halloween? Jeg har et barn på tre år, den dagen han er så stor at det blir aktuelt for han å gå ut på dette så skal jeg også ta i mot barn her hjemme.

Jeg er ikke frekk eller noe med de som ringer på selv om lyset er slått av, men vi har bare ikke godteri i huset i hverdager, så jeg har  ingenting å tilby dessverre...

Hva er egentlig problemet?

Skrevet

Ja, vi har barn. Og vi har tilbrakt kvelden på Hallovenn! Der må ungene faktisk gjøre noe for godteriet, ikke bare gå rundt å tigge.

Anonymous poster hash: 0ee6f...862

Skrevet

Vi slår av utelyset, men ringeklokka får være. Vi har 2 barn som er gamle nok til å kunne gå knask eller knep på halloween (6 og 9 år), men ingen av dem vil.... De synes ikke det er noe stas å bli skremt, eller skremme andre.

Anonymous poster hash: 26957...1c3
Skrevet

Ja, vi har barn. Og vi har tilbrakt kvelden på Hallovenn! Der må ungene faktisk gjøre noe for godteriet, ikke bare gå rundt å tigge.

Men de som går Halloween HAR jo gjort noe! De har kledd seg ut og sminket seg skumle. Mange har planlagt kostyme i ukesvis og gleder seg stort.

Skrevet

Her vi bor er nok denne tradisjonen litt bannlyst. Ingen unger på døra verken her eller hos naboene (vi og ett par hus til hadde lyset av), ungene fikk heller kose seg litt ekstra til barne-tv ikveld.

Anonymous poster hash: 677ea...700
Skrevet

Hadde tenkt å skru av i legginga, men kom ikkje så langt. Uansett, ingen på døra her..

Skrevet

Har dere i det hele tatt barn selv? Det kan ikke være... Jeg selv synes Halloween er en tradisjon som er så fjern for meg at jeg aldri kommer til å henge meg på den, men ungene derimot.... Hvor vi bor så er det flere og flere som går hvert år. Skal jeg holde min unge inne bare fordi jeg ikke liker det? Og når jeg vet at han ringer på andre sine dører har jeg i hvertfall ikke noe samvittighet for å irritere meg over de andre som ringer på min dør. Men vi alle er forskjellige....

Anonymous poster hash: 7ceae...cf8

Ja jeg har faktisk barn selv , de er små og jeg ønsker ikke de skal vekkes flere ganger etter leggetid av barn som hoier og skriker og tigger godteri ! Dessuten ligger jeg selv med influensa så det eneste jeg vil er å være i fred !

Meeen til tross for slukket utelampe og avslått ringeklokke har uoppdagne unger hamret på døren flere ganger i kveld ! Utrolig irriterende .

Det får være opp til hver enkelt familie om de ønsker å være med på dette, men foreldrene til Halloween barna bør ihverfall gi de en innføring i dagens regler !!

Akkurat nå hater jeg denne dagen , men når mine blir større lager jeg gjerne Halloween fest og det som hører med... Men jeg har på ingen måte tenkt å prakke det på andre som gir signaler om at de ikke ønsker det !

Anonymous poster hash: 102f3...6d8

Skrevet

Ja, vi har barn. Og vi har tilbrakt kvelden på Hallovenn! Der må ungene faktisk gjøre noe for godteriet, ikke bare gå rundt å tigge.Anonymous poster hash: 0ee6f...862

Men de som går Halloween HAR jo gjort noe! De har kledd seg ut og sminket seg skumle. Mange har planlagt kostyme i ukesvis og gleder seg stort.

Flesteparten rundt her har tredd på seg no filler og år rundt for å sanke inn snop. Og mange blir sure når de ikke får. Gidder ikke sånt.

Skrevet (endret)

Vi hadde masse besøk på døra idag, hadde satt ut en lykt slik at alle så at her var det greit å komme. Alle hadde kledd seg ut og var høflige og greie og sa tusen takk og ha det bra.

Guttungen løp rundt i kostyme her hjemme, han er for liten foreløpig, men når han er større skala han også få gå om han vil.

Veldig hyggelig!

Vi kan mislike Halloween så mye som vi ønsker, men dersom ungene syns det er moro, hvorfor skal vi voksne holde så fast på våre prinsipper om hva som er en godkjent tradisjon og hva som ikke er det?

Alle snakker om julebukk og at det er så mye bedre.. Hvorfor? Går det ikke ut på mye av det samme?

Tradisjoner skapes på et gitt tidspunkt, de har ikke alltid eksistert. De første som dro inn ei gran i stua ble sikkert uglesett av naboene, men i dag er et levende tre i stua JUL for de fleste.

Sånn vil det være med Halloween også.

For våre barn vil ikke Halloween noe nytt og rart, det vil være en.. Ja.. Tradisjon!

Endret av Caprica
Skrevet

Vi hadde masse besøk på døra idag, hadde satt ut en lykt slik at alle så at her var det greit å komme. Alle hadde kledd seg ut og var høflige og greie og sa tusen takk og ha det bra.

Guttungen løp rundt i kostyme her hjemme, han er for liten foreløpig, men når han er større skala han også få gå om han vil.

Veldig hyggelig!

Vi kan mislike Halloween så mye som vi ønsker, men dersom ungene syns det er moro, hvorfor skal vi voksne holde så fast på våre prinsipper om hva som er en godkjent tradisjon og hva som ikke er det?

Alle snakker om julebukk og at det er så mye bedre.. Hvorfor? Går det ikke ut på mye av det samme?

Tradisjoner skapes på et gitt tidspunkt, de har ikke alltid eksistert. De første som dro inn ei gran i stua ble sikkert uglesett av naboene, men i dag er et levende tre i stua JUL for de fleste.

For våre barn vil ikke Halloween noe nytt og rart, det vil være en.. Ja.. Tradisjon!

Jeg skjønner hva du mener, og jeg er tildels enig. Men hvorfor kan man ikke respektere at ikke alle vil ha folk på døra på halloween?? Man er hverken sur eller ond bare fordi man ikke vil! Det er opp til hver enkelt familie!!

Anonymous poster hash: e55bc...b4d

Skrevet

Veldig hyggelig!

Kanskje fordi enkelte bruker Halloween som en unnskyldning for å kaste egg på huset til folk, eller knuse en lampe. f.eks.

Hadde ikke dette vært en del av Halloween, da hadde ungene mine fått lov til å gå.

Skrevet

Gad, jeg begynner å bli lei av denne diskusjonen som begynner 1 mnd før halloween hvert eneste år!! Aksepter at noen feirer og noen feirer ikke og get over it!!! Jeeeezzzzezzz!!!!!!!

Skrevet

Veldig hyggelig!

Kanskje fordi enkelte bruker Halloween som en unnskyldning for å kaste egg på huset til folk, eller knuse en lampe. f.eks.

Hadde ikke dette vært en del av Halloween, da hadde ungene mine fått lov til å gå.

Jeg bor i et tett befolket område på Østlandet, og dette med kasting av egg o.l. hører jeg ALDRI om... Trodde virkelig ikke dette forekom lenger? Hørte om et par episoder for en del år siden (i hvertfall rykter) om noen større barn som pøblet og kastet noe på en dør.

Nå har jeg inntrykk av at folk flest følger de uskrevne reglene om slukket utelys hvis man ikke vil ha besøk, og at ungene oppfører seg ordentlig hvis det ikke er godteri å få.

Tenker at vi foreldrene har et ansvar om å følge de ungene som vil gå halloween rundt, i hvertfall til 8-10 års alderen, så må man regne med at litt større barn vet å oppføre seg.

Det er selvfølgelig opp til hver familie om de vil delta på Halloween feiring, om de vil feire kristne høytider eller andre gamle eller nye markeringer av alt fra nasjonaldager, sommersolverv til mor eller farsdag. Tradisjoner vil alltid starte et sted og noen tradisjoner vil forsvinne... 

Jeg personlig synes Halloween feiring er morsom for barna, samtidig er det for oss voksne fint å ta en tur på familiens gravsted eller bruke dagen til å minne våre kjære som har gått bort.  

Anonymous poster hash: f085d...4c8

Skrevet

Vi importerer så godt som alt fra Amerika. Julenissen, maten, filmene osv. Haloween er komt for å bli. Når barna deres blir eldre kommer de til å lure på hvorfor de ikke fikk delta. Jeg synes det ble en koselig kveld. På Onsdag satt hele familien og holdt på med forberedelser. Da renset vi og skar ut gresskar-lykt. Kjempekoseligt og barna elsket det. Til og med eldstemann skrudde av pcen og ble med oss. I går hadde vi besøk av 30-40 unger og ingen var frekke, alle takket pent for det de fikk. Alle hadde "pyntet" seg og stemmningen var kjempekoselig. De minste barna hadde foreldrene med seg i bakgrunnen. Jeg forstår ikke hvor alle disse frekke ungene holder til. I alle fall ikke her jeg bor :)

Anonymous poster hash: f8b18...d9a
Skrevet

Ja for julenissen stammer fra Amerika.. Haha..

Anonymous poster hash: 97fe2...c8a
Skrevet

Vi bor i generasjonsbolig, slukket lyset ute til min gamle mors inngang. hun er dårlig til beins så at hun skulle få slippe. Var alene med baby i går kveld og måtte vente med leggetid , det gikk bra men vurderte å slukke lyset. Så det kan være andre grunner til at man ikke vil ha besøk av små spøkelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...