Gå til innhold

Svovellukt fra munnen/tannkjøttet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan det være? Pusser tennene 2 ganger om dagen. Fluorskyll hver kveld. Tanntråd noen ganger i uken. Jevnlig hos tannlegen. Røyker ikke.

Skjønner ikke lukten.....kan Corsydol hjelpe?

Anonymous poster hash: 08054...d6c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du visdomstenner som driver å bryter seg fram?

Anonymous poster hash: 6bf59...da9
Skrevet

Har du visdomstenner som driver å bryter seg fram?

Anonymous poster hash: 6bf59...da9

Nei, alle tennene er under tannkjøttet. Bortsett fra en som jeg opererte bort for 15 år siden. 

Synes det er flaut å spørre tannlegen min om dette.... :ph34r:

HI

Skrevet (endret)

Kommer ikke fra halsen da? Fra mandlene. 
Uansett hvor mye man pusser og skylder har man konstant forferdelig ånde og like dårlig smak i munnen.

Endret av Plutselig_gravid
Skrevet

Mandelpropp! Google det! Det stinker noe helt ufyselig, akkurat som svovel. Svovellukt kan sikkert ha flere ulike årsaker, men for min del er det dritekle mandelpropper som er problemet. Usj, De er ikke synlig før de kommer "ut", men kan luktes lenge før. 

Skrevet

Tror det er fra tannkjøttet, lukter fra tanntråden.....æsj. Aldri hatt problemer med halsen.

HI

Skrevet

Dytt

Skrevet

Har du vært hos tannlege den siste tiden? I så fall er det rart at vedkommende ikke kommenterte det.

Anywayz, det samma skjedde hos meg, og det viste seg at det ikke ble 'rengjort' ordentlig på den ene tanna som ble rotfylt for 5 år siden, noe som førte til at jeg fikk tannkjøtt betennelse :(

Kanskje det er det du også er blitt plaget med?

Tror det er fra tannkjøttet, lukter fra tanntråden.....æsj. Aldri hatt problemer med halsen.

HI

Anonymous poster hash: 2578a...0ff

Skrevet

Hvis du ikke bruker tråd/pirkere hver dag, er dette årsaken til at tråden lukter vondt. Det er bakterienes biprodukter som lukter svovel.

Tannlege

Anonymous poster hash: 2b6df...a1f

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det skjedde her og.. og plutselig delte tanna seg i to. Den var rotfylt, men hadde en sprekk under som gjorde at det ble luft under.

Skrevet

Sliter med det samme :/ Sutter jeg på fingeren stinker det av den etterpå... Får desverre ikke til å pusse tunga skikkelig heller for da brekker jeg meg. Tok mandlene da jeg var liten.

Blitt så ille at det har satt seg dårlig lukt i nesa, så nå verken smaker eller lukter jeg riktig :(

Anonymous poster hash: 4c890...4a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...