Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #26 Skrevet 30. oktober 2013 Hadde mannen min foreslått det så hadde jeg kjefta på ham så ørene flagra. Du skriver at du ammer annenhver time døgnet rundt. Når man aldri får sove mer enn halvannen time i strekk så blir man fryktelig redusert både fysisk og psykisk. Hjelper jo heller ikke at man lekker ut av de fleste kroppsåpninger døgnet rundt så nært etter en fødsel. Èn ting er om man har en sovebaby som gir deg 3-4 timer hvile rett som det er, men siden du har en krevende liten en så må mannen din respektere det. Anonymous poster hash: 8bd6b...fc3
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #27 Skrevet 30. oktober 2013 Må til hans forsvar legge til at han er flink å ta den lille om natta, men jeg må likevel opp å amme ca hver 2.time. Han steller også barna på kvelden når han er hjemme og ikke i huset. Hi Anonymous poster hash: c28d0...130
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #28 Skrevet 30. oktober 2013 Må til hans forsvar legge til at han er flink å ta den lille om natta, men jeg må likevel opp å amme ca hver 2.time. Han steller også barna på kvelden når han er hjemme og ikke i huset. Hi Anonymous poster hash: c28d0...130 så han mener at du skal fly frem og tilbake mellom hjem og oppussing hver 2 time?! Jeg må nesten bare le...men det er fordi formen min ikke har vært noe særlig etter noen av mine fødsler. Problemer med å sitte/gå i flere uker etterpå... Anonymous poster hash: 3e509...5b0
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #29 Skrevet 30. oktober 2013 OMG... Det skal litt til å sette meg ut, men dette gjorde meg helt sjokkert. Han bør lese seg litt opp på barseltid og mors helse... Anonymous poster hash: edf32...ab8
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #30 Skrevet 30. oktober 2013 For det første....anonym kl 19:27...kan jeg få mannen din, han hørtes ut som et prakteksemplar:D Ellers synes jeg mannen din burde skamme seg aldri så bittelitt HI. Han burde bare holde fred med seg. Har en sånn mann selv som ikke "ser" den jobben jeg gjør hjemme og med barna og det irriterer meg vanvittig. Her for litt siden mente han jeg burde gjøre mer husarbeid fordi det var rotete her...jeg jobber 100% og har huset ved siden av og han har har faktisk ikke en eneste oppgave hjemme som er hans. Trenger vel ikke utdype noe mer enn at jeg ble rasende (og krevde at han skulle skaffe/betale vaskehjelp asap, fordi jeg ikke er hushjelpa hans). Om det er til noen trøst, det er ikke bare du som har en neandertal til mann HI. Gjør nå for all del ikke noe oppussing...du skal bare ta vare på babyen og deg selv nå Du gjør verdens viktigste jobb. Anonymous poster hash: 0cafe...043
Elsker livet Skrevet 30. oktober 2013 #31 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg har vært i fin form etter fødsel, faktisk mye bedre dagen etter enn dagen før fødsel. Så for meg hadde det ikke vært noe problem å gjort den typen arbeid. En annen ting er hvor mye anledning jeg hadde hatt til å stått i malerklær samtidig som e nyfødt kan kreve deg når som helst. Ikke særlig praktisk. Jeg har også gjort husarbeid og hentet og levert de andre barna. Altså fungert som normalt dagene etter fødsel. Men det har aldri vært et krav, og de aller fleste trenger tid til å komme til seg selv og få kroppen i sjakk. Å drive oppussing i barseltiden er vel noe av det siste en kan forvente. Det er en grunn til at man får penger for de 6 ukene etter fødsel selv om man ikke har gjort seg fortjent til foreldrepenger. Det er fordi det helsemessig ikke er hensiktsmessig å jobbe. Man skal ta seg av babyen og seg selv. La mannen din lese reaksjonene her så forstår han sikkert litt mer.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #32 Skrevet 30. oktober 2013 Han får meg til å føle meg utilstrekkelig. Det er for det meste jeg som tar husarbeidet hjemme (han lager middag ca 2 gg i uka og frakter/henter barn til/fra skole) Er deres menn fritatt fra husarbeid, selv om de har jobb?? HiAnonymous poster hash: c28d0...130 Enkelte menn har den egenskapen ja, hev deg over det, du har en 24- timers jobb med barnet! Her i huset er mannen flink med å følge opp eldre barn med aktiviteter og lekser, og det er som regel han som lager middag selv om han har vært på jobb. Jeg lager når han er borte. Det meste av rengjøring klesvask , frokost og kveldsmat pluss baking faller på meg. Driver dere med totalrenovering? Det må bære tøft med baby! Vi bor heldigvis ikke oppi støv og skitt mens vi pusser opp. Leier leilighet men det pågår. Sånn sett går det greit. Mannen min har 2 ukers fødselsperm fra jobb nå og så 4 uker til fri, før han reiser ut på havet. Da faller alt her hjemme på meg. Men tror det går bedre da. Håper kroppen er i bedre form til da. Har sagt han får stresse ned med huset. Det blir likevel ikke ferdig før jul uansett... Vi skulle EGENTLIG etter planen vært ferdig innflyttet før babyen kom. Hi Anonymous poster hash: c28d0...130
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #33 Skrevet 30. oktober 2013 Vel, jeg er ikke en superwoman så jeg hadde aldri pusset opp 12dager etter fødsel.. Og jeg var i god form... Kanskje ikke mannen din helt skjønner hvordan formen din er`.. Anonymous poster hash: 644a8...54c
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #34 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg hadde nok klart det, men jeg hadde jo bare keisersnitt og det teller jo ikke som fødsel i visse kretser. Anonymous poster hash: 242f3...45c
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #35 Skrevet 30. oktober 2013 Mannen din er neppe særlig smart eller omtenksom. Det må jo selvsagt være opp til deg hva du orker i ukene etter fødsel. Anonymous poster hash: 4041c...456
HunMedDeBlå Skrevet 30. oktober 2013 #36 Skrevet 30. oktober 2013 Gjør det du mestrer og drit i alt annet...! Dumme mannfolk. Min kunne sakt det samme, sikkert...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #37 Skrevet 30. oktober 2013 Altså.. Jeg hadde både orket og villet bidra dersom det var praktisk mulig.. Babyene sover jo ofte mye (hvertfall på dagen) når de er så små. Jeg var i god form etter fødsel. Utrolig nok egentlig, med min ekstremt problematiske og hemmende bekkenløsning i svangerskapet. Det forsvinner jo ikke på et blunk, men litt maling tåler man, selv med litt bekkenplager etter fødsel. Når det er sagt, så kan det jo ikke være et krav fra mannen. Det er jo helt latterlig.. Folk er forskjellige og man kan ikke kreve noe mer enn at barselkvinnen steller seg selv og babyen, og står for egne og babyens behov. Alt utover det er en bonus. Anonymous poster hash: 9f746...226
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #38 Skrevet 30. oktober 2013 Så du ikke sinnasnekker'n i går? Der var han hos noen som hadde blitt foreldre for 9 dager siden. Både mannen og dama var med og pusset opp. Nå så det ut til at hun var i veldig god form, så det kommer vel litt an på. Hvis du er veldig plaget med bekkenløsning ville jeg nok ha tatt det ganske med ro. Renselsen er vel ikke noen unnskyldning i seg selv. Selv var jeg med og pusset opp helt til samme dag som fødsel (klatret i stiger etc), og var i gang igjen 4-5 dager etter fødselen. Hadde ks. Tok det bare litt med ro, men gjorde småting hele veien. Anonymous poster hash: 0a617...aa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå