Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 I mitt eget BRYLLUP....????? Kan dere fortelle meg om jeg er på jordet her??? Jeg skal gifte meg neste sommer. Søsteren min har to barn, den ene er 16 år og den andre 8 år når bryllupet skal stå. Det er to jenter. Den minste skal være brudepike for oss. Nå har problemet oppstått. For vi ønsker ikke ha barn med på festen( ikke middagen heller) Så vi velger bare å be den eldste jenta, på 16 år. Hun er en moden jente. Dette mener søsteren min er HELT feil. Hun mener jeg må be begge eller ingen av barna hennes. Hun sier at jenta kommer til å sitte pent, og blir hun urolig/kjede seg lover hun få noen til å hente henne. Slik at hun ikke forstyrrer som hun kaller det. Hun sier at jeg såklart velger hvem jeg skal be, men at jeg da får be begge eller ingen. Men er ikke dette mitt valg? Argumentet for å ikke be henne har jeg ikke annet enn at VI IKKE vil ha barn /små barn der. Anonymous poster hash: 3d5ee...cf0
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg hadde ikke giddet å komme om ikke ungene var bedt - det er din egen søsters barn det er snakk om og bryllup er faktisk en sosial, rituell markering av familiebånd, ikke en vanlig fest. Anonymous poster hash: 7eddc...1d4
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Enig med søstra. La være å be det eldste barnet også da vel. Problem løst. Anonymous poster hash: 855a5...1f6
Von Hertelhofen Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 Selvfølgelig bestemmer du selv! Men det virker litt rart at hun på åtte skal være brudepike i vielsen, altså gjøre deg en tjeneste, og så bli forkastet til middagen etterpå... Mens hun eldste får gå. Alle eller ingen sier nå jeg.
Grusomme meg. Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 Enten så ber du begge eller så får du la være. Tenker pipa hadde fått en annen låt hvis det var dine barn det gjaldt.
Berta_78 Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg hadde ikke giddet å komme om ikke ungene var bedt - det er din egen søsters barn det er snakk om og bryllup er faktisk en sosial, rituell markering av familiebånd, ikke en vanlig fest. Anonymous poster hash: 7eddc...1d4 Det finnes ingen universell bryllupslovgivning av den sorten du beskriver der. Heller ingen for "vanlig fest". Man inviterer dem man har lyst til å invitere. En åtteåring skal passes på. Kanskje hun ønsker søsteren sin tilstede på voksenfesten.
HvittHus Skrevet 28. oktober 2013 #7 Skrevet 28. oktober 2013 Man ber ikke en av to søstre når de er såpass store. Enten tar du begge eller ingen. Minstejenta er såpass gammel at hun vil forstå og sannsynligvis bli lei seg over at hun ikke får være med, og over at det forskjellsbehandles.
Edelweis Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Enig med de over. ikke velg en av to. jeg ville heller ikke ha barn i bryllupet vårt, men vi lot tantebarn og egne barn få være med under middag og kaffe. så måtte de reise hjem kl 21.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #9 Skrevet 28. oktober 2013 Her skjønner jeg faktisk søsteren din godt, 8-åringen må reise til barnevakt etter kirken mens storesøster (som heller ikke er voksen, kan drikke alkohol og være med på "festingen") får lov å være med i resten av bryllupet. Det er klart dette blir veldig feil for hennes barn. Jeg synes også du enten skal be begge eller ingen av dem, så lenge begge er under 18 år og du ikke vil ha barn i bryllupet trenger ikke noen av dem å komme. Men jeg personlig ville bedt begge. Anonymous poster hash: c5d24...741
mylittlecat Skrevet 28. oktober 2013 #10 Skrevet 28. oktober 2013 Du bestemmer ikke hvem som skal komme, du bestemmer hvem du vil be. Enig med din søster, begge eller ingen. Synes forøvrig det er sært at brudepiken(e?) ikke blir bedt til middagen!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #11 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg syns det er rimelig spesielt å ikke be sin egen brudepike i bryllupsfesten. Hvorfor skal hun være brudepike da? ser du bare på henne som tilbehør til brudestasen? i så fall: pjuk. Anonymous poster hash: 7291d...dd6
Mandala Skrevet 28. oktober 2013 #12 Skrevet 28. oktober 2013 De kan vel komme på middagen og dra hjem etterpå, som en her foreslo? Det er stor aldersforskjell på en 16-åring og en 8-åring, så jeg kan se poenget ditt med at hun eldste faktisk kommer til å klare å bete seg som en voksen. Dessuten er jo faktisk en bryllupsmiddag ufattelig tørre og langtekkelige greier for en 8-åring. Men siden hun skal være brudepike tenker jeg at dere bør inngå et kompromiss. Med på middagen, reise hjem etterpå samt bli hentet om hun blir urolig under middagen.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #13 Skrevet 28. oktober 2013 8-åringen er god nok til å se søt ut på bryllupsbildene deres men ikke bra nok til å være med i selskapet? Klart du velger selv hvem du vil be, men så velger jo gjestene også om de vil komme. Hvis bryllupet skal være så kjedelig at en 8 åring ikke kan være tilstede er det sansynlig vis gørr kjedelig for de gjestene som kommer også. Hvorfor ikke gjøre noen endringer slik at det blir en fin dag for alle? Anonymous poster hash: 377e3...14d
nasse nøffen Skrevet 28. oktober 2013 #14 Skrevet 28. oktober 2013 HI her,,,, med nick....takk for svar alle sammen... Nå tror dere vel jeg lider av en sykdom, men jeg snudde historien litt. Vet ikke hvorfor, tror det var hvis jeg ikke fikk støtte, å var redd noen skulle kjenne dette igjen. Men ser jo at jeg ikke er på jordet. Det er broren min som skal gifte seg til sommeren. Og det er mine døtre det gjelder. Jeg tenker på det hver dag jeg... huff... Like ille blir det jo at største blir såret da, når hun forstår mora har ødelagt for hennes deltakelse i yndlingonkelen sitt bryllup. Fatter det ikke jeg. Jeg kunne aldri gjort noe sånt. De har ikke barn selv, så kanskje derfor de ikke kjenner på det???
nasse nøffen Skrevet 28. oktober 2013 #15 Skrevet 28. oktober 2013 De kan vel komme på middagen og dra hjem etterpå, som en her foreslo? Det er stor aldersforskjell på en 16-åring og en 8-åring, så jeg kan se poenget ditt med at hun eldste faktisk kommer til å klare å bete seg som en voksen. Dessuten er jo faktisk en bryllupsmiddag ufattelig tørre og langtekkelige greier for en 8-åring. Men siden hun skal være brudepike tenker jeg at dere bør inngå et kompromiss. Med på middagen, reise hjem etterpå samt bli hentet om hun blir urolig under middagen. Det er nettopp det jeg har sagt. Jeg lover hun ikke skal være til noe bry. Blir hun sliten kjeder deg, får vi noen til å hente henne,
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #16 Skrevet 28. oktober 2013 HI her,,,, med nick....takk for svar alle sammen... Nå tror dere vel jeg lider av en sykdom, men jeg snudde historien litt. Vet ikke hvorfor, tror det var hvis jeg ikke fikk støtte, å var redd noen skulle kjenne dette igjen. Men ser jo at jeg ikke er på jordet. Det er broren min som skal gifte seg til sommeren. Og det er mine døtre det gjelder. Jeg tenker på det hver dag jeg... huff... Like ille blir det jo at største blir såret da, når hun forstår mora har ødelagt for hennes deltakelse i yndlingonkelen sitt bryllup. Fatter det ikke jeg. Jeg kunne aldri gjort noe sånt. De har ikke barn selv, så kanskje derfor de ikke kjenner på det??? Svar ham at eldste jenta kommer men at du må være barnevakt for yngste da vell. Anonymous poster hash: 377e3...14d
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #17 Skrevet 28. oktober 2013 Enig med søsteren din, stakkars 8 åring! Er god nok til å ha som brudepike men ikke til middag/kaffe??? HUn kan vel være med på middag, kaffe/kaker for så å dra til andre etterpå? Ville ikke hatt henne med på festen senere hvor det evt. blir servert alkohol og folk blir fulle. Hadde virkelig bedd henne med. Anonymous poster hash: 9e121...107
nasse nøffen Skrevet 28. oktober 2013 #18 Skrevet 28. oktober 2013 HI her,,,, med nick....takk for svar alle sammen... Nå tror dere vel jeg lider av en sykdom, men jeg snudde historien litt. Vet ikke hvorfor, tror det var hvis jeg ikke fikk støtte, å var redd noen skulle kjenne dette igjen. Men ser jo at jeg ikke er på jordet. Det er broren min som skal gifte seg til sommeren. Og det er mine døtre det gjelder. Jeg tenker på det hver dag jeg... huff... Like ille blir det jo at største blir såret da, når hun forstår mora har ødelagt for hennes deltakelse i yndlingonkelen sitt bryllup. Fatter det ikke jeg. Jeg kunne aldri gjort noe sånt. De har ikke barn selv, så kanskje derfor de ikke kjenner på det??? Svar ham at eldste jenta kommer men at du må være barnevakt for yngste da vell. Anonymous poster hash: 377e3...14d HA HA HA, den var drit bra,,, hehehehe... tenk det æ... også ber jeg noen lese talen min... Jaja, søsteren d skulle gjerne vært her, men hun er hjemme med den ene av to onkelbarn du har
Ladybird2014 Skrevet 28. oktober 2013 #19 Skrevet 28. oktober 2013 Å hjelpes... Dette må være tull. Du kan ikke mene at du ikke vil ha brudepiken i bryllupet? Er hun bare et tilbehør for deg da? Kjenner jeg blir provosert. Noen mennesker tenker kun på seg selv ass....
Ladybird2014 Skrevet 28. oktober 2013 #20 Skrevet 28. oktober 2013 Og nå leste jeg hele tråden... Hjelpes for en sær onkel... Dette hadde jeg likt dårlig!!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #21 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg ville bedt 8 åringen i middagen, men syns hun er for ung til å være med på festen. Derfor tenker jeg du kunne ordnet en barnevakt som kan ha henne etter middagen. Min søster giftet seg i fjor, og kun tenåringen min var bedt i selskapet. Derfor hadde jeg med ei venninne i kirken som tok med mine yngste hjem etter vigselen. Har aldri tenkt over at jeg burde blitt fornærmet over at de yngste (som da var 2, 4 og 6 år da) ikke var invitert... Anonymous poster hash: c1999...c35
nasse nøffen Skrevet 28. oktober 2013 #22 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg ville bedt 8 åringen i middagen, men syns hun er for ung til å være med på festen. Derfor tenker jeg du kunne ordnet en barnevakt som kan ha henne etter middagen. Min søster giftet seg i fjor, og kun tenåringen min var bedt i selskapet. Derfor hadde jeg med ei venninne i kirken som tok med mine yngste hjem etter vigselen. Har aldri tenkt over at jeg burde blitt fornærmet over at de yngste (som da var 2, 4 og 6 år da) ikke var invitert...Anonymous poster hash: c1999...c35 er det jeg har sagt også. Jeg forstår ang festen. Der har ikke 16åringen noe å gjøre heller. Men under middagen blir det bare helt rart og trist at ikke minste skal bli bedt. Jeg hadde også forstått om det var fare for at hun skulle ødelegge noe med å mase eller hyle. Men hun er en rolig fin frøken som sitter pent... Huff
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #23 Skrevet 28. oktober 2013 Ingen eller begge. Hadde det vært mine barn, hadde hun heller ikke fått være brudepike heller vist hun ikke får være med på resten. Anonymous poster hash: f09b5...3b2
☆☆☆ Skrevet 28. oktober 2013 #24 Skrevet 28. oktober 2013 Du bestemmer kven du vil invitere, dri inviterte bestemmer om dei ønskar å komme. Eg ville takka nei til invitasjonen om den gjekk ut på å sette att yngste for å reise i bryllup saman med eldste.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #25 Skrevet 28. oktober 2013 Du er smålig. Dette er tantebarna dine. En 8-åring som sikkert gleder seg. Var forlover for ei venninne i sommer og der var ingen barn tillatt. Hun har to tantebarn som ikke fikk lov å komme, utrolig sært synes jeg da. Men hun er sånn type som ikke vil at noen skal ta fokuset fra henne. Det var dessuten et veldig tørt og kjedelig bryllup. Liker best bryllup med barn jeg da så kan de heller reise senere på kvelden. Men det er klart DU velger, DU skal i fokus, det er DIN dag osv. Det handler om DEG. For du skal vel gifte deg med en annen person? Og det kommer folk som skal feire deg ikke sant? Eller blir det bare deg,deg og deg? Anonymous poster hash: 20733...bc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå