Gå til innhold

Du vet du er godtesjuk når....

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Du åpner en eske konfekt, for å knekke de i to, å vaske vekk likøren av alle bitene under vasken..

Endret av Bustetroll
Videoannonse
Annonse
Skrevet

når du lager posekakao med 3 poser i en liten kopp

spiser 4 rista brødskiver med honning, selvom man ikke er sulten

roter gjennom alle skap og frydes over å finne litt kakepynt

-craaaavings-

Skrevet

Når man smugspiser sjokolade bak den åpne kjøleskapdøra mens ungen sitter ved kjøkkenbordet å spiser kveldsmat... Er jo viktig at man er et godt eksempel! haha 

Skrevet

Når du prøver å skjule en sjokoladebit bak kaffekoppen du holder i hånda og går sidelengs forbi barne-tv for å kommet til badet hvor du kan spise den i fred, men oppdager at på veien har den delvis smelta nettopp pga den varme kaffekoppen.

Så der står du da og slikker hånda og kaffekoppen ren for sjokolade.

Kunsten er å se helt normal ut når du kommer ut fra badet etterpå.

Anonymous poster hash: 9e0b3...524
Skrevet

Når du spiser gelepulver.

Anonymous poster hash: a631d...362
Skrevet

Jeg sukret akkurat posekakaoen min... Ja, jeg skammer meg.... :D

Skrevet

Når du gomler i deg marsipanen til gubben og du egentlig HATER marsipan, men det er det eneste snopet som er i hus... :/

Anonymous poster hash: 03174...44c

Skrevet

Når du spiser tørre tortillalefser med sukker og kanel...

Anonymous poster hash: 0efb5...6a6

Skrevet

du smeller i sammen en sjokoladekake røre, KUN for å slikke i deg røra :-O

Anonymous poster hash: de790...702
Skrevet

Når du går gjennom bakevarene for å se om du har det som trengs for å lage noe med sjokoladesmak.

Når du spiser nugatti med t-skje.

Når du spiser ting du ikke liker for å få i deg noe søtt.

Skrevet

Slikker sjokoladen av rosiner med sjokoladetrekk, HATER rosiner.

Skrevet

Når du piskar eggedosis og et med skei :(

Skrevet

Når du tar litt melk i ett glass , og masse masse sjokoladepulver , som du spiser med skje!

Anonymous poster hash: d586d...f4b

Skrevet

Spiser brødskive med sukker på bare for å stille søtsuget..

Spiser sukat i desperasjon etter søtt..

Jeg prøvde en gang å stille søtsuget med å suge på en sukett.. DET feilslo det!! Ikke å anbefale med andre ord.. :P

Skrevet

Haha, har alltid trodd jeg var alene om å raide kjøkkenskapene på jakt etter noe søtt..

Rømme, kakaopulver og masse sukker pisket sammen... Faktisk utrolig godt. Og ekkelt..

Anonymous poster hash: 0efb5...6a6

Skrevet (endret)

Rask og enkel oppskrift på 'trøfler':

1 ss kakao

2 ss melis

1 ts vaniljesukker

Smeltet smør

Rør sammen det tørre i en skål, hell oppi smeltet smør litt og litt og bland mellom hver gang til massen får en passe fast konsistens (fast nok til å rulle kuler, men samtidig blir litt klissete).

Nå skal man altså da rulle kuler, kanskje rulle dem i kakao, melis, hakkede nøtter eller kokos, deretter la stå i kjøleskapet en stund til de har 'satt seg', men jeg spiser rett av skålen med teskje. :kremt:

Og så kan man altså da bare doble og tripple oppskriften etter behov.

Endret av Soon to be mum
Skrevet

Smelter smør i en kopp og fyller på med melis til ønsket konsistens  :ph34r:

Skrevet (endret)

... Når man spiser pulveret i en rett-i-koppen kakao, fordi det tar for lang tid å koke vann! (smaker ikke godt, engang!)

... Når man googler "sunn sjokoladekake", putter linser, kakaopulver, sukreen og stasj i en bolle, steker den kjapt (den blir aldri ferdig tidsnok), begynner å spise den, men kaster resten i bosset og spiser sjokoladen fra Taxfree'en. som eeegentlig var en bestilling fra en kollega. 

... Når man spiser litt av alt man har, men merker hele tiden at det er feil (uansett hvor mett man blir underveis), og klarer å trøkke i seg sjokolade og snop, som om man ikke hadde spist noe på flere dager! 

... Når man fomler frem "nei, det gikk ut på dato for en måned siden!" eller "nei, sjokoladen var smeltet utover hele skapet" når ungene spør etter noe godteriet som lå i skapet. (Selvfølgelig er det nylig inntatt, i smug)

Endret av New Girl
Skrevet

Når du piskar eggedosis og et med skei :(

åååh det spiste jeg ofte som liten *minner*

Skrevet

1 ss kakao

2 ss melis

1 ts vaniljesukker

Smeltet smør

Rør sammen det tørre i en skål, hell oppi smeltet smør litt og litt og bland mellom hver gang til massen får en passe fast konsistens (fast nok til å rulle kuler, men samtidig blir litt klissete).

Nå skal man altså da rulle kuler, kanskje rulle dem i kakao, melis, hakkede nøtter eller kokos, deretter la stå i kjøleskapet en stund til de har 'satt seg', men jeg spiser rett av skålen med teskje. :kremt:

HVORFOR HAR JEG IKKE KAKAO!?

Skrevet

1 ss kakao

2 ss melis

1 ts vaniljesukker

Smeltet smør

Hoff... Innskild! Høre med naboen? ;)

Skrevet

1 ss kakao

2 ss melis

1 ts vaniljesukker

Smeltet smør

Nei det tør jeg ikke:P

Skrevet

1 ss kakao

2 ss melis

1 ts vaniljesukker

Smeltet smør

☺️

Skrevet

1 ss kakao

2 ss melis

1 ts vaniljesukker

Smeltet smør

Du får en hundrelapp av meg om du spør naboen etter sjokolade og bind.

Anonymous poster hash: 6a424...01d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...