Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #1 Skrevet 30. oktober 2013 heihei! ungen min kommer i slutten av februar og jeg er alenemor. barnefaren er student og har ikke noen inntekt. Vi er gode venner og skal gjøre det beste for ungen, at vi begge stiller opp. jeg skal ha annsvaret for den mens han skal bare besøke ungen 1gang eller mer i uken. så lurte jeg på om det gikk an og lage en slags avtale på at han kjøper noe til barnet istedenfor at han må betale barnebidrag. synest han kan få sleppe og betale barnebidrag når han er så snill og vil støtte meg med masse. (hvis han blir stygg kan jeg eventuelt kreve at han skal betale meg penger eller noe) men går det ant og lage en sånn avtale? må jeg gå en plass og si hvordan vi vil ha det? vi er ihvertfall enige om dette, at vi vil at han skal kjøpe noe til ungen istedenfor og betale noe barnebidrag på konto. Anonymous poster hash: d0574...e45
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Det vil dessverre NAV aldri gå med på! Anonymous poster hash: 84795...48b
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Selvfølgelig kan dere ha en privat avtale der far ikke betaler bidrag, men heller bidrar med litt klær, aktiviteter som koster penger, utstyr etc. Man trenger ikke blande NAV inn i dette som egentlig er et privat anliggende. Anonymous poster hash: 3aaf8...59f
mamma_til_gutt Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Selvfølgelig! Dere kan avtale hva dere vil! NAV er for folk som ikke er så enige dere trenger ikke å blande inn NAV i dette.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 Dersom far ikke har inntekt, har han sannsynligvis heller ikke bidragsevne. Det vil si at han (strengt tatt) ikke skal betale bidrag. Du kan da søke om å få bidragsforskudd fra NAV. Om far ønsker å bidra med å kjøpe ting/utstyr, er jo dette veldig fint. Men det kommer i så fall i tillegg.... Anonymous poster hash: a9f9c...6df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå