Gå til innhold

Flere som enda sliter med vintertid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min (7,5 mnd) klarer ikke vende seg til at klokken er stilt. Vi begynt å legge henne et kvarter senere ei uke før klokken skulle stilles, men hun våknet på samme tidspunkt hver dag. De siste dagene før klokken var stilt, la vi henne altså en time senere enn vanlig, men hun våknet også en time "tidligere" enn det hun burde (hun sover 13 timer vanligvis, men 12 timer nå). Så ble klokken stilt, og vi er nøye på å ha det mørkt i huset om hun våkner før tiden, at det er stille... Jeg setter på uroen for å se om hun ikke kan sove en time til, men nei, det vil hun ikke! 

Så fremdeles våkner hun en time tidligere. Hun er sur og trøtt gjennom hele dagen, og rutinene på dagsøvnen eksisterer ikke lengre. Hun virker konstant overtrøtt, men nekter å sove. 

Flere som sliter med dette enda? Det er ikke det at dagen starter for tidlig for min del (hun sover tross alt til 7 nå for tiden, og til 8 vanligvis), og jeg er oppe før henne uansett (jeg har søvnproblemer, og sover generelt lite, med mye oppvåkninger i løpet av natten, så jeg er ofte oppe rundt kl 6). Men det er tydelig at hun ikke får nok søvn. 

Burde jeg begynne å legge henne en time tidligere for å se om det hjelper? Å få henne i seng kl 18 ? 

Anonymous poster hash: 50b1a...468
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville lagt henne 18 en stund ja, og evt prøvd å gradvis justere det mot 19 hvis den leggetiden passer dere bedre. Men leggetid 18 er det jo i utgangspunktet ikke noe galt i for et så lite barn, i allefall når hun sover så lenge. :)

Her hadde jeg 2-åringen hjemme i går pga altfor lite søvn 2 netter på rad, han hadde det ikke noe godt da stakkars. Men tok igjen et par timer på sofaen sammen, så gikk humøret seg til. :) Og i natt sov han normalt igjen. :)

Anonymous poster hash: f09d9...59e
Skrevet

Vi har samme problem, bortsett fra at vår på 7 mnd kun sover 9-10 timer per natt (har alltid gjort det). Så her er det nå morgen kl 5... Gjeesp..

Anonymous poster hash: f764f...73e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...