Gå til innhold

cerazette...hva er dine erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har født mitt tredje og siste barn og går nå på cerazette. har fått urolig uren (akne) hud i ansiktet(veldig sjarmerende..takk gud for sminke!) og har rett og slett null sexlyst.Har så lite lyst på sex at det ligger på minussiden!

Og jeg er overbevist om at begge disse bieffektene kommer fra cerazette.Har gått på de siden juni, og det blir vel ikke noe bedre...

Så jeg lurer på hva poenget med prevensjon om man ikke har sex likevel...

Hva er dine erfaringer?

Anonymous poster hash: d5525...3ed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte på Cerazette etter fødsel nr 2. Det jeg tror jeg hadde av bivirkninger var vektøkning, dårlig sexlyst.

Hud/hår problematikk(mye nuppete hud, kløe, kviser/byller(ikke i ansiktet) fett hår.

Jeg skriver tror fordi jeg ikke er helt sikker på om det er pillene som er skyld i det. Bortsett fra vektøkningen, for de ekstra kiloene forsvant ganske raskt når jeg skiftet til et annet p-pillemerke(Loette 28).

Noe av hud/hår problematikken er der enda, men det er blitt bedre, så derfor er jeg ikke så sikker på om de ene og alene skyldes Cerazette.

Hadde en positiv bivirkning av Cerazette og det var at jeg mistet mensen helt.

Anonymous poster hash: ac084...0a6
Skrevet

Vektøkning, ekstremt søtsug, ekstremt matlyst og NULL sexlyst.

Gikk på denne i ett års tid, slutta! Nå er det som jeg har fått nytt liv!

Anonymous poster hash: 9b2ae...0c1

Skrevet

Jeg gikk på det ganske lenge fra jeg var 16, grunnet mensensmerter.. hadde ikke noen store problemer som jeg tenkte over ( at var pga. Cerazette) 
Ser at lite sexlyst går igjen, men det var en bivirkning jeg hvertfall ikke merket noe til. Er nok veldig individuelt, og jeg var vist blandt de heldige som ikke hadde mye bivirkninger/problemer med cerazett, faktisk eneste jeg merket jeg har gått på fordi jeg var såpass fornøyd. :) 

(da jeg sluttet merket jeg vekt reduksjon, men vet ikke om det var pga pillene eller endringer i livsstil.) 

Skrevet

Det positive er at jeg ikke har mensen/ blødninger! Har ikke merket noen endringer på humør, kviser eller vekt. Men jeg kan skrive under på 0 sexlyst, ser frem til ammeslutt så jeg kan slutte på de pillene.

Gikk på Cerazette i 7 mnd etter forrige fødsel også, og da jeg slutta, kom sexlysten tilbake X 10000. Jeg trodde først det var spenningen ved at vi gikk for baby nr.2, men ser nå at det var nok Cerazette som hadde vært drepen.

Anonymous poster hash: 172a8...6cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...