Gå til innhold

Finnes det en jobb for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei av å ikke ha noe å gjøre om dagen, og det føles så nedverdigende å motta AAP, når det muligens finnes en jobb som kan passe for meg. 

Jeg skal studere, men helsen min må bli bedre først, og jeg kunne tenkt meg en deltidsstilling eller noe, til jeg kan studere. Har studiekompetanse, men ikke noe mer. Takler ikke store folkemengder og stress, så i kassen på f.eks Rimi ville jeg ikke klart meg. Heller ikke i barnehage eller på sykehjem. da jeg har prøvd det. 
Jeg tenker at en jobb der jeg er "skjult" passer? Lager, produksjon eller noe? 

Av interesser er jeg glad i matlaging, skrive/lese og trening. Jeg er også kreativ, pliktoppfyllende og liker å ta i et tak. Det er så utrolig irriterende at sykdommen min hemmer meg! (psykisk - sosial angst og dårlig konsentrasjon)

Skal på møte med NAV i morgen, og jeg får garantert spørsmål om hva jeg kunne tenke meg å jobbe med. Problemet er bare at jeg ikke kommer på noe annet enn butikk, pleieassistent eller barnehage. 

Noen som vet? Bor i Bergen. 

Anonymous poster hash: 697ac...178
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at jeg har sett på Finn.no, men man trenger utdannelse til alt, om det ikke er i butikk, barnehage eller pleieomsorg. 

Kanskje noe med PU kunne vært noe, men det finnes ikke stillinger. 

Skrevet

Du sier det jo selv - lager o.l må være midt i blinken.

Eller hva med vasking? Mange butikker o.l. vaskes utenom åpningstid.

Lykke til - håper du finner noe!

Anonymous poster hash: b5c9f...7b6
Skrevet

Har sett på vaskestillinger, men det er stort sett 3-5 dager i uken, etter stengetid (fra 20.00, som regel), og siden jeg har barn kan jeg maks jobbe sent 2 dager i uken. 
Har også sett etter lagerstillinger, men finner ingen. 

Vil tro NAV kan hjelpe meg å finne stillinger også? Om det er gjennom NAV eller helt uavhengig av NAV spiller ingen rolle for meg. 

Håper jeg finner noe jeg også!! :)

Skrevet

Du kan kanskje være assistent på en kantine eller sykehuskjøkken.

Anonymous poster hash: 8b31b...bb8
Skrevet

Jeg jobber med PU og er ufaglært. Har en helgestilling da. De har kun vernepleiere, fysioterapeuter ol. i fulltid der jeg jobber.

Anonymous poster hash: a3846...0e9
Skrevet

Det finnes maaange vikarbyråer i Bergen, ville sjekket disse ut og registrert meg. Ring de i tillegg, ellers "glemmer" de deg. Så kan du i samtalen med de si hva du er ute etter. I et vikarbyrå har u jo anledning til å takke nei om du synes oppdraget virker helt feil for deg.

Ellers synes jeg det er svært vanskelig å få seg jobb om dagen. Jeg bor selv i Bergen, og har søkt på utrolig mange stillinger. Bare til en butikkjobb 50% var det 250 søkere! Selv om jeg har masse erfaring fra butikk, og annet + gode referanser har ikke flaksen vært på min side enda. Nevner bare dette for å forberede deg litt, det vvirker som det er mange om beinet for tiden.....

Kan du gjennom NAV få praksisplass/ høre med eventuelle bedrifter om de er interessert i ha deg der? Da er det lettere å få mer/ bli ansatt etterpå.Det er jo NAV som betaler så bedriften har ingenting å tape.

Anonymous poster hash: 302f3...72f
Skrevet

Hva er PU?

Skrevet

Hva er PU?

Psykisk utviklinghemmede 

Skrevet

Be om arbeidspraksis

Anonymous poster hash: c0ad6...506
Skrevet

Industri arbeid? Er jo ofte ganske usosialt pga lydnivå og arbeidsoppgaver. ..

Skrevet

lager og eller industri?Snakk med nav om A2G,som er en atføringsbedrift i Bergen.(trenger ikke ha innvilget attføring, men må på tiltak via nav.

Anonymous poster hash: 9daca...a66
Skrevet

Sekretær? Bibliotek? Eventuelt butikker som ikke er fullt så travle som Rimi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...