Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 har du lyst til å dele med meg litt erfaring rundt dette? - hvilken husleverandør brukte dere? - hva kom totalprisen på - ikke tomt inkludert - hvor stort hus? hva bør vi tenke på når vi nå setter i gang en slik prosess? Anonymous poster hash: 1b2b1...c9f
mamma_til_gutt Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 ja Vi brukte arkitekt og lokal snekker. 4.200.000 uten tomt, men vi har høy standard! 240m2 Det er så mye å tenke på at jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte, men det viktigste er å ikke se seg blind på bilder og tegninger, men å faktisk tenke at du skal bo der. Se for deg måltider, tv-titting, vasking, støvsuging, matlaging, legging, stelling, ja alt. Da vil du ofte fange opp upraktiske ting. For andre tips vil jeg anbefale deg www.byggebolig.no. LItt forvirrende i starten, men bruk litt tid der så får du god hjel til det meste! Jeg bodde der i 3 år
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Vi holder på å bygge nå. Skal straks i gang med egeninnsats. Vi bygger Hibahus/Bygger'n. Vi tok utg.gangspunkt i et hus som heter Sinkitt, men det er veldig egentilpasset, så er ikke særlig gjenkjennelig. Uten tomt/tomtekostnader kommer det på ca 3,2 mill. Huset er 240 kvm. V har lagt mye vekt på at huset skal være praktisk, lett å holde orden og rent. Vi har alle soverom på en etasje og særlig barnas rom er av god størrelse. Vi har walk in closet i tilknytning til hovedsoverom/bad og til gangen nede. Vi har også vannbåren varme. Det vi har bommet litt på er størrelsen på kjøkkenet, det blir litt mindre enn jeg hadde sett for meg. Men det er ikke upraktisk lite heller, så vi får bare gjøre det beste ut av det. Kjøkkeninnredningen har vi hvertfall gjort så praktisk som det lar seg gjøre. Anonymous poster hash: 85fa4...668
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå