Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Blir de aldri feiret i barnehagen eller skolen? Jeg har en gutt som ble født 19 juli. Litt sårt hvis han aldri får oppleve at klassen eller bhg feirer han Anonymous poster hash: 087bf...76a
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Feires før ferien som regel. Fikk alltid feiring på skolen selv om jeg har bursdag slutten av juli Anonymous poster hash: f2cc3...64f
MammantilNurket Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg har allerede planlagt dette Jadda, jadda ... Nurket er bare (snart) 4 måneder og jeg er en gal førstegangs med høye ambisjoner: Invitere klassen/avdelingen hjem på bursdagfest/avslutning/grillfest siste (skole)dag før sommerferie/sommerbarnehage
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 I barnehagen vår feiret vi julibarnet i første dagen i august som barnet var der Anonymous poster hash: ff4cc...91e
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Ene min har bursdag i midten av juli. Her har de feiret den i barnehagen en dag den siste uka før ferien Det er jo mange som er født da, så de ansatte pleier jo ha rutiner for dette Anonymous poster hash: c18ab...d98
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 Min har bursdag 1 august som og er i fellesferien som regel og vi feirer andre uken i barnehagen når den begynner om høsten igjen. Jeg har planlagt akkurat sånn som mamman til nurket Anonymous poster hash: 0a6a1...229
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #7 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har allerede planlagt dette Jadda, jadda ... Nurket er bare (snart) 4 måneder og jeg er en gal førstegangs med høye ambisjoner: Invitere klassen/avdelingen hjem på bursdagfest/avslutning/grillfest siste (skole)dag før sommerferie/sommerbarnehage Men barna har da ikke alle ferie samtidig i en barnehage da! Anonymous poster hash: 762ce...c37
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #8 Skrevet 31. oktober 2013 Her er det vanlig med feiring rett etter barnehage/skolestart for dem som har fødselsdag i feriene. Det samme for dem som har fødselsdag i andre ferier. Det er imidlertid vanlig at de som har fødselsdag i sommerferien ikke får barnebursdag. Veldig mange foreldre ser ut til å bruke ferien som en unnskyldning for å droppe det. Anonymous poster hash: 957f7...8bf
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #9 Skrevet 31. oktober 2013 Vi har også julibarn. Vil bare si at når de begynner på skolen er de siste ukene før sommerferien ekstremt travle. Avslutninger overalt og sommerbarn som har bursdagsfeiring før ferien. Vi velger heller å feire den første uka etter at skolen har startet opp på høsten. Blir jo uansett feiret på dagen med familie og venner. Anonymous poster hash: 8e8bb...6b3
#Ariadne# Skrevet 31. oktober 2013 #10 Skrevet 31. oktober 2013 Datteren min er også født 19.juli .. I bhg feiret de før ferien , på skolen har de dessverre ikke gjort det ..
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #11 Skrevet 31. oktober 2013 Her får vi velge av barnehagen om vi vil feire før eller etter ferien. Det har alltid blitt før han går ut i ferie. Vi feirer også med barn fra barnehagen ca 14 dager før hjemme. Dette for at da har ikke alle reist på ferie enda, slik at det kommer noen i busdagens hans. Anonymous poster hash: b2100...f57
moota m storebror&lillebror Skrevet 31. oktober 2013 #12 Skrevet 31. oktober 2013 Lillebror har bursdag i ferien og har blitt feiret etter ferien i bhg og på skolen. Det blir en fellesfeiring ofte, men det bryr han seg ikke så masse om. Han har jo familieselskap + barneselskap hjemme + at han alltid har selve dagen når vi er på ferie og får feire da også. Jeg har også bursdag i fellesferien og kan ikke huske at jeg ble feiret på skolen.
skjotta Skrevet 31. oktober 2013 #13 Skrevet 31. oktober 2013 Min har bursdag 1 juli. I barnehagen ble hun feiret før hun tok ferie. På skolen vil hun også bli feiret før ferien. Her hjemme har vi gjort litt forskjellig. Heldigvis har vi stor familie (mine søskenbarn har jevngamle barn som meg) så vi har alltid fått til ett selskap. Jeg og hun synes det er rart å feire bursdag lenge før eller etter hun har bursdag, men å invitere klassen rundt 1 juli er litt dødfødt desverre...
MammantilNurket Skrevet 31. oktober 2013 #14 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har allerede planlagt dette Jadda, jadda ... Nurket er bare (snart) 4 måneder og jeg er en gal førstegangs med høye ambisjoner: Invitere klassen/avdelingen hjem på bursdagfest/avslutning/grillfest siste (skole)dag før sommerferie/sommerbarnehage Men barna har da ikke alle ferie samtidig i en barnehage da! Anonymous poster hash: 762ce...c37 Som regel starter "sommerbarnehagen" i juli. Da slås avdelingene ofte sammen da små og store er på ferie
❤lille stjerne❤ Skrevet 31. oktober 2013 #15 Skrevet 31. oktober 2013 I barnehagen min gikk i feiret de før sommerferien hvis barnet hadde bursdag i starten av juli og like etter oppstart hvis barnet hadde bursdag i slutten av juli. Det går fint!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #16 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg har allerede planlagt dette Jadda, jadda ... Nurket er bare (snart) 4 måneder og jeg er en gal førstegangs med høye ambisjoner: Invitere klassen/avdelingen hjem på bursdagfest/avslutning/grillfest siste (skole)dag før sommerferie/sommerbarnehage Men barna har da ikke alle ferie samtidig i en barnehage da! Anonymous poster hash: 762ce...c37 Som regel starter "sommerbarnehagen" i juli. Da slås avdelingene ofte sammen da små og store er på ferie Her har alle kommunale barnehagen fellesferie, de er stengt i fire uker alle sammen. Så her er det sommeravslutning, og alle har ferie samtidig. Anonymous poster hash: 5fd15...5f3
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #17 Skrevet 31. oktober 2013 Vår bhg har ikke feriestengt, så her feires det bursdager hele året Våre jenter, som har bursdag i starten og slutten av juli er blitt feiret både siste dag før vi tok ut ferie (når vi hadde tidligferie), eller første dag etter vår ferie (når vi hadde senferie). På skolen mener jeg de feirer de som har bursdag i første halvdel av ferien før ferien, og de som har bursdag i siste halvdel, etter ferien. Anonymous poster hash: 0793d...068
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå