Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 20 uker og merker jeg sliter skikkelig med at det går så fort oppover. Spesielt siden jeg er overvektig fra før. Anonymous poster hash: c161b...d5c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Hvordan spiser du da? Er det mye karbohydrater i kosten din så vil jo vekten gå raskt opp. Hvis du var overvektig fra før så er det jo mulig at du også er insulinresistent, da vil du legge enda raskere på deg av karbohydrater nå. Anonymous poster hash: 7a2c7...15e
Januars lykkeliten Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Fins det et ernæringsfysiolog for gravide rundt deg kan det anbefales
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg fikk selv sjokk da jeg i uke 26 hadde gått opp 12 kilo. Nå har jeg klart å holde meg stabilt på den vekten og er nå i uke 32+1. Jeg kuttet brød i ukedagene, spiser knekkebrød, frukt, yoghurt, vanlig middag. Drikker vann og et par kopper kaffe med melk. Om jeg er på besøk spiser jeg det som blir servert, men passer mengden. Fredag og lørdag spiser jeg brød, godteri, chips, brus... Koser meg med det jeg har lyst på. Dette har fungert veldig bra:) Så om du spiser vanlig søndag-torsdag og koser deg ekstra fredag og lørdag, så kanskje du bremser vektoppgangen litt. Masse lykke til:) Ps! Man skal ikke tenke for mye på vekt i svangerskapet, samtidig som man ikke bør gå opp for mye, særlig om man har litt ekstra fra før. Anonymous poster hash: 92f97...c2b
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg har pcos og ganske sikkert insulinresistens ja. Så karbohydrater bør jeg ikke spise så mye av, men det klarer jeg ikke å kutte ut. I hvert fall ikke frukt, det må jeg ha. Prøver å kutte ned og spiser litt snop en gang i uken. Passer veldig på. Har gått opp nesten 5 kg allerede og vet det bare stiger og stiger Anonymous poster hash: c161b...d5c
Januars lykkeliten Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 5 kg i uke 20 er jo ikke vanvittig mye
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Noen går opp mye selv om de passer på inntaket. Ikke stress for mye, det går an å gå ned i vekt senere... Ksnskje du går opp mye en periode nå, for så å stagnere slik at det totalt sett ikke blir så mye.. Ikke stress:) Anonymous poster hash: 92f97...c2b
Gladmor30 Skrevet 29. oktober 2013 #8 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg føyk opp 12 kg helt til ca uke 26. Så stoppet d opp, eller stagnerte. Er 29 uker nå og har bare lagt på meg 1/2 siden uke 26. Noen legger bare veldig mye på seg i 2. semester.. kanskje d gjelder deg også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå