Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Dere sitter samlet rundt middagsbordet og skal spise middag. Barna er slitne etter en lang dag i barnehagen. Du har ordnet maten til minstemor og holder nå på med middagen til 4åringen. Du vet at om 4åringen skal ha på ketchup selv, blir det stoooore mengder. Du spør om du skal ha på ketchup og ungen svarer ja. Når du gir h*n fatet så klikker barnet i vinkel fordi det var ikke slik det skulle se ut. Hun dytter fatet bort, kaster gaffelen i gulvet å hyler for full hals. Hva gjør du? Anonymous poster hash: 33265...154
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Sier at det er maten din, jeg spurte om du ville ha på ketchup, og du svarte ja...så enten spiser du maten din, eller så må du bare sitte her mens vi andre spiser.
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Neste måltid hadde da vært kveldsmat...Hadde ikke latt det gå 4 timer, men ca 2
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Sier at barnet hadde sagt ja til at jeg skulle ta på ketshup, og da gjør jeg det. Hadde gitt en beskjed om at slik oppførsel vil jeg ikke ha rundt middagsbordet, og gitt ungen min en ny sjanse til å spise middagen sin. Hadde det blitt mer trass måtte hun fint ha gått fra bordet og ventet til kvelds. Anonymous poster hash: cf085...c70
furutre Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 Hadde tatt bort maten, og sagt barnet kunne gå på stua mens vi andre spiste. fordi jeg antar at om barnet var i den tilstanden som beskrives, ville barnet hatt behov for å roe seg, før det gikk an å snakke skikkelig sammen. jeg hadde ikke latt barnet vente til neste måltid, men lenge nok til at hun eller han roet seg og tenkte seg om, og tilbudt maten når barnet hadde gitt uttrykk for at hun eller han var sultent. Hadde barnet fortsatt ikke ville hatt maten, hadde jeg sagt, nei vel, da får du vente.
Honningmelon Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 Da hadde jeg bare sagt at, hvis du ikke spiser nå, så blir det ikke noe mat før til kvelds.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #7 Skrevet 30. oktober 2013 Sendt han på rommet sitt med beskjed om å komme tilbake når han har roet seg ned. Her spiser vi middag kl. 18.15 og har ikke kvelds, ikke aktuelt å kutte middagen helt med mindre det er krise. Eneste unntak er at med en gang han leker med maten, tolker vi det som at han er ferdig og tar tallerken bort (han får en varsel). Da må han vente til neste måltid. Som regel roer han seg ned på vei til rommet sitt de få gangene han blir sendt fra bordet med beskjed om at trommehinnene våres ikke tåler trass ved bordet. Da er han velkommen til bords igjen. Han er forresten 4 år. Anonymous poster hash: 69133...24c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå