Gå til innhold

Når introdusere ski?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna fylte to i september, og vi vurderer å ønske ski til jul. Er det vanlig å begynne så tidlig? Kjører man på med skisko og bindinger og hele pakka, eller finnes det ski man kan bruke vanlig sko med til så små?

Hvor gamle var deres barn da de fikk ski, og hvordan kom dere igang med ski på beina?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Supert å ønske ski til jul! 

Det beste er skikkelige ski, skisko og ordentlige bindinger. Staver er det slett ikke så farlig med. Hvis du ikke kan å smøre ski, så få noen til å lære deg det - det er alfa og omega får å få skiglede at man har ski som glir riktig vei. ;-)

Skrevet

Vi har begynt rundt  2 årsalderen. Har hatt både vanlige ski og slike med remmer. Syns i grunnen det var like greit med de med remmene, og uten staver. De har ikke gått så mange minutter om gangen uansett.

Gjest Anybody
Skrevet

Min er 2,5 hun begynte så smått med langrenn i mars. Nå i år tenkte jeg introdusere henne for alpint.

Jeg skitrener kurs da :) og sto aktivt i mange år så håper hun bil like alpint så vi begynner tidlig så det skal bli en lek :)

Ikke for tidlig syntes jeg!

Skrevet

Min gikk mye på ski vinteren før han ble to i mai. Kjempegøy! Anbefaler smørefrie ski.

Anonymous poster hash: 00fbb...288

Skrevet

Her har de gått på langrennski fra 2-års alderen, og startet med slalåm fra 4-års alder.

Vi har droppet de lekebutikkskiene med remmer på, de kan ta motet fra hvem som helst altså, ikke gode å gå på. Har kjøpt ski med bindinger og skisko, det koster veldig lite på Obs! o.l. steder, men ungene sliter det heller ikke ut og kan kjøpes brukt for en ørliten sum.

De anbefaler ikke staver første året/årene, da begynner de bruke overkroppen og stavene både for balanse og for å komme seg fremover. Det er mye bedre de lærer holde balansen uten staver, og om de klarer få en teknikk hvor de kommer seg fremover uten staver får de mye bedre fart og teknikk også når stavene introduseres. De blir rett og slett mye bedre skigåere om de lærer å gå uten staver.

Anonymous poster hash: 37dd4...851
Skrevet

2-årsalderen har vi introdusert dem for langrenn og 3-årsalderen for alpint. Dem skal helst lære seg litt med langrenn før de får alpintski på beina (desverre, for vår del :P )

Anonymous poster hash: 27e12...717
Skrevet

Sønnen vår gikk skirenn da han var 16 mnd han :) Fikk låne ski da. Nå er han 2 år og 3 måneder og vi skal ønske ski til jul. Fine de man bare kan spenne på skoa.

Skrevet

2 år. Langrenn, stor suksess.

Til vinteren blir det slalåm og. Blir 3 i februar.

Anonymous poster hash: e59ba...59a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...