Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #26 Skrevet 28. oktober 2013 Ordner seg nok Samværsavtale, farsbidrag ( privat avtale) er jo signert og skrevet, samt alt i huset. Får skrive en avtale på resten og satser på han slutter med alt tullet sitt, bitre mannen...herregud er så glad jeg har gjort det slutt med han...viser seg fra en side jeg ikke visste han hadde........................... HI Anonymous poster hash: f79b7...c65
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #27 Skrevet 28. oktober 2013 Sett konto i barnas navn, så lenge det ikke er svært store beløp. Problem solved! Høres rart ut at de ikke skulle få lån fordi de har sparepenger???? Anonymous poster hash: 474d4...80c Var banken som sa at det var lurt og ha sparepenger i vårt navn, fordi at man kanskje ikke kunne få studielån etc hvis man hadde for mye sparepenger..... Ja, blir nok en skriftlig avtale...og da skal fondet være inkludert. HI Anonymous poster hash: f79b7...c65 Må bare kommentere - studielån for alle, men for å få omgjort lån til stipend kan man ikke ha formue over en viss sum.. Er nok det banken har ment.... Anonymous poster hash: 60edd...85f
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #28 Skrevet 28. oktober 2013 Del sparepengene likt da og selvfølgelig også fondet så slipper du den kampen. Men hvor mye penger har dere spart til barna egentlig? Er snakk om mange hundretusen før stipendet ryker. Er det ikke over 300 000,-? Anonymous poster hash: 3a367...26e
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #29 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg synes faktisk det høres ut som du er litt vanskelig her, jeg.. Er det vanskelig for deg å skrive en skriftlig avtale om at pengene skal gå til barna? Det kan vel ærlig talt ikke ta mer enn fem minutter? Dere har jo spart dem sammen, så det å dele dem er jo heller ikke så rart. Da kan dere ha hver deres konto å spare videre på. Dette kan dere jo også ha en skriftlig avtale på. Å "true" med advokat ser jeg heller ikke noe galt i, veldig mange par som går fra hverandre skaffer advokat slik at slike praktiske ting blir ordnet på en ryddig måte uten store krangler. At han får advokat er ikke farlig, det blir ikke nødvendigvis rettsak ut av det, slik mange kanskje tror. Jeg tror man må legge godviljen til i et brudd, og svelge mange kameler. Du synes kanskje det er tullete med skriftlig avtale, men i det lange løp vil det være en trygghet for dere begge, og det virker som han har behov for denne tryggheten nå. Jeg synes man skylder barna å vise litt velvilje, og at det virker som du gjør deg unødvendig vanskelig. Anonymous poster hash: 10c81...328
Gjest Skrevet 29. oktober 2013 #30 Skrevet 29. oktober 2013 Har bare en ting å si; KONTAKT advokat i dag!! Det gjør det så mye enklere for alle parter. Så slipper du trusler og tøys fra en bitter stakkars patetisk mann.
mamma'n til 2 :) Skrevet 29. oktober 2013 #31 Skrevet 29. oktober 2013 Har barna "for mye" sparepenger i sitt navn, vil de ha problemer med å få stipend. Lån kan de få. En annen ting er og at dersom bsrna har over 75000 (tror det er den summen)stående i sitt eget navn, vil overformynderiet "bestemme" over pengene til barna er myndig. Så det er lurt at barnas penger står i foreldrenes navn. Han kan ikke nekte å betale bidrag, så der kommer han ikke langt med trusler. Jeg kan ikke tro at en skriftlig avtale om de sparepengene vil være gyldig, siden han ukke kan bestemme over kontoer i ditt navn. Men han kan jo bare få tro det... Kontakt advokat du. Høres ut som det er lurest i deres situasjon. Spar også på sms/mail fra han dersom det er trusler skriftlig. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #32 Skrevet 29. oktober 2013 Kan dere ikke sette denne sparekontoen i begge deres navn, slik at dere må ha hverandres godkjennelse for å ta ut penger derifra? Da kan dere også sette opp et dokument om hvordan pengene skal fordeles mellom barna når den tid kommer. Så kan du åpne en ny sparekonto til dem i ditt navn som du sparer på. Siden det var du som gikk fra han så er han sikkert såret og bitter og velger å ta det ut på dette. Hvis dere var gift så har vel du krav på det han har tilegnet seg ila ekteskapet? Kontakt advokat og la han få vite at han sluppet billig allerede, så hvis han skal pirke mer så kommer det til å få konsekvenser... Anonymous poster hash: 91f90...660
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #33 Skrevet 29. oktober 2013 Beklager, men jeg synes faktisk du har like mye skyld i denne situasjonen som din eksmann. Dere har spart disse pengene sammen og du nekter og dele dem. Du har ikke etterkommet hans ønske om en skriftlig avtale om at disse pengene skal gå til barna. Det viser at du er urimelig og har like mye skyld i denne situasjonen som han. Du vil ikke dele pengene til barna som dere har spart sammen, men krever at han deler fondet som HAN har spart. Mye vil ha mer. Virker som du er mer ute etter hans penger enn motsatt. Er dette fordi han tjener så bra i forhold til deg? Synes det er helt greit å ta slike konflikter gjennom advokat siden ingen av dere viser vilje til å bli enige på dette punktet. Anonymous poster hash: 3cd23...97a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå