Gå til innhold

7+3 uker siden SA, men UL viser bare 5 ukers graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så forvirret, redd det har "stoppet" opp. Ble gravid igjen på første forsøk etter SA tidlig i sept. Fikk knallpositiv test for 17 dager siden, (hadde da hatt symptomer noen dager) kan jeg virkelig bare være 5 uker som UL viser? Hcg på 10200 og lite symptomer. Erfraringer ?

Anonymous poster hash: 86077...53a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

All hcg var vel ikke ute av kroppen da du var gravid igjen, kan jo være derfor du fikk positiv test så tidlig? Vet folk har hatt positiv test i alt fra 3 til 9 uker etter en abort så det er forskjellig hvor sakte hcg'en forlater kroppen....

Det stemmer sikkert at du er 5 uker på vei om ul viser det, men skjønner jo at du er engstelig. Du får vel ny ul om et par uker så ser du om utviklingen er som den skal. Lykke til!

Anonymous poster hash: d28b4...bad
Skrevet

Takk for svar, ja jeg skulle komme tilbake om 2 uker. Leeenge å vente, trodde jeg var lenger på vei.. har hatt symptomer på graviditet i over 2 uker så ;/

Skrevet

Hormonene fra forrige svangerskap var ikke ute av kroppen når du ble gravid igjen, noe som påvirker både test og symptomer, så det kan nok stemme at du ikke er lengre på vei.

Anonymous poster hash: 85649...473
Skrevet

Håååper dere har rett! :)

Skrevet

eg har opplevd litt av det samme. Aborterte i august.Positiv eggl test 11. september og positiv g test 14 dagar etter. Eg gjekk på ultralyd på det eg heilt bestemt meinte var 6+5, men ul tilsa kun 6+0. Då trudde eg alt hadde stoppa opp- som to gongar før. fekk tilbud om ultralyd to veker etterpå, men sa at det ville vera veldig vanskeleg for meg å venta så lenge, og fekk koma inn etter 6 dagar. Då hadde den vokst så mykje som den skulle på 6 dagar ca. Gynekologen meiner at eg blei gravid seinare, at eggl testen ikkje var korrekt. eg meiner ho tar feil. både fordi eg kejnner kroppen min etterkvart, og fordi me kun hadde sex to gongar. viss ho skal ha rett må spermen ha levd ei veke, og det er uvanleg, sjølv om det går.Trudde eg skulle gå heile svangerskapet og lura på når det skal stoppa opp, at hejrta skal slutta å slå ( såg det på begge ultralydene) men faktisk så føler eg at dette skal gå bra. Eg er veldig kvalm, og det er ei trøyst på sett og vis, for det var eg i det svangerskapet som endte godt også.

Eg trur at det kan henda at ultralydapparatet ikkje var så godt, at din vesle skatt, låg litt rart osv osv. det er visst enkelt å måla feil i byrjinga. og dette er jo heller ingen eksakt vitenskap heller.nokon legar seier at dei små veks identisk dei første vekene, andre seier dei veks i rykk og napp...  Tenk også statestikk. Du har nettopp mista. slik sett er det mindre sannsynleg at det skal skje igjen. tenk på ein terning: ein slår ikkje same talet heile tida... klem til deg

Masse masse lykke til. kva med å prøva å framskynda ultralyden?

Skrevet

Setter pris på svar :) Har ikke noe særlig symptomer, så det plager meg litt. Jeg har faktisk hatt 4 SA siden i jan i år, så derfor er jeg ganske så pessimistisk. Om det ikke går bra denne gangen, blir det utredning. Men så flott at det går bra med deg :)

Skrevet

kjempe-lei for alle abortane dine, veldig vondt. dei aller beste ønsker for deg, både med dette svangerskapet, eller evt utredning. klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...