Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 Hadde en litt ekkel opplevelse med eldstemann på mandag. Jeg henta han på trening å når vi er 100 meter fra huset blir han akutt kvalmen. Var så vidt han orket å gå fra bilen å inn i huset. Begynner å lure på om gutten trener for mye (å sover for lite). Han trener 1.5 time 4 dager i uka, 3 håndball treninger å nå utenom sesong er det 1 fotballtrening i uka. Spiller en eller to håndballkamper i helgene + gym på skolen i tillegg så elsker han å være i bingen med kompiser å leke seg med en fotball. I helga som var spilte han håndballkamp og var på fotball turnering. Rett etter turneringen var de en gjeng som gikk i bingen for å leke seg litt. Mandag var han i bingen i tre timer, hjemom for å spise middag og skifte før han forsvant ut døra for å gå på fotball trening. Har prøvd å forklare han hvor viktig det er å spise sunt å variert å få nok søvn å nok drikke osv når han trener så mye. Men hvor mye er for mye? Nå er det 7 - 8 timer "obligatorisk" trening og kamper i uka. Skal jeg nekte gutten å leke seg i bingen utenom? Anonymous poster hash: a896c...e59
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Trener fotball 2-3 ganger i uka. Sykler MYE og jogger (høyst frivillig) med pappa'n sin 1-2 ganger pr uke!! Han er snart 11 år Anonymous poster hash: 6fb65...2ca
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Hehe....snart 12 år mener jeg. Åra går;) Anonymous poster hash: 6fb65...2ca
Husbygger Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Da er han nok oppi samme antall timer som min sønn. Har ikke tenkt over at han trener for mye før han ble så kvalm på mandag. Fikk i han ett glass cola (kanskje ikke så veldig lirt men....) før han gikk i dusjen. Spiste kveldsmat før han la seg og sa at han følte seg i fin form igjen. Var nok kanskje litt mye den helga/dagen kanskje. Er jo veldig glad for at han ønaker å trene såpass mye, vet jo alltid hbor jeg finner han og hva han holder på med ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 7-8 timer trening i uka + kamper i helgene er ikke mye. Det er ikke mer enn en normal tenåring bør bevege seg. Selvfølgelig kan det hende han hadde tatt seg skikklig ut på den treningen, men mengden var ikke avskrekkende. Anonymous poster hash: 60cea...21e
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg synes ikke det er for mye trening for en gutt på den alderen altså, det er helt normalt at de har "makk i rumpa" og er i aktivitet store deler av sin våkne tid. Det er bare sunt for dem, bare vær glad for at du har en så sunn og frisk unge du. Men det er mye som skjer i kroppene deres for tiden, har en 12-åring selv og to ganger denne høsten har han også hatt et slikt "anfall". Tror nok de kan bli slitne av og til, litt lite søvn, mye aktivitet, litt langt mellom måltider så blodsukkeret synker i tillegg til at hormonene herjer i kroppen. Begge gangene dette har skjedd med min sønn har det gått fort over, litt hvile, litt frukt/mat så har det gått over. Min gutt sluttet med fotball i år for han syntes det ble alt for mye, to vanlige treninger, en keepertrening og en kamp i uka, i tillegg til at han trener turn, har en del lekser og gjerne vil være sammen med kompiser i fri "lek" utenom det organiserte også. Han sykler mye, har kjøpt seg BMX-sykkel så han er ikke i bingen på fritiden, men på bmx-banen. Han tok som sagt en pause fra fotballen, men han savner det allerede og har sagt han vil begynne igjen etter jul... Anonymous poster hash: 67afb...6b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå