Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Vi har relativt flinke barn, men de får ingenting ekstra å gjøre, de blir aldri hentet ut av klassen for undervisning på sitt eget nivå. De er ikke super begavede barn, som det lages reportasjer om på tv, men de er mye flinkere enn nivået på undervisningen. Og mye flinkere enn andre barn på samme alder. Kan vi forvente at skolen tilrettelegger litt bedre, at de faktisk gjør noe? Yter noe ekstra? Anonymous poster hash: d56d3...273
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg har et av de "superflinke barna du ser på tv". Hun ble utredet av PPT allerede i barnehagen og hun får mye tilrettelagt undervisning. Hun fikk det også i barnehagen og via tverrfaglig samarbeid med barnehagen, skolen, PPT og hjemmet så gikk overgangen fra barnehage til skole veldig bra ("slike" barn sliter også ofte med det sosiale, så mye gikk også på det). Og det ble fulgt opp med tilrettelagt undervisning. Hun går i 3.klasse nå og jobber ofte i grupper sammen med barn fra 5. og 6.klasse. Hun får ekstra pensum og oppgaver. Snakk med skolen og om skolen er litt vrang så be om tips til bøker / oppgaver dere kan gjøre hjemme. Anonymous poster hash: 76138...3e7
Jern-Erna Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Vi har relativt flinke barn, men de får ingenting ekstra å gjøre, de blir aldri hentet ut av klassen for undervisning på sitt eget nivå. De er ikke super begavede barn, som det lages reportasjer om på tv, men de er mye flinkere enn nivået på undervisningen. Og mye flinkere enn andre barn på samme alder. Kan vi forvente at skolen tilrettelegger litt bedre, at de faktisk gjør noe? Yter noe ekstra? Anonymous poster hash: d56d3...273 Ja, synes du kan forvente at de gir henne ekstra oppgaver osv - eller i det minste at hun får lov til å lese bøker i timen osv (det fikk nemlig jeg, og jeg slukte store mengder litteratur på denne måten)! Men jeg tenker at miljøer var flink til å ikke 'bare' la meg fortsette på neste kapittel, eller neste års pensum - for da vil jo problemet bare forplante seg.. Så jeg fikk hjelp til å fordype meg ekstra i det temaet vi hadde om - f.eks lærte vi om kua, så fikk jeg ekstra bøker å lese om kua, gårdsdrift osv, jeg måtte skrive tekster om kua, tegne masse kuer (jeg var aldri flink til å tegne, så tanken var vel at jeg skulle jobbe med det jeg ikke var god på..) Har du snakket med læreren om dette? Jeg ville startet der.. Husk at dere hjemme også er viktige med tanke på å utfordre henne osv - det er viktig å følge opp disse som er 'litt flinkere' enn de andre synes jeg, fordi de har potensiale til å bli veldig flinke!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå