Gå til innhold

Exen lager et helvete for meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nettopp blitt slutt, og nå skal alt deles. Deriblant sparekonto, ting og tang.

Jeg har alltid styrt økonomi, og takket være meg så har regninger blitt betalt i tide osv, han har vært veldig easy og laiback der.

Nå har jeg delt alt i 2 og alt står jo på nettbanken hvor ting er ført hen. Allikevel har han fått det for seg at jeg har "lurt" vekk penger så han vil se min konto? Noe jeg nekter, hvorfor i alle dager skal han det. For å få ro så tok jeg utskrift av kontoen min for å vise at jeg ikke har tatt noen penger, men det er visst ikke godt nok.

Ellers har vi sparekonto for barna med ca 40 000 kr på som står i MITT navn fordi vi var i banken for mange år siden og opprettet dette og de i banken sa at det burde stå i enten mitt eller hans navn, så sa han at jeg kunne sette det i mitt navn, så ok der står pengene.

De skal ikke røres før evt utdanning,bolig når de blir voksne...Nå vil han ha halvparten av de pengene også.

Han er skikkelig vemmelig og bitter, skulle bryte avtaler og truer med advokat osv hvis jeg ikke gjør alt på hans måte. Jeg blir helt dårlig og kjenner jeg hater fyren. Midt i dette står 2 små uskyldige barn, og han er mest opptatt av å krangle med han.

Han har en veldig snill og grei familie, og det frister nesten å ta en telefon til de å fortelle de hvordan deres sjarmerende og hyggelige sønn utad er innenfor husets 4 vegger.........

Dette sliter meg ut. Han er skikkelig bitter, og driver å innbiller seg at jeg har truffet en ny også, noe jeg ikke har  , men noe han ikke kunne sagt noe på siden det er SLUTT!! Truer meg med advokat, nav osv.

Anonymous poster hash: f79b7...c65
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hva du gjør, så må du for all del ikke gi ham noe av barnas penger!

Anonymous poster hash: ceffe...d90
Skrevet

Uansett hva du gjør, så må du for all del ikke gi ham noe av barnas penger!

Anonymous poster hash: ceffe...d90

Har han rett på halvparten av de?

Siden vi har "spart" de sammen eller mens vi er sammen?

Skrevet

Men nei, har ingen planer om å gi han noe av dem. Han ville han en skriftlig avtale da om at de skulle gå til barna, akkurat som JEG ville brukt de til noe annet, de har stått på samme konto i 5 år.

HI

Skrevet

Jeg ville latt han få viljen sin.

La han få halvparten av barnas sparepenger så kan han spare penger til dem som han kan gi dem når de blir voksne, også kan du fortsette å spare i ditt navn som du kan gi barna når de blir voksne. 

Anonymous poster hash: e8f09...ecf
Skrevet

Hvis han truer deg/trakasserer deg så anmeld han.

Be han ta all henvendelse over mail da du ikke orker å kaste bort tid og energi på krangling. Da har du også ting skriftlig om det skulle blir brukt for det.

Hvis han vil kaste bort penger på en advokat så la han gjøre det. Om pengene er delt likt så har du ingenting å frykte.

Anonymous poster hash: 3a367...26e

Skrevet

Jeg ville gått til en advokat med en gang. Drt vil gjøre ting mye enklere for deg. La all info og deling gå gjennom der så slipper dere å krangle hele tiden.

Anonymous poster hash: 2a05a...823

Skrevet

Jeg ville latt han få viljen sin.

La han få halvparten av barnas sparepenger så kan han spare penger til dem som han kan gi dem når de blir voksne, også kan du fortsette å spare i ditt navn som du kan gi barna når de blir voksne. 

Anonymous poster hash: e8f09...ecf

Vel nå har han sagt at om han ikke får halvparten av de pengene så skal han ha en skriftlig avtale på at pengene går til dem. Latterlig da han vet at jeg er den som faktisk har hatt ansvaret for å spare til barna, men avtale kan han værsegod få. Bare for å være jævlig tilbake krevde jeg skriftlig avtale på "fond" pengene han har som han har sagt han sparer til barna, så får vi se hva han svarer på den.

HI

Skrevet

Vi er enig om farsbidrag og samvær da, samt innbo i hus.

Er vel heller kun det med at han tror jeg har lurt penger av han som plager han.

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt han noen av barnas penger. Han høres ikke ut som en real type. Hvis han ikke har overført penger fra egen konto til denne kontoen så er det heller ikke noen bevis for at han liksom eier halvparten.

Men hva om du oppretter konto i barnas navn, som kun du kan ta ut av og overfører pengene dit? Hadde du sluppet maset da?

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt han noen av barnas penger. Han høres ikke ut som en real type. Hvis han ikke har overført penger fra egen konto til denne kontoen så er det heller ikke noen bevis for at han liksom eier halvparten.

Men hva om du oppretter konto i barnas navn, som kun du kan ta ut av og overfører pengene dit? Hadde du sluppet maset da?

Var banken som sa vi burde ha det i et av vårt navn pga hvis de  hadde for mye penger når de skulle studere osv, så kunne de slite med å få lån. Slike ting. Så de har hver sin konto i mitt navn.

HI

Skrevet

Vi har ført litt om litt i løpet av alle år, sikkert fra både min og hans konto. Han er veldig på at ALT skal deles likt, samtidig som han har tatt med seg de dyreste tingene i huset, noe jeg ikke bryr meg om.

HI

Skrevet

Sparepengene til barna er barnas penger. Han har ikke noe rett på dem!

Anonymous poster hash: 76ae5...2a6
Skrevet

Skriv liste på alle fellesting dere tar med dere, og omtrent verdi på tingene. Regn sammen etterhvert sånn at delingen blir lik, dersom han er så opptatt av dette...

Anonymous poster hash: b67ff...5a7

Skrevet

Kan han true med å nekte å betale farsbidrag når vi har skriftlig avtale på dette som han signerte i går?

Kan se for meg at han kan true med det også nå....kjenner ikke mannen igjen....bitterhet for frem det verste i folk..må vite om han kan nekte å betale barnebidrag for han innbiller seg at jeg har "lurt" han for penger...

HI

Skrevet

Sparepengene til barna er barnas penger. Han har ikke noe rett på dem!

Anonymous poster hash: 76ae5...2a6

Jo det er han også enig i, men han mener da han kan få halvparten som han liksom skal spare til dem. Han synes tydeligvis det er feigt at de står på "mitt" navn om du skjønner.............

Skrevet

hvis dere har to barn så kan dere jo ha en konto i hvert deres navn da...

Anonymous poster hash: 8c3ee...eee
Skrevet

Jeg mener han har rett på halvparten av pengene DERE har spart til barna. De er ikke barnas penger pr. def enda. De er deres, selv om dere planlegger å gi dem til barna senere. Han har spart pengene like mye som du har.. og det er ikke rettferdig at kun du skal få gleden av å gi pengene til barna. Prøv å sette deg i hans situasjon, dersom han hadde penger på sin konto som du og han hadde spart til barna... ville du ikke hatt halvparten av det?

Jeg synes det er en selvfølge at dere deler det likt...

Anonymous poster hash: 41ed4...242
Skrevet

Kan han true med å nekte å betale farsbidrag når vi har skriftlig avtale på dette som han signerte i går?

Kan se for meg at han kan true med det også nå....kjenner ikke mannen igjen....bitterhet for frem det verste i folk..må vite om han kan nekte å betale barnebidrag for han innbiller seg at jeg har "lurt" han for penger...

HI

Bidraget kommer han ikke unna. Det kan du få NAV til å kreve inn, og evt fastsette også. Betaler han ikke blir han skyldig.

Anonymous poster hash: 474d4...80c

Skrevet

Jeg mener han har rett på halvparten av pengene DERE har spart til barna. De er ikke barnas penger pr. def enda. De er deres, selv om dere planlegger å gi dem til barna senere. Han har spart pengene like mye som du har.. og det er ikke rettferdig at kun du skal få gleden av å gi pengene til barna. Prøv å sette deg i hans situasjon, dersom han hadde penger på sin konto som du og han hadde spart til barna... ville du ikke hatt halvparten av det?

Han tjener 1.5 mill i året. Jeg går på AAP og jobber 50%..... Han har fond på 70 000 kr han har SPART mens vi var sammen. Så skal han ha halvparten av de skal jeg ha halvparten av fondet, men jeg nekter å gi fra meg de, og han godtar visst en skriftlig avtale...ser det ut som..at pengene går til barna.

HI

Skrevet

Han tjener 1.5 mill i året. Jeg går på AAP og jobber 50%..... Han har fond på 70 000 kr han har SPART mens vi var sammen. Så skal han ha halvparten av de skal jeg ha halvparten av fondet, men jeg nekter å gi fra meg de, og han godtar visst en skriftlig avtale...ser det ut som..at pengene går til barna.

HI

Enig i at du skal ha halvparten av fondet også :) Men, dersom dere skriver kontrakt så burde det vel være greit da...

Skrevet

Sett konto i barnas navn, så lenge det ikke er svært store beløp. Problem solved! Høres rart ut at de ikke skulle få lån fordi de har sparepenger????

Skrevet

Sett konto i barnas navn, så lenge det ikke er svært store beløp. Problem solved! Høres rart ut at de ikke skulle få lån fordi de har sparepenger????

Skrevet

Hadde gitt halvparten av pengene på barnas konto. Dere har jo spart de sammen. Skjønner ikke hvordan noen kan si at han ikke høres ut som en real type pga det HI skrive her, hehe.

Anonymous poster hash: f8b22...3cd

Skrevet

Var banken som sa at det var lurt og ha sparepenger i vårt navn, fordi at man kanskje ikke kunne få studielån etc hvis man hadde for mye sparepenger.....

Ja, blir nok en skriftlig avtale...og da skal fondet være inkludert.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...