Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #1 Skrevet 31. oktober 2013 Hei, har jeg som datter av avdød far rett på å få vite årsaken til dødsfallet? Og hvor er det man henvender seg til i slike saker? Dødsfallet skjedde i utlandet. Anonymous poster hash: 04c9a...995 Anonymous poster hash: 04c9a...995
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Så lenge du er oppført som pårørende har du rett til å se i obduksjonsrapporten eller det som er av journal osv. Nå aner jeg ingenting om din far var innlagt noen sted, isåfall ville jeg prøvd der. Om han ble funnet av politiet, kan du ringe de. Om dødsfallet var uforventet, så blir iallefall politiet i Norge informert, og undersøke åstedet. Om du ikke er oppført som pårørende, har du ingen rettigheter så vidt jeg vet, men du kan jo prøve å ringe en som er dèt. Da er det opp til vedkommende om hun eller han vil fortelle deg det. Ellers ville jeg googlet helt til jeg fant et svar jeg kunne godta, og prøvd å kontakte det beste du fant. Om du har advokat, kan du jo prøve der.. Lykke til! Og kondolerer:-/ Anonymous poster hash: 3cede...ee2
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #3 Skrevet 31. oktober 2013 Om personen døde i utlandet er ikke norske regler relevant før evt. papirer eller personen er sendt hit. Undersøkt regler der dødsfallet skjedde, mange steder har ingen andre enn pasienten selv rettigheter - utrolig nok! Kondolerer! Anonymous poster hash: 3a654...064
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå