Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Noen som går eller har gått der? Del gjerne alt som er verdt å vite med meg jeg bor i Bergen og vil gjerne melde meg opp til høsten 2014;) Hvilke poenggrense søkte du med? Det er 3-4 samlingsmøter som varer i en uke i strekk pr.semester? Dvs knapt en gang pr 1.5 mnd at man fysisk må dra til stvanger for å delta sammenhengende i 5 dager? Er dette da praksisperiode på lik linje med studenter som jobber ved sykehus/sykehjem? Eller kommer det i tillegg men at man kan f.eks finne praksisplass i den byen man bor i? Håååper noen har kunnskap om dette eller kjenner noen som vil dele litt erfaringer med meg er SÅ giret nå som jeg fant dette studie;) Må vel dytte denne inni mellom Takk for svar!! Anonymous poster hash: d7d0c...556
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Så spennende! Vil fint tro at du kan finne praksisplass der du bor . Vet du om samlingene er obligatoriske? Vil nok anta at de er det, og du da som sagt må delta disse ukene i tillegg til at du har praksisperioder. Anonymous poster hash: bd984...e8c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Huff... IKKE ta nettbasert sykepleie studie. Det burde vært ulovlig å ha som nettstudie. Det egner seg bare ikke. Har heller ikke hørt om noen som er fornøyd med å ta sykepleien på universitetet, spes Stavanger!! Ta det heller som fulltids ellers deltidsstudie på en høyskole i Bergen. Da blir du en mye flinkere og kompetent sykepleier. De var helt ubrukelige de studentene jeg møtte i praksis som tok det på nett. Tenk deg om en gang til. Praksis kommer forresten utenom de dagene du nevnte. Det tror jeg du må ordne med selv, men kan da være i Bergen. Hilsen sykepleier. Anonymous poster hash: 3cbfb...36d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Så spennende! Vil fint tro at du kan finne praksisplass der du bor . Vet du om samlingene er obligatoriske? Vil nok anta at de er det, og du da som sagt må delta disse ukene i tillegg til at du har praksisperioder. Anonymous poster hash: bd984...e8c Tusen takk for svar håper virkelig dette skal gå bra blir så spennende.de samlingene er obligatorisk ja. Men har informert mann om det.og flybill til stavanger fra bergen er ikke så dyrt.så må jeg vel leie hotellrom eller en billig plass å bo hvertfall fra mand-fred de ukene jeg MÅ være på samling men DET skal gå fint Anonymous poster hash: d7d0c...556
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Huff... IKKE ta nettbasert sykepleie studie. Det burde vært ulovlig å ha som nettstudie. Det egner seg bare ikke. Har heller ikke hørt om noen som er fornøyd med å ta sykepleien på universitetet, spes Stavanger!! Ta det heller som fulltids ellers deltidsstudie på en høyskole i Bergen. Da blir du en mye flinkere og kompetent sykepleier. De var helt ubrukelige de studentene jeg møtte i praksis som tok det på nett. Tenk deg om en gang til. Praksis kommer forresten utenom de dagene du nevnte. Det tror jeg du må ordne med selv, men kan da være i Bergen. Hilsen sykepleier. Anonymous poster hash: 3cbfb...36d Så kjedelig at du kjenner folk som har dårlig erfaringe med Stavanger og nettstudier.:/. Men jeg tenker litt at det må jo handle om innstilling! Om man er villig til å legge inn 110% egeninnsats på hjemmefronten og lager srg gode rutiner for pugging/lesing føler alt av obligatorisk samling i tillegg til praksisplass så MÅ det jo ende bra! Om kvaliteten hadde vært så totalt på viddene etter endt utdanning hos samtlige elever ville de vel lagt ned tilbudet!? Noen tenker kanskje dette er en lettvindt måte å få seg en utdannelse på og tar det gjerne derfor ikke så seriøst! Jeg har virkelig troen på at dette skal fungere for meg! Jeg skulle GJERNE studert i bergen! Men, når bergen er en av landets mest populære studentbyer, gjør det sitt i at poenggrensen er høy. Da jeg på vidergående hadde en litt "det er ikke Å nøye" holdning er veien til poenggrensen veldig lang for meg. Hadde en skikkelig poengregning i går kveld.og det så meget mørkt ut:/. Så dette er det eneste alternative for meg om jeg skal følge drømmen min som er å bli jordmor!;-) jeg har 1 barn og 1 pp vei. Å ved nettstudiet kan jeg slke allerede nå til hlsten 2014;) så at det går over 4 år istedet for 3 spiller ingen rolle mtp at jeg uansett ikke ville fått begynne til neste år likevel! Men, takk for svar Anonymous poster hash: d7d0c...556
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Beklager mange skrivefeil i innlegget over! Tar gjerne i mot flere erfaringer;)? Anonymous poster hash: d7d0c...556
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg er også veldig spent på dette, deltidsalternativet ellers for oss i Bergen er Førde med oppstart 2015, først, så jeg kunne også godt tenkt meg til Stavanger. Det skal være fullt mulig å ta praksis i Bergen, selv jobber jeg i HSY her og vet at jeg kunne hoste opp praksisplasser de fleste steder uten problemer i en så stor by som Bergen. Jeg tror det handler mye om innstilling, jeg også. Poenggrensene i Bergen er himmelhøye ift feks i Oslo, jeg tror faktisk du fint kommer inn på medisin og jus i Oslo med samme grense som spl i Bergen. Selv er jeg så heldig å ha nok poeng til spl i Bergene, men har deltidsjobb og mange barn og kan ikke ta det fulltid. Kanskje vi sees i Stavanger, HI? Og gjerne flere med erfaringer å dele! Anonymous poster hash: 33aeb...42c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #8 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg er også veldig spent på dette, deltidsalternativet ellers for oss i Bergen er Førde med oppstart 2015, først, så jeg kunne også godt tenkt meg til Stavanger. Det skal være fullt mulig å ta praksis i Bergen, selv jobber jeg i HSY her og vet at jeg kunne hoste opp praksisplasser de fleste steder uten problemer i en så stor by som Bergen. Jeg tror det handler mye om innstilling, jeg også. Poenggrensene i Bergen er himmelhøye ift feks i Oslo, jeg tror faktisk du fint kommer inn på medisin og jus i Oslo med samme grense som spl i Bergen. Selv er jeg så heldig å ha nok poeng til spl i Bergene, men har deltidsjobb og mange barn og kan ikke ta det fulltid. Kanskje vi sees i Stavanger, HI? Og gjerne flere med erfaringer å dele! Anonymous poster hash: 33aeb...42c Jaaaaaaaa begynn i 2014 høst sammen med meg hihi. Så kan vi jo dele rom de gangene vi har samling så blir det ikke så dyrt! Tihi! Bor du i bergen kan vi jo fint bli studievenninner og studere litt sammen her via nett. Alltid greit p være to/tre sammen om noe hjelpe hverandre. Hvor gammel er du? Ååå, du er uansett heldig som kommer inn her da flinking;) jeg har store planer om å søke på alt av assistent jobber innen helseseltor for å prøve å få en fot innenfor og jeg tror ikke praksisplass vil være noe problem;) hadde vært utrolig morsomt om du og seriøst vurderer å begynne! Anonymous poster hash: d7d0c...556
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #9 Skrevet 29. oktober 2013 Dytter litt jeg Anonymous poster hash: d7d0c...556
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #10 Skrevet 30. oktober 2013 ... Anonymous poster hash: d7d0c...556
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #11 Skrevet 2. november 2013 ? Anonymous poster hash: d7d0c...556
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #12 Skrevet 2. november 2013 Jeg er også veldig spent på dette, deltidsalternativet ellers for oss i Bergen er Førde med oppstart 2015, først, så jeg kunne også godt tenkt meg til Stavanger. Det skal være fullt mulig å ta praksis i Bergen, selv jobber jeg i HSY her og vet at jeg kunne hoste opp praksisplasser de fleste steder uten problemer i en så stor by som Bergen. Jeg tror det handler mye om innstilling, jeg også. Poenggrensene i Bergen er himmelhøye ift feks i Oslo, jeg tror faktisk du fint kommer inn på medisin og jus i Oslo med samme grense som spl i Bergen. Selv er jeg så heldig å ha nok poeng til spl i Bergene, men har deltidsjobb og mange barn og kan ikke ta det fulltid. Kanskje vi sees i Stavanger, HI? Og gjerne flere med erfaringer å dele! Anonymous poster hash: 33aeb...42c Ehhh nei. Du kommer ikke inn på medisinstudiet i Oslo med samme karakterer/poengsum som sykepleie i Bergen. Anonymous poster hash: 6580c...e51
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #13 Skrevet 9. november 2013 Dytter litt. Noen som kjenner noen eller har erfaring med dette studiet;)? Ønsker å få kontakt Hi Anonymous poster hash: d7d0c...556
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #14 Skrevet 19. januar 2015 Er du her fremdeles, HI? Har du begynt? Anonymous poster hash: 202bf...5a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå