Gå til innhold

Hvordan er forholdet mellom deg og din mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det virker som om så mange har en mor som kommer på besøk i hytt og gevær, inviterer på middag, passer barn, kommer med hværdagsgaver som feks. en genser eller liknende til barna.

Mitt forhold til min mor er helt overfladisk. Vi har aldri liksom klart å få den "venninnekontakten" som jeg ser hun har med søsknene mine. Vet jeg ikke har oppfylt hennes drømmer for meg, men det bør vil ikke ha noe å si! Fra jeg var liten kan jeg huske at jeg ikke hadde den type forhold til henne.

Hun kommer aldri på besøk. Kanskje en gang annethvert år ubedt. Bor sånn 5 minutter fra hverandre...Vi er jo på besøk hos dem en gang i blant, men de seneste årene kun når vi blir invitert.

Barna mine har hun helt vanlig kontakt med, men overnatting og at de blir invitert på besøk er utrolig sjeldent.

Dette og masse annet!

Det har gjort meg nysgjerrig på hva slags forhold dere har til deres egen mor?

Anonymous poster hash: 99472...26a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et utrolig godt forhold med mamma. Vi snakker sammen nesten hver dag.

Som meg, så sliter hun med ME. Ikke for ille, hun klarer å jobbe. Men dette gjør at hun ukke har mulighet til å passe jenta vår på 3.5 år. Kjøre ut til oss tar 40 min.

Men er jeg alene en helg med barnet,drar jeg til dem for å få litt avlastning.

De er på besøk hos oss innimellom.

Men er jeg som er hos de mest.

Både mamma og pappa er der for meg når jeg trenger det. Utrolig godt forhold til begge

Skrevet

Jeg har helt ok forhold til min mor nå som jeg er blitt voksen. Men har hatt mine konflikter med henne i oppveksten fordi vi har veldig ulike verdier. Hun har alltid presset veldig på for å få meg til å bli en hard feministisk karrierekvinne, og det er så absolutt ikke i min natur eller noe ønske jeg har i livet. Så at jeg har valgt å være hjemmeværende uten karriereambisjoner mens barna er små, og bare skaffet meg en ordinær utdannelse syns hun er skuffende. En annen ting som har irritert vettet av henne var at jeg ikke ønsket meg en mann jeg kunne manipulere og styre rundt akkurat som jeg ville, men var på jakt etter en mann som fungerer som sjefen/lederen i familien, og som meg også ønsker tradisjonelle kjønnsroller.

Vi bor langt fra hverandre så det blir uansett ikke slik at vi renner ned dørene hos hverandre. Jeg syns det er ok å henge med min mor en stund om gangen. Er vi på ferie hos hverandre så har vi lært å bite tennene sammen begge to så vi ikke ryker på hverandre. Vi er begge like sta og like lite redd for å si meningene våre, og når de som oftest går mot hverandre så er det klart det ikke er hornmusikk og englesang hele tiden. Vi liker å dra på shopping sammen, og hun er en fin bestemor. Men ikke en tradisjonell bestemor. Heller en som er kul, festlig, kommer med fancy gaver, kaster seg ut kaldt vann i mai med barna, er med på slalom om vinteren, tar alle karusellene i fornøyelsesparker osv. Der vi jeg si hun og svigermor utfyller hverandre godt. Svigermor er mer satt, baker, strikker, leser for barna osv.

Skrevet

Min mor synes jeg er en utakknemlig, frekk og ufyselig unge, så jeg har ikke så mye kontakt med henne.

Skrevet

Fantastisk godt forhold, ett sånt forhold jeg håper jeg får til mine egne barn når de er voksne :) 

Anonymous poster hash: 1614e...3d2
Gjest Sekretøsa
Skrevet

For ung for å være typisk bestemor, og for ung for å være en mor. Mer venninne, men det er greit.

Skrevet

Min mor synes jeg er en utakknemlig, frekk og ufyselig unge, så jeg har ikke så mye kontakt med henne.

Hvis hun mener det så sier jo det mer om henne. En norsklærer som sier at "du er en dyslektisk håpløs elev som ikke klarer å lese en eneste bokstav", sier jo bare at vedkommende er en dårlig lærer som ikke kan lære bort leseglede. Det samme med en mor som sier noe slikt til sitt barn. Hun sier at hun er en dårlig mor som ikke klart å lære bort omtanke, medfølelse, takknemlighet, og empati.

Anonymous poster hash: 7db25...084

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...