Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Lillebror på 2 1/2 år er veldig slem mot storebror på 6 om dagen. Lillebror slår,sparker og kaster ting på storebror mange ganger om dagen og storebror er utrolig tålmodig og sier bare nei du må ikke slå/sparke/kaste. Men storebror får vondt for lillebror kan treffe ganske hardt. Jeg får veldig vondt av storebror som kun er snill og god og som får "bank" av lillebror . Både jeg og mannen fjerner lillebror når han oppfører seg sånn og sier at han ikke må slå/sparke. Nå vurderer jeg å si at det er greit at storebror kan ta igjen så lillebror får smake sin egen medisin ? Anonymous poster hash: f1186...1ca
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Nå har tydeligvis storebroren skjønt at han ikke bør ta igjen, og han skjønner sikkert også at han egentlig er sterkere og _kan_ ta igjen om han vil. Jeg ville vært forsiktig med å gi ham lov til å ta igjen, kanskje du heller kan la ham få lov til å stenge lillebror ute av rommet sitt når han slår/kaster ting. Eventuelt (og nå banner jeg i kirken..!) kan du vurdere å innføre en mild form for time-out for lillebror, slik at det alltid er lillebror som blir fjernet fra situasjonen og ikke at storebror må trekke seg bort. Anonymous poster hash: 603f6...85d
Kyllingbein Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg lar storesøster ta igjen når det blir for ille. Så lenge ingen skades selvsagt. Sjeldent storesøster her tar igjen men hvis ertingen har vart lenge nok så dytter hun henne litt hardt unna. Det er lov. Slag, spark ol er ikke lov.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #4 Skrevet 31. oktober 2013 Storebror skal selvfølgelig ikke få ta igjen. Begge må gjøre det som er rett hele tiden. Lillebror er i trassalderen og har ikke lært det enda bare. Snakk med lillebror og fortell at storebror får vondt. Trekk frem episoder feks fra barnehagen der han selv fikk en kilevink av et annet barn og minn han på hvor vondt det gjorde, og så forteller du at nå har storebror det akkurat slik. Gjerne også si at 'dersom du gjør det 1 gang til tar jeg fra deg .....(favorittleken men ikke kosedyr (trygghet)) resten av dagen, og så gjennomfører du det konsekvent. Anonymous poster hash: 4ec6c...ed5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå