Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Ber man f.eks sine egene tanter og onkler ? I så fall blir vi 40 stykk til dåp her :/ Ei venninne mente man kun ba søsken til barnet, tanter og onkler til barnet og besteforeldre og faddere. Altså ikke mine tanter og onkler pga de ikke blir noe til barnet. Stemmer dette ? Anonymous poster hash: 3f3cc...fa2
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Ja, det stemmer. Hvis dere velger faddere utenom disse personene, inviterer dere selvfølgelig de også. Anonymous poster hash: be42a...399
soleia Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 I dei dåpsfestar eg har vore, så har det vore barnets tanter, onklar og små søskenbarn, besteforeldre og evt oldeforeldre, og eventuelle fadrar utanom desse. Det har vore relativt små selskap med 15 - 25 personar. Det er ikkje så vanleg å invitere foreldras tanter og onklar.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 Her er begge deler vanlig. Jeg har selv vært i dåp med 70 gjester, mor til barnet var da min kusine. Har inntrykk av at de som velger så stor dåp ofte ikke er gift og gjør det fordi de har lyst til å ha en stor feiring med begge familiene siden de ikke har hatt bryllup. Vi har bare hatt barnets besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler, søskenbarn og faddere med familie. Anonymous poster hash: 2cf36...2a7
Musemorbr / Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Vi blir uansett ikke så mange, så jeg inviterer mine onkler og tanter med barn, samt min gammeltante. Jeg tror det kommer an på hvor stor slekta er, men også hvor nær kontakr man har med dem. Her er mannen enebarn, hans mor er enebarn, og hans øvrige slekt bor i utlandet. Hadde det vært en tosiffret flokk som bodde lokalt, kunne vi ha vurdert ting annerledes.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 Nærmeste familien til barnet. Dvs søsken, foreldre, besteforeldre, oldeforeldre, onkler og tanter + faddere. Anonymous poster hash: faad9...957
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #7 Skrevet 31. oktober 2013 Vi inviterer våre foreldre, søsken med familier og evt. vår nærmeste tante/onkel (våre søsken skal være faddere). Det blir tilsammen ca. 20 stk... Anonymous poster hash: 6e3f1...cce
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #8 Skrevet 31. oktober 2013 Vi har bedt de menneskene vi regner med at blir nære for barnet. For oss var det barnets besteforeldre, tanter, onkler, fettere og kusiner. I tillegg har jeg en tante som er mye nermere enn de andre og vi har noen venner med barn som også var invitert. I ettertid ser vi at vi traff ganske godt. De som var i dåpen er også de som stiller opp for barna nå som de er eldre. Anonymous poster hash: 70e38...cb6
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #9 Skrevet 31. oktober 2013 Vi ba våre foreldre, besteforeldre, søsken og faddere Ble 15 stk. Anonymous poster hash: 388bb...0a6
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #10 Skrevet 31. oktober 2013 Vi inviterer kun nærmeste familie,altså besteforeldre og mine og mannens søsken,samt deres barn.og oldeforeldre. Så inviterte vi vårt vennepar og deres barn. Blir jo alt for mange ellers! Anonymous poster hash: cf2e4...41c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #11 Skrevet 31. oktober 2013 De man ønsker selv. Vi ba egne tanter, onkler og søskenbarn og endte opp på rett over 40. Veldig hyggelig det. Neste dåp blir det faddere og nær familie og noen nære venner. har vært i dåp med bare faddere og aller nærmeste familie (besteforeldre og søsken) og i dåper med hele storfamilien, så her velger man bare det man ønsker og har plass og råd til selv. Det kommer jo også an på hvor stor familie man har og hvem man ønsker å ha med på en slik dag... Anonymous poster hash: f626a...197
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #12 Skrevet 31. oktober 2013 Vi har invitert våres søsken med barn, foreldre, besteforeldre, våres tanter og onkler og noen nære vennepar. VI har vært fra 35-45 stk i de tre barnedåpene vi har hatt:-) Anonymous poster hash: efca4...c6c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #13 Skrevet 31. oktober 2013 Bare nærmeste familie til dåpsbarnet, altså barnets tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre og oldeforeldre (ikke min og mannens tanter og onkler) Anonymous poster hash: 33f57...595
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå