Gå til innhold

Er det vanlig å spise snop / chips / kaker hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at disse tingene er forbeholdt helger men har inntrykk av at det er veldig vanlig å spise litt sjokolade eller lignende veldig ofte.

Spiser dere noe av dette hver dag?

Anonymous poster hash: 62b75...e04
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det ja, men jeg har et ødelagt forhold til mat og er sykelig overvektig. Tror ikke det er så veldig vanlig å spise det hver dag, men en gang eller to utenom helg har jeg inntrykk av ikke er så uvanlig. Men gjerne ikke i så store mengder da.

Anonymous poster hash: 9e9e9...ce0
Skrevet

Jeg spiser sjokolade hver dag. Chips spiser jeg aldri, ikke brus heller. Kaker/ boller kanskje 2-4 ganger i uka.

Anonymous poster hash: 6807d...d40

Skrevet

Spiser aldri godteri eller potetgull på hverdager, men kan lage vafler ol i ny og ne.

Anonymous poster hash: 041b3...975

Skrevet

Nei, jeg har et ganske bevisst forhold til kropp og helse. Det er ikke lyst det står på :-)

Skrevet

Jeg gjør det. Men jeg har et usunt, sykt forhold til mat som jeg får behandling for.

Jeg ønsker ikke annet enn å holde meg til kun lørdag.

Anonymous poster hash: eedc6...f5b
Skrevet

Litt sjokolade hver dag :) Sjelden jeg spiser kake, tar et stykke når det er bursdag, men ikke ellers.

Skrevet

Litt godt hver dag.. skal skjerpe meg i januar ;)

Anonymous poster hash: 37f23...1d2
Skrevet (endret)

Jeg er vel borti en eller annen form for søtsaker/brus/ chips hver dag ja... Altså ikke alt dette hver dag, men kanskje en bit sjokolade eller et glass cola liksom! Menmen... Når ungene var mindre måtte et glass cola og en bit sjokolade til for at jeg i det hele tatt skulle kunne starte dagen! Energien måtte komme fort, min frokost var ikke prioritert ;) men dette gjør jeg ikke nå da. Det var vel en form for overlevelsestaktikk tror jeg!

Må legge til at jeg er tynn og normalvektig :)

Endret av Fullrulle86
Skrevet

Har ete ein bit mørk sjokolade kvar dag etter eg fekk høyre at det var sunt, men ellers held eg meg unna søtsaker og chips i vekedagane, om eg ikkje er i besøk.  Trudde det var ganske vanleg, men mogleg eg tek feil.

Skrevet (endret)

Nei, ikke hverdag. Men, jeg er ikke sånn som har en regel for at jeg kan spise i helgen eller. Jeg spiser det om jeg har lyst på, da blir det enten hjemmelaged pai, eller sjokolade osv.. Men, spiser igrunn ikke så mye sånt bortsett fra når jeg har PMS hehe :P det er gjerne da jeg kjøper godteri ogsånt. Ellers så baker jeg havrekjeks som jeg bruker og ha liggende vist jeg kjenner noe søt sug. Eller sviskekompott eller annen type kompott :)

Meeen, føler jeg burde ro ned litt denne PMS godteri spisinga mi.. :P Men, jeg har funnet ut at jeg legger på meg mindre av å spise noe kjeks eller noe, om jeg har søt sug. Og får stilnet suget, så jeg bar ikke pakker i meg masse mat osv.. 

Og da tenker jeg at komptt av noen slag, eller pai eller havrekjeks er gode alternativer (hjemmelagede)

Brus har jeg foresten sluttet med å drikke for 9år siden (  :o )

Endret av monson
Skrevet

Nei, er veldig bevisst kosthold og helse slik at annen nevner og spiser godteri kun i helger. Drikker aldri brus. Trener 3-4 ganger i uka og spiser vanlig sunt kosthold søndag-torsdag. Fredag og lørdag er det mer kos..

Skrevet (endret)

Jeg spiser litt nesten hver dag. Men så verken spiser mer godteri eller drikker mer brus når det er helg. Så jeg vil tro at de ca fem sjokoladebitene mine hver dag blir omtrent det samme på en uke som andre spiser i helgen. Jeg kan feks fint ha en Gullbrødsjokolade i en uke. Is er jeg svakere for, og spiser det ganske ofte i større mengder. Kake, potetgull, kjeks spiser jeg så og si aldri.

Jeg lærer barna mine at vi bare spiser godteri i helgen, men egentlig syns jeg innerst inne at det er tullete. Jeg følger bare normen så de ikke skal bli uglesett. Jeg spiser mye mindre godteri nå enn da jeg samlet opp alt søtsuget til helgen. 

Endret av Mandala
Skrevet

Spiser sjokolade hver dag. Klarer ikke slutte

Skrevet

Nei, men av og til på tirsdager når vi har filmkveld med et vennepar. Kaker og dessert hver gang vi spiser hos mine foreldre / svigers

Skrevet

Jepp, litt hver dag... Uten å ha et problematisk forhold til mat eller være overvektig. Prøver å være litt mer forsiktig med sånt nå da, siden jeg er gravid og ikke er like aktiv som før graviditeten.

Anonymous poster hash: 83cbb...212

Skrevet

Nei, jeg tar meg mye heller et glass vin :)

(Masse antioksidanter, vet dere).

Det er veldig masse antioksidanter i cava! De bor i boblene.

Skrevet

Nei, jeg tar meg mye heller et glass vin :)

(Masse antioksidanter, vet dere).

Det er veldig masse antioksidanter i cava! De bor i boblene.

Ja, takk, begge deler :) Hverdagen er en fest and so on.. 

Skrevet

Spiser sjokolade hver dag:( Potetgull bare på fredager. Drikker aldri brus da (eller kanskje fire ganger i året). Jeg elsker søtsaker, og kan fint kjøpe en pose smågodt og stappe meg.. Jeg MÅ bare skjerpe meg, men er svak...:(

Har en bmi på 19 og trener 1,5 time to ganger i uka, så vekten er ikke noe problem. (har faktisk lagt på meg de gangene jeg forsøker å være sunn, for da overspiser jeg mat for å dempe søtsuget).

Anonymous poster hash: 65742...f0d

Skrevet

Litt hver dag, normalvektig, vet at jeg ikke burde!

Anonymous poster hash: 8e5c0...ff7

Gjest Anybody
Skrevet

Spiser ofte sjokolade eller noe kaker :)

Skal bake muffins etterpå kun til meg selv :)

Over perioder spiser jeg kaker/godteri hver dag, andre perioder kanskje bare 2-3 ganger i uken.

Jeg går ikle opp i vekt uansett hva jeg spiser da. Og er ellers sunn og sprek.

Skrevet

Spiser sjokolade as we speak :P

Blir litt sjokolade i løpet av uken, men bare et par biter :) Brus drikker jeg aldri og chips spiser jeg sjelden :)

Skrevet

Om lysten fikk bestemme hadde det nok blitt det ja, men heldigvis overvinner fornuften og godsaker blir kun i helger. Helger betyr da ikke både fredag, lørdag og søndag - men en av dagene. (ellers blir jo helgen nesten like lang som uken).

Sånn vektmessig sett driter jeg i om jeg hadde lagt på meg pga dette, men hvordan det er med helse generellt er det som motiverer meg mest til å ikke putte drit-mat i meg hver dag. Konserveringsmidler, E-stoffer, ugunstige fett-typer etc jevnlig vil jo gi deg en eller annen form for livsstilsykdom når du blir eldre, jo mer "naturlig" man får til å spise, jo mer trives kroppen. Man merker jo det på seg selv også, at man er piggere ved å spise sunnere mat.

Om jeg blir bedt bort og blir servert kake i uka, så spiser jeg så klart det. Det er ikke sånn at jeg er avholds, men hverdag er hverdag og fest er fest. viktig og skille på de 2 tingene. Om man har lyst på noe godt er det ofte kun sug etter sukker, om det kommer fra smågodt/kaker eller druer/annen frukt spiller ingen rolle for kroppen. :)

Men som sagt - har alltid et lite sug der etter noe godt, spes. nå som jeg er gravid!

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg spiser sjokolade eller annet søtt hver eneste dag. Jeg er fryktelig tynn, og går ikke opp i vekt samme fader hva jeg gjør. Men det vil jo ikke dermed si at det er sunt uansett, innsiden av blodårene mine er sikkert helt forferdelige :P Jeg blir bare så himla grinete om jeg ikke får i meg noe søtt ila dagen, så..da lar jeg det gå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...