Gå til innhold

blødning tidlig i svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har hatt blødning tidlig i svangerskap og det har gått bra?? Har nettopp hatt en relativt stor blødning men ingen smerter og er nå utrolig redd for spiren:-(

Noen som kan berolige en førstegangs gravid??

Anonymous poster hash: 7bf75...930

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er du på vei?

Det er mange som har blødninger tidlig, og mange ganger så er dette normalt...

Anonymous poster hash: 1985e...71d

Skrevet

Tror jeg er ca 5 uker på vei..

AB

Skrevet

Jepp, jeg hadde en blødning når jeg var ca 6 uker. Var ferskt blod som rant når jeg gikk på do, men det roet seg etter det. Jeg hadde også en blødning dagen før forventet mens (trodde mensen startet, men så ble det bare den ene dagen). Nå er jeg godt over halvveis og alt ser og kjennes veldig bra ut. :)

Kjenner også ei til som hadde en ganske kraftig blødning ganske tidlig, og det har også gått kjempefint!

Krysser fingrene for deg og spiren din og håper det var en uskyldig blødning som jeg og mange andre har hatt. :)

Så lenge det ikke blir verre eller/og du får smerter så går det nok bra.

Anonymous poster hash: 40d00...20d

Skrevet

Jepp, jeg hadde en blødning når jeg var ca 6 uker. Var ferskt blod som rant når jeg gikk på do, men det roet seg etter det. Jeg hadde også en blødning dagen før forventet mens (trodde mensen startet, men så ble det bare den ene dagen). Nå er jeg godt over halvveis og alt ser og kjennes veldig bra ut. :)

Kjenner også ei til som hadde en ganske kraftig blødning ganske tidlig, og det har også gått kjempefint!

Krysser fingrene for deg og spiren din og håper det var en uskyldig blødning som jeg og mange andre har hatt. :)

Så lenge det ikke blir verre eller/og du får smerter så går det nok bra.

dette høres veldig likt ut som jeg har hatt det nå. Tusen takk for beroligende svar:-)

AB

Skrevet

Jeg har hatt blødninger i alle mine tre svangerskap. Med første hadde jeg månedlige blødninger, med nr to hadde jeg småblødninger de tre første månedene og en styrtblødning i uke 14. Det var skikkelig voldsomt. Med nr 3 har jeg hatt blødninger i to uker fra uke 6 til uke 8. Alt har vært bra alle gangene. Men jeg har fått sjekket det hver gang.

Anonymous poster hash: a7b05...bc4

Skrevet

Jeg som skrev over her (17.34). Kom på nå at jeg var fem uker. Bestemte meg for vente en uke og be om tidlig UL når jeg hadde kommet over seks uker for å se da om det var et hjerte som slo. I løpet av den uken som kom ble det tydeligere graviditetssymptomer og kvalmen ble mer og mer merkbar, så da droppa jeg like gjerne å kontakte legen min og stolte på det kroppen fortalte meg. :) Det viste seg heldigvis å stemme, og ca. 1,5 uke etter blødningen så var kvalmen litt vel merkbar! ;)

Jeg sier ikke at du ikke bør undersøkes, men er du fem uker så har ikke hjertet begynt å slå enda og da er det ikke så lett å se om alt er vel med spiren. Skal du måle HCG nivået så må du måle over flere dager for å se om det er stigende eller synkende, og da kanskje det er like greit å se det litt ann? Er uansett ikke noe å få gjort fra eller til hvis ting skulle gå feil vei...

Men som sagt så er det veldig mange som opplever blødninger, og når jeg mye senere nevnte det for jordmor så sa hun at det var veldig vanlig - spesielt så tidlig. :)

Husker selv jeg søkte og leste mye på nettet etter min blødning, og det er mye skremmende å lese. Ikke les alle skrekkhistorier - da blir du helt ødelagt!

Jeg hadde også noen småblødninger i mitt forrige svangerskap, når jeg var 12 uker og i siste trimester. De i siste trimester fikk jeg sjekket. De kunne ikke si hva de kom av, det bare var slik. Den ene gangen trodde de kom av ubalanse der nede.

Noen blør vel bare litt lettere enn andre, og det er mye blod i omløp under graviditeten. Fort at blodkar kan bli ødelagte tilsynelatende uten grunn.

Jeg har hvertfall troen på at spiren din har det bra! Prøv å ikke bekymre deg for mye (jeg vet det er lettere sagt enn gjort altså!)!

Klemmer!

Skrevet

Hatt blødninger i begge svangerskap, og har ein gutt på 18 mnd og nr to er 27 veker på vei.

På nr to hadde eg blødninger frå veke 4, og det var som om mensen kom annenkvar dag en periode. Siste blødning kom i veke 11.

I første svangerskap så hadde eg tre blødninger, i veke 6, 8 og 14.

I første svangerskap var eg til legen og sjekka HCG, men eg viste før eg fikk svaret at det var i orden - hang over doskåla..

Denne gangen var eg til lege for å få delvis sjukmelding i uke 7, og nevnte blødningane. Hennar respons var, "du er dårlig så da er det i orden"..

Skrevet

Jepp, i uke 8. Gikk bra :)

Anonymous poster hash: f6b51...4b5

Skrevet

Mener jeg hadde tre denne gangen, uke 5, 6 og 8, sånn cirka. Er fortsatt gravid, 18+3 :)

Med forrige blødde jeg i uke 8 og 12, mener jeg. Han er 4 år i dag :)

Anonymous poster hash: fba78...e9a
Skrevet

Hadde småblødninger i en ukes tid når jeg var 6-7 uker på vei, og så en litt kraftigere blødning i uke 8. Gikk så fint så, han ligger nå og sover søtt på rommet sitt <3

Anonymous poster hash: 99c0e...782
Skrevet

Og jo, glemte årsaken. Forrige gang fikk jeg aldri kartlagt det, denne gangen var jeg på flere tidlig ul grunnet bedre økonomi og mer hysteri (:P) og det viste seg at en blodansamling i livmoren var årsaken. Legen fortalte at det av og til kan skje dersom deler av livmoren ikke helt har skjønt at den er gravid enda, noe sånt. Ufarlig i mitt tilfelle i alle fall :)

Anonymous poster hash: fba78...e9a
Skrevet

Tusen takk for mange gode og beroligende svar:-) er godt å lese at det kan gå bra selv om man blør. Det er ikke enkelt å slappe av, men skal ta kontakt med lege i morgen å høre hva hun sier:-)

AB

Skrevet

Jeg som skrev over her (17.34). Kom på nå at jeg var fem uker. Bestemte meg for vente en uke og be om tidlig UL når jeg hadde kommet over seks uker for å se da om det var et hjerte som slo. I løpet av den uken som kom ble det tydeligere graviditetssymptomer og kvalmen ble mer og mer merkbar, så da droppa jeg like gjerne å kontakte legen min og stolte på det kroppen fortalte meg. :) Det viste seg heldigvis å stemme, og ca. 1,5 uke etter blødningen så var kvalmen litt vel merkbar! ;)

Jeg sier ikke at du ikke bør undersøkes, men er du fem uker så har ikke hjertet begynt å slå enda og da er det ikke så lett å se om alt er vel med spiren. Skal du måle HCG nivået så må du måle over flere dager for å se om det er stigende eller synkende, og da kanskje det er like greit å se det litt ann? Er uansett ikke noe å få gjort fra eller til hvis ting skulle gå feil vei...

Men som sagt så er det veldig mange som opplever blødninger, og når jeg mye senere nevnte det for jordmor så sa hun at det var veldig vanlig - spesielt så tidlig. :)

Husker selv jeg søkte og leste mye på nettet etter min blødning, og det er mye skremmende å lese. Ikke les alle skrekkhistorier - da blir du helt ødelagt!

Jeg hadde også noen småblødninger i mitt forrige svangerskap, når jeg var 12 uker og i siste trimester. De i siste trimester fikk jeg sjekket. De kunne ikke si hva de kom av, det bare var slik. Den ene gangen trodde de kom av ubalanse der nede.

Noen blør vel bare litt lettere enn andre, og det er mye blod i omløp under graviditeten. Fort at blodkar kan bli ødelagte tilsynelatende uten grunn.

Jeg har hvertfall troen på at spiren din har det bra! Prøv å ikke bekymre deg for mye (jeg vet det er lettere sagt enn gjort altså!)!

Klemmer!

takk for godt og utfyllende svar. Blir veldig beroliget over det du skriver her. Ja, jeg leser litt rundt på nett anngående blødninger, men det var det du har gjennomgått som lignet mest på mitt tilfelle. Begynner å få litt trua på at det går bra på tross av friskt blod. Hadde lite eller ingen smerter og det stoppet relativt fort, så det er kanskje et lite håp alikavel:-)

AB

Skrevet

Hadde i uke 15, ble livredd :( Var hos JM i uke 16, hjertet slo sterkt! Krysser fingrene for deg. Søstra min blødde mye under alle sine svangerskap. og alle er friske og fine unger ;) 

Anonymous poster hash: 28adb...5a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...