Mandala Skrevet 28. oktober 2013 #26 Skrevet 28. oktober 2013 Men det frister jo ikke særlig å dra, når hun inviterer meg på en måte som gjør at jeg føler meg direkte uønsket.. Anonymous poster hash: 139e7...e3e Jeg har jo skjønt at du virkelig ikke vil dra, men jeg forstår enda ikke helt hvordan hun kunne be deg på en måte så du føler deg uønsket. Du fikk vel en innbydelse som alle andre, og det er slett ikke dumt å presisere at det kun er du som er bedt.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #27 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg er tydeligvis litt uenig med de fleste svarene her. Jeg synes det er veldig rart å ikke delta i ei venninnens bryllup, da bør det i så fall ikke være en veldig nære relasjon. Jeg hadde gjort det jeg hadde kunnet for å komme i både vielse og festen. Synes for øvrig at det er rart at du ikke kan ha med deg noen i kirka. Anonymous poster hash: 4e8cd...e46 Det er mitt barns første nyttårsaften.. Da vil jeg ikke gi det fra meg til barnevakt for å dra på en fest. Barnet kan ikke bli med på festen, for den skal være barnefri.. Som sagt, så kjenner jeg heller ingen der.. Hun vet også at jeg er en rimelig sjenert person, og derfor syntes jeg det er litt "dårlig gjort" at jeg ikke får ta med følge til kirken... Anonymous poster hash: 139e7...e3e Da er det forståelig at du ikke kan bli med på festen, men ikke forståelig at du ikke kommer i vielsen. Når du har kjent henne i ti år og dere att på til har bodd sammen, så synes jeg det er rart å ikke stille opp. Det at du har stilt opp mye for henne tidligere synes jeg forsovet er likegyldig, det er snakk om bryllupet hennes. Hun kunne ha formulert seg annerledes når det gjelder eksen din, men ut over det synes jeg ikke du har noe å ta sånn på vei for. Anonymous poster hash: 4e8cd...e46 Føler meg jo uønsket der! En kirke er for alle.. Det er normalt å ha planer på nyttårsaften, og skal man be noen rive seg fra andre planer, for å komme i sitt bryllup, burde man vel også være åpen for at man kan ha med seg et følge i KIRKEN. Når vi er såpass gode venner, skjønner jeg ikke at hun ikke kan la meg ta med en (felles) venn til vielsen, så jeg slipper 2 timer reise i stivkulde alene sammen med et lite barn.. Anonymous poster hash: 139e7...e3e
Mandala Skrevet 28. oktober 2013 #28 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg trodde at han jeg spurte om å ta emd (kun i kirken) var invitert uansett... Det er en felles venn, så syntes ikke det var så rart.. Anonymous poster hash: 139e7...e3e Jeg lurer på om du prater deg helt bort her i din iver etter å overbevise oss om at du faktisk ikke burde dra. Du spør vel ikke om å ta med en i kirken, som du tror allerede skal dit? Da har jo tydeligvis du også formulert deg merkelig til venninnen din.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #29 Skrevet 28. oktober 2013 Men det frister jo ikke særlig å dra, når hun inviterer meg på en måte som gjør at jeg føler meg direkte uønsket.. Anonymous poster hash: 139e7...e3e Jeg har jo skjønt at du virkelig ikke vil dra, men jeg forstår enda ikke helt hvordan hun kunne be deg på en måte så du føler deg uønsket. Du fikk vel en innbydelse som alle andre, og det er slett ikke dumt å presisere at det kun er du som er bedt. I innbydelsen står det ingenting om verken følge eller ikke.. Men dette var før jeg fikk invitasjon. Det var snakk på facebook, da hun spurte om adresse for å sende invitasjonen.. Så jeg hadde ikke fått invitasjon enda. Da spurte jeg når det var, hun sier nyttårsaften.. jeg sier at jeg har planer den dagen, men kan sikkert klare å komme meg til vielsen.. Så sier hun dette med at x-en min ikke er invitert, så spør jeg da om jeg kan ta med meg denne felles kompisen vår.. Kun til vielsen som sagt, hadde allerede sagt at jeg ikke kom til festen. Anonymous poster hash: 139e7...e3e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #30 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg trodde at han jeg spurte om å ta emd (kun i kirken) var invitert uansett... Det er en felles venn, så syntes ikke det var så rart.. Anonymous poster hash: 139e7...e3e Jeg lurer på om du prater deg helt bort her i din iver etter å overbevise oss om at du faktisk ikke burde dra. Du spør vel ikke om å ta med en i kirken, som du tror allerede skal dit? Da har jo tydeligvis du også formulert deg merkelig til venninnen din. Neida.. Da hun nevnte dette med x-en, sa jeg " nei. det er greit, men er det ok at jeg kommer i kirken sammen med **** da?" (Jeg trodde med 80% sikkerhet at han var invitert..) Da fikk jeg nei.. Fordi det ikke var plass i kirken. Anonymous poster hash: 139e7...e3e
Mandala Skrevet 28. oktober 2013 #31 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg syns uansett det er ufattelig sært å droppe en venninnes bryllup fordi du har planer for nyttårsaften. Virkelig? Hvilke planer kan man ha på en sånn dag som er viktigere enn et bryllup? Måtte vært om man allerede hadde bestilt en reise til LA eller noe sånt
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #32 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg ville fått barnevakt til barnet og dratt i bryllup! Hva er det du er furten for? At du må dra uten følge? (Helt normalt om man er singel, her til lands hvertfall). At bryllupet legger beslag på nyttårsaften? (Jeg syns nyttårsaften er en oppskrytt kveld, og ville syns bryllup den dagen var helt ok!) At du ikke får vært sammen med barnet på barnets første nyttårsaften? (Det vil si at barnet er baby eller max ca. 1 år, tror du barnet skjønner noe av nyttårsaften? Da barna mine var på den alderen ble de lagt som vanlig på nyttårsaften, og sov godt i senga si gjennom kvelden). Anonymous poster hash: 5bf41...23a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #33 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg syns uansett det er ufattelig sært å droppe en venninnes bryllup fordi du har planer for nyttårsaften. Virkelig? Hvilke planer kan man ha på en sånn dag som er viktigere enn et bryllup? Måtte vært om man allerede hadde bestilt en reise til LA eller noe sånt Jeg får jo ikke dratt i bryllupet uansett om jeg hadde avlyst planer, fordi det skal være barnefritt !! Jeg har ikke barnevakt om jeg så ville hatt det. Og jo, jeg syntes det er en smule dårlig gjort av henne å invitere meg uten følge, når jeg ikke kjenner noen der. Det frister jo ikke særlig å avlyse egne planer, for å dra på en fest mutt alene, gjør det vel? Anonymous poster hash: 139e7...e3e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #34 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg ville fått barnevakt til barnet og dratt i bryllup! Hva er det du er furten for? At du må dra uten følge? (Helt normalt om man er singel, her til lands hvertfall). At bryllupet legger beslag på nyttårsaften? (Jeg syns nyttårsaften er en oppskrytt kveld, og ville syns bryllup den dagen var helt ok!) At du ikke får vært sammen med barnet på barnets første nyttårsaften? (Det vil si at barnet er baby eller max ca. 1 år, tror du barnet skjønner noe av nyttårsaften? Da barna mine var på den alderen ble de lagt som vanlig på nyttårsaften, og sov godt i senga si gjennom kvelden). Anonymous poster hash: 5bf41...23a Jeg har ikke barnevakt uansett... Men kanskje jeg ville jobbet for å få det, hvis det hadde vært et bryllup jeg kunne dratt i sammen med noen jeg kjenner, fremfor å dra helt alene.. At hun har det på nyttårsaften er ikke noe problem sånn sett.. Men legger man bryllyp på en slik dag, er det ganske naturlig at det er en del som er nødt til å takke nei.. Anonymous poster hash: 139e7...e3e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #35 Skrevet 28. oktober 2013 Om det frister eller ikke, så synes jeg uansett man bør gjøre det man kan for å delta i en venninnes bryllup. Når du på facebook, før invitasjonene er lagt ut, skriver at du har planer for nyttårsaften, så virker det ekstremt lite imøtekommende. Anonymous poster hash: 4e8cd...e46
Mandala Skrevet 28. oktober 2013 #36 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg syns uansett det er ufattelig sært å droppe en venninnes bryllup fordi du har planer for nyttårsaften. Virkelig? Hvilke planer kan man ha på en sånn dag som er viktigere enn et bryllup? Måtte vært om man allerede hadde bestilt en reise til LA eller noe sånt Jeg får jo ikke dratt i bryllupet uansett om jeg hadde avlyst planer, fordi det skal være barnefritt !! Jeg har ikke barnevakt om jeg så ville hatt det. Og jo, jeg syntes det er en smule dårlig gjort av henne å invitere meg uten følge, når jeg ikke kjenner noen der. Det frister jo ikke særlig å avlyse egne planer, for å dra på en fest mutt alene, gjør det vel? Anonymous poster hash: 139e7...e3e Jo, i ett bryllup drar man mutters alene isåfall. Og de fleste overlever det. Pappaen til barnet må vel kunne ha barnet siden det virker som dere skal/ skulle vært sammen med nyttårsaften uansett. Du har tusen unnskyldninger, og jeg gidder ikke skrive mer. Det er sært av deg, men du har bestemt deg og da trenger du ikke råd eller meninger fra oss.
Nodisc Skrevet 28. oktober 2013 #37 Skrevet 28. oktober 2013 Du må nok bare ta deg sammen og bite i det sure eplet Bryllup er noe av det største venninnen din kommer til å oppleve, og at du ikke møter opp pga du er sta tror jeg det kommer til å ha en stor effekt på vennskapet deres framover.. Jeg hadde blitt rimelig såret om jeg hadde vert henne.. Jeg trur også du kommer til å angre bittert i senere tid!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #38 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg syns uansett det er ufattelig sært å droppe en venninnes bryllup fordi du har planer for nyttårsaften. Virkelig? Hvilke planer kan man ha på en sånn dag som er viktigere enn et bryllup? Måtte vært om man allerede hadde bestilt en reise til LA eller noe sånt Jeg får jo ikke dratt i bryllupet uansett om jeg hadde avlyst planer, fordi det skal være barnefritt !! Jeg har ikke barnevakt om jeg så ville hatt det. Og jo, jeg syntes det er en smule dårlig gjort av henne å invitere meg uten følge, når jeg ikke kjenner noen der. Det frister jo ikke særlig å avlyse egne planer, for å dra på en fest mutt alene, gjør det vel? Anonymous poster hash: 139e7...e3e Skal hun ha utdrikningslag? Jeg har også vært i bryllup mutters alene en gang, men hadde heldigvis vært i utdrikningslaget noen uker før og blitt kjent med hyggelige venninner av bruden, som jeg fant sammen med i bryllupet. I tillegg blir man jo plassert ved bordet, og kommer helst i snakk med de rundt seg. Hva slags planer er det egentlig du har på nyttårsaften? Å være sammen med barnet ditt? Nå skriver du at du ikke har barnevakt, men det har du ikke nevnt før. Jeg tror ikke problemet ligger i at du ikke har barnevakt, men at du er så furten over måten du er invitert på. Jeg tror dessverre ikke det er så uvanlig at noen føler seg forbigått eller på en eller annen måte er skuffet når det gjelder bryllupsinvitasjoner, men din venninne har invitert helt etter "normen" - bortsett fra at det er sært å si nei til at noen kan være med i kirka, som flere skriver er jo den åpen for alle. Hun hadde kanskje heller ikke trengt å påpeke at eksen din IKKE er invitert, men i og med at du reagerer som gjør her hadde hun kanskje en grunn til å påpeke det? Si fra en gang for alle, så ikke det ble noe du begynte å lage sak av? Anonymous poster hash: 5bf41...23a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #39 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg syns uansett det er ufattelig sært å droppe en venninnes bryllup fordi du har planer for nyttårsaften. Virkelig? Hvilke planer kan man ha på en sånn dag som er viktigere enn et bryllup? Måtte vært om man allerede hadde bestilt en reise til LA eller noe sånt Jeg får jo ikke dratt i bryllupet uansett om jeg hadde avlyst planer, fordi det skal være barnefritt !! Jeg har ikke barnevakt om jeg så ville hatt det. Og jo, jeg syntes det er en smule dårlig gjort av henne å invitere meg uten følge, når jeg ikke kjenner noen der. Det frister jo ikke særlig å avlyse egne planer, for å dra på en fest mutt alene, gjør det vel? Anonymous poster hash: 139e7...e3e Jo, i ett bryllup drar man mutters alene isåfall. Og de fleste overlever det. Pappaen til barnet må vel kunne ha barnet siden det virker som dere skal/ skulle vært sammen med nyttårsaften uansett. Du har tusen unnskyldninger, og jeg gidder ikke skrive mer. Det er sært av deg, men du har bestemt deg og da trenger du ikke råd eller meninger fra oss. Jeg ville bare høre om det var flere enn meg som syntes det var merkelig at jeg ikke fikk ha med meg noen i kirken.. Og det var noen som var enige. Får se hva jeg gjør... Anonymous poster hash: 139e7...e3e
mamma_bergen Skrevet 28. oktober 2013 #40 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg ville pent takket nei og sendt en gave Mulig det er barnslig, men noen ganger er jeg faktisk akkurat det Aldri i verden hadde jeg dratt alene i to timer med et lite barn for å gå i kirken om jeg ikke helt følte meg velkommen, og i tillegg var sjenert og ikke kjente noen der. Greit at det brudeparets dag, men når jeg giftet meg var det ikke vanskelig å tilrettelegge for småting.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #41 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg ville pent takket nei og sendt en gave Mulig det er barnslig, men noen ganger er jeg faktisk akkurat det Aldri i verden hadde jeg dratt alene i to timer med et lite barn for å gå i kirken om jeg ikke helt følte meg velkommen, og i tillegg var sjenert og ikke kjente noen der. Greit at det brudeparets dag, men når jeg giftet meg var det ikke vanskelig å tilrettelegge for småting. Wow, EN som tenker som meg, hehe. Anonymous poster hash: 139e7...e3e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #42 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg syns uansett det er ufattelig sært å droppe en venninnes bryllup fordi du har planer for nyttårsaften. Virkelig? Hvilke planer kan man ha på en sånn dag som er viktigere enn et bryllup? Måtte vært om man allerede hadde bestilt en reise til LA eller noe sånt Jeg får jo ikke dratt i bryllupet uansett om jeg hadde avlyst planer, fordi det skal være barnefritt !! Jeg har ikke barnevakt om jeg så ville hatt det. Og jo, jeg syntes det er en smule dårlig gjort av henne å invitere meg uten følge, når jeg ikke kjenner noen der. Det frister jo ikke særlig å avlyse egne planer, for å dra på en fest mutt alene, gjør det vel? Anonymous poster hash: 139e7...e3e Skal hun ha utdrikningslag? Jeg har også vært i bryllup mutters alene en gang, men hadde heldigvis vært i utdrikningslaget noen uker før og blitt kjent med hyggelige venninner av bruden, som jeg fant sammen med i bryllupet. I tillegg blir man jo plassert ved bordet, og kommer helst i snakk med de rundt seg. Hva slags planer er det egentlig du har på nyttårsaften? Å være sammen med barnet ditt? Nå skriver du at du ikke har barnevakt, men det har du ikke nevnt før. Jeg tror ikke problemet ligger i at du ikke har barnevakt, men at du er så furten over måten du er invitert på. Jeg tror dessverre ikke det er så uvanlig at noen føler seg forbigått eller på en eller annen måte er skuffet når det gjelder bryllupsinvitasjoner, men din venninne har invitert helt etter "normen" - bortsett fra at det er sært å si nei til at noen kan være med i kirka, som flere skriver er jo den åpen for alle. Hun hadde kanskje heller ikke trengt å påpeke at eksen din IKKE er invitert, men i og med at du reagerer som gjør her hadde hun kanskje en grunn til å påpeke det? Si fra en gang for alle, så ikke det ble noe du begynte å lage sak av? Anonymous poster hash: 5bf41...23a Jeg reagerer fordi jeg syntes det er sært at jeg blir nektet å ha med meg noen i kirken.. I praten på facebook sa jeg med en gang at jeg mest sannsynlig kunne komme i vielsen, men ikke på festen, da hovedsaklig pga barn. Dette var helt i orden. Jeg sier at jeg fint tar meg "fri" fra dagen for å komme i vielsen, og får da beskjed om at jeg ikke får ha med meg vår felles venn i kirken, fordi kirken er for liten, da blir jeg faktisk litt furten.. I løpet av de siste 3 årene tror ejg, har jeg ALDRI møtt denne jenta alene.. Vi avtaler kaffe f.eks, men hun kommer alltid dsammen med kjæresten sin.. Uten å gi noe beskjed på forhånd.. Er ikke han med, er det moren, eller så er det andre venner, osv. Så at det kommer fra akkurat henne, syntes jeg er enda rarere.. Men jeg syntes nok det er ekstra sært, fordi jeg kjenner denne jenta. Anonymous poster hash: 139e7...e3e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #43 Skrevet 28. oktober 2013 Synes det er dårlig gjort dersom hun vet at du vil bli sittendes alene og være for sjenert til å pratet med noen. Særlig siden dette i tillegg er nyttårsaften, og at det innebærer en del reisevei for å komme dit. Kan du forklare situasjonen for henne slik du har gjort det for oss, og si at du vil komme dersom du får ta med deg noen? Anonymous poster hash: 06221...9e8
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #44 Skrevet 28. oktober 2013 Synes det er dårlig gjort dersom hun vet at du vil bli sittendes alene og være for sjenert til å pratet med noen. Særlig siden dette i tillegg er nyttårsaften, og at det innebærer en del reisevei for å komme dit. Kan du forklare situasjonen for henne slik du har gjort det for oss, og si at du vil komme dersom du får ta med deg noen? Anonymous poster hash: 06221...9e8 Jeg prøvde.. Men kirken var for liten til at man kunne ta med seg følge! Det er jo dette jeg reagerer på... Anonymous poster hash: 139e7...e3e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #45 Skrevet 28. oktober 2013 Hvorfor er ikke xen din velkommen ? Måten hun sa det på virker det veldig som om han har vært slem mot hun eller noe. Siden hun sier : det er lenge siden men han er selvfølgelig ikke invitert Anonymous poster hash: 24dc6...d17
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #46 Skrevet 28. oktober 2013 Hvorfor er ikke xen din velkommen ? Måten hun sa det på virker det veldig som om han har vært slem mot hun eller noe. Siden hun sier : det er lenge siden men han er selvfølgelig ikke invitert Anonymous poster hash: 24dc6...d17 Nei hun sa : "selvom det er en selvfølge, så er det lenge TIL (altså bryllupet) , så jeg sier det alikevel: **** er IKKE velkommen! :P" Og nei, han har aldri gjort henne noe. Han og jeg har derimot hatt et turbulent forhold, og hun vet om dette. Men det var uansett en "frekk" måte å si det på.. Jeg forstår GODT at han ikke er invitert, men hun burde formulert seg litt annerledes.. Anonymous poster hash: 139e7...e3e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #47 Skrevet 28. oktober 2013 En venninne skal gifte seg på nyttårsaften.. Da jeg ble invitert, fikk jeg klar beskjed om at faren til barnet IKKE var invitert. (Vi er ikke sammen lengre). Det er i og for seg greit nok, men det var måten hun sa det på.. Så spør jeg om jeg kan ta med meg noen,en felles kompis isåfall, men det var heller ikke greit, fordi kirken var så liten (det er den heller ikke.. og kirken er da for alle?!?). Jeg sa at jeg mest sannsynlig kun kom i kirken, fordi.. Hallo? Det er nyttårsaften.. Og festen på kvelden skal være barnefri.. Jeg vil ikke levere fra meg ungen min på første nyttårsaften sammen.. Så da.. Skal jeg dra med meg et lite barn, i stivende kulde, på buss i 30 min, så båt i 20 min, så buss i 20 minutter igjen, for å sitte bakerst i en kirke, for så å dra igjen? Og alt dette helt alene.. Den eneste andre jeg kjenner vil være forlover.. Jeg har bare lyst til å takke nei til alt sammen. Anonymous poster hash: 139e7...e3e Skjønner ikke hvorfor folk skal være så redd for å si fra. Si til henne det du skriver her da vel, man må da kunne kommunisere når man er venner Og har du ikke lyst til å dra, så forklarer du hvorfor og lar være å dra dit. Anonymous poster hash: 38d29...4ae
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #48 Skrevet 28. oktober 2013 Hmm. Ok. Merkelig måte å si det på. Hun kunne bare sakt. Det er ikke anledning til og ha med følge. Anonymous poster hash: 24dc6...d17
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #49 Skrevet 28. oktober 2013 Hmm. Ok. Merkelig måte å si det på. Hun kunne bare sakt. Det er ikke anledning til og ha med følge. Anonymous poster hash: 24dc6...d17 Og det er greit.. Men det er meget spesielt å si at man ikke kan ha med noen i kirken. kirker en tross alt åpen for ALLE. Når hun da sier at jeg ikke kan ta følge med en felles kamerat på vielsen, så føler jeg meg ikke særlig velkommen.. Anonymous poster hash: 139e7...e3e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #50 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg ville droppa hele greia. Det handler litt om å ta og gi, og hvorfor kunne ikke du ta med deg noen i kirka? Det forstår jeg ikke. Hun kan jo ikke kontrollere alle som kommer i kirka uansett, kirka er åpen for alle. Ville droppa hele greia og sent en slunken gave, sånne venner ville jeg ikke hatt.. Anonymous poster hash: 21535...e6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå