Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg vil komme i god form og bli stram i kroppen, og har virkelig lagt min elsk på løping. Men er det nok? Har som mål å løpe en mil på 60 minutter før jul og er på god vei. Skal løpe mila i MSM til sommeren! Anonymous poster hash: 83ca7...b74
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 jeg ble slank av å løpe, men ikke fit- det ble jeg mer når jeg begynte å trene noe styrke. Uansett fordel å trene styrke for det forebygger skader og benskjørhet ++++ Da mener jeg ikke type som i at du trenger å trene ekstremt , men noe styrkeøvelser er bra Anonymous poster hash: adac7...73d
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 Du kan få bedre kondisjon og gå ned i vekt av løping. Stramme opp de musklene som brukes til løping. Veldig bra dette :-) Hvis du også vil stramme opp resten av kroppen, så kommer du vel ikke utenom styrketrening eller mer variert trening. Anonymous poster hash: 517c8...87f
Trultemor85 Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Det funket veldig bra for meg begynte gå og så jogge etter nr 2 i 2009, og ble slank, stram i mage og lår og bra kondis. Startet på senter for ett år siden for å variere litt, men trivdes best ute i skogen Jeg jogget 4-5 dager i uka og tok 100 sit ups i forskjellige varianter etterpå var ihvertfall bra for meg da.
wilmus Skrevet 27. oktober 2013 #5 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har gått ned 30 kg på 10 mnd pga gåtur og jogging hver dag. Bare pass deg for beinhinnebetennelse! Det er noe helvetes dritt, og nå har jeg fått 6 mnds (!!!) løpenekt av fysio. (jeg skal finne meg ny fysio for å si det sånn). Så nå må jeg gå så fort jeg kan opp de lengste bakkene jeg finner istedet. Det er veldig avhengihetsskapende å jogge, så jeg er skikkelig deppa pga beina nå. Jeg trener litt pilates hjemme i tillegg, ca to-tre ganger i uka, og spiser normalt (ikke på slankern), så det er joggingen som har tatt seg av vekta her.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 Takk for svar, dere. Jeg er allerede slank og fin, spiser sunt og har ingen behov for å gå ned i vekt. Trenger bare å stramme opp litt, trene hjertet litt og forebygge tidlig død, hehe Hva om jeg holder meg til jogging til jeg blir skikkelig "hekta" på treningen, og så supplerer jeg med styrketrening etter hvert? Eller er det best å bare "gønne på" med en gang? Hi Anonymous poster hash: 83ca7...b74
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har gått ned 30 kg på 10 mnd pga gåtur og jogging hver dag. Bare pass deg for beinhinnebetennelse! Det er noe helvetes dritt, og nå har jeg fått 6 mnds (!!!) løpenekt av fysio. (jeg skal finne meg ny fysio for å si det sånn). Så nå må jeg gå så fort jeg kan opp de lengste bakkene jeg finner istedet. Det er veldig avhengihetsskapende å jogge, så jeg er skikkelig deppa pga beina nå. Jeg trener litt pilates hjemme i tillegg, ca to-tre ganger i uka, og spiser normalt (ikke på slankern), så det er joggingen som har tatt seg av vekta her. Hvordan unngår jeg beinhinnebetennelse da? :/ Anonymous poster hash: 83ca7...b74
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #8 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har gått ned 30 kg på 10 mnd pga gåtur og jogging hver dag. Bare pass deg for beinhinnebetennelse! Det er noe helvetes dritt, og nå har jeg fått 6 mnds (!!!) løpenekt av fysio. (jeg skal finne meg ny fysio for å si det sånn). Så nå må jeg gå så fort jeg kan opp de lengste bakkene jeg finner istedet. Det er veldig avhengihetsskapende å jogge, så jeg er skikkelig deppa pga beina nå. Jeg trener litt pilates hjemme i tillegg, ca to-tre ganger i uka, og spiser normalt (ikke på slankern), så det er joggingen som har tatt seg av vekta her. Hvordan unngår jeg beinhinnebetennelse da? :/ Anonymous poster hash: 83ca7...b74 løp på ujevnt underlag ! myk skogvei, grusvei osv... - unngå asfalt og tredemølle så langt du kan, men det er jo ikke bestandig til å unngå det ! noen får beinhinnebetennelse fortere enn andre... Jeg hadde det lenge, skikkelig vondt men det ble alltid borte etter oppvarminga, så jeg jogga likevel ! kjente ikke noe til det etter hvert... husk å kjøp gode løpesko til underlaget du kommer til å løpe mest på.. Anonymous poster hash: 80b60...8a0
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #9 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har gått ned 30 kg på 10 mnd pga gåtur og jogging hver dag. Bare pass deg for beinhinnebetennelse! Det er noe helvetes dritt, og nå har jeg fått 6 mnds (!!!) løpenekt av fysio. (jeg skal finne meg ny fysio for å si det sånn). Så nå må jeg gå så fort jeg kan opp de lengste bakkene jeg finner istedet. Det er veldig avhengihetsskapende å jogge, så jeg er skikkelig deppa pga beina nå. Jeg trener litt pilates hjemme i tillegg, ca to-tre ganger i uka, og spiser normalt (ikke på slankern), så det er joggingen som har tatt seg av vekta her. Hvordan unngår jeg beinhinnebetennelse da? :/ Anonymous poster hash: 83ca7...b74 løp på ujevnt underlag !myk skogvei, grusvei osv... - unngå asfalt og tredemølle så langt du kan, men det er jo ikke bestandig til å unngå det ! noen får beinhinnebetennelse fortere enn andre... Jeg hadde det lenge, skikkelig vondt men det ble alltid borte etter oppvarminga, så jeg jogga likevel ! kjente ikke noe til det etter hvert... husk å kjøp gode løpesko til underlaget du kommer til å løpe mest på.. Anonymous poster hash: 80b60...8a0 Jeg kommer nok til å slite med å finne gode steder å jogge på hvis jeg skal holde meg unna tredemølle og asfalt. Har til nå kun løpt på mølle og synes det er greit. Bor sånn at jeg ikke har stort mange alternativer :/ Kan gode sko hjelpe på? Hi Anonymous poster hash: 83ca7...b74
wilmus Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 Løpeteknikk har nok mye å si. Derfor jeg er så missfornøyd med fysioen som bare øser på med vame og bølgebehandling og ikke lærer meg noe om løpeteknikk og styrkende øvelser.. Ikke løping i 6 mnd hjelper ikke en dritt, det er helt sikkert! Teknikk, sko, underlag, og gradvis opptrapping er vel det man kan gjøre for å ungå det så vidt jeg vet.. Meeen, funka dårlig for min del!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 Gode sko hjelper og ikke alle får det. Når du løper såpass kort og ikke så fort, så er det ikke så stor fare. Jeg har løpt masse uten å få det. Men du vil bli strammere om du legger inn 2 styrketimer i uken også. Anonymous poster hash: 08b08...1bb
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #12 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg løper litt innimellom. Har 15 kg for mye å bære på og hadde ille bekkenløsning som nå er nesten borte. Når jeg løper kniper det godt i knærne, og jeg kjenner jeg må være veldig forsiktig. Men hvor forsiktig? Kjedelig at det er knær og ikke kondis som stopper meg liksom. Jeg burde kanskje sykle i stedet - brede hofter og løping er visst ikke det beste - men jeg liker å løpe. :/ Anonymous poster hash: 26321...09f
Gustav Klitt Skrevet 27. oktober 2013 #13 Skrevet 27. oktober 2013 Hei, du med beinhinnebetennelsen! Jeg har løpt mye tidligere, på tredemølle, og har ikke kunnet løpe siden jul pga en brennende smerte i begge hoftene, som ofte har økt på utover dagen og noen ganger blitt så ille at jeg har måttet ta smertestillende for å få sove. Det har blitt bedre nå som jeg ikke har løpt på lenge. Synes du det høres ut som beinhinnebetennelse? Jeg har ikke gått til lege, fordi det er svært begrenset hva en lege kan gjøre med problemstillingen.. beklager trådkupping hi. Jeg anbefaler jogging på det sterkeste, men pass deg for ensidighet, så du ikke ender opp som meg (og hun andre) ;-)
Husbygger Skrevet 27. oktober 2013 #14 Skrevet 27. oktober 2013 Er ikke benhinnebetennelse betennelse på fremsiden av leggen?
wilmus Skrevet 27. oktober 2013 #15 Skrevet 27. oktober 2013 Hei, du med beinhinnebetennelsen! Jeg har løpt mye tidligere, på tredemølle, og har ikke kunnet løpe siden jul pga en brennende smerte i begge hoftene, som ofte har økt på utover dagen og noen ganger blitt så ille at jeg har måttet ta smertestillende for å få sove. Det har blitt bedre nå som jeg ikke har løpt på lenge. Synes du det høres ut som beinhinnebetennelse? Jeg har ikke gått til lege, fordi det er svært begrenset hva en lege kan gjøre med problemstillingen.. beklager trådkupping hi. Jeg anbefaler jogging på det sterkeste, men pass deg for ensidighet, så du ikke ender opp som meg (og hun andre) ;-) Hmm..Beinhinnebetennelse sitter stort sett langs leggbeinet, men man kan vel kanskje få det andre steder og...? Jeg utsatte også legen leeenge, men så begynte jeg å gå på trynet hver joggetur fordi beina faktisk kollapset under meg..Da kjente jeg det begynte å bli nok. Leggene hovner opp og verker hele natta etter jogging. I natt blir det ille, siden jeg ikke klarte å la være å løpe i dag:( Jeg har som sagt vært hos fysioterapaut for dette, men skal bytte til en som spessialiserer seg mer mot idrett, så kan jeg kanskje finne en måte jeg kan fortsette løpingen jeg har blitt så glad i. Ts, beklager også avsporing. Ikke meningen å skremme noen fra å løpe her. Det er noen som er mer utsatt enn andre. Mine føtter er veldig buet, og jeg tråkker ned på en veldig liten prosent av fotsålen. Derfor feilbelaster jeg beinet. Pass på hvis du har sånne bein!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #16 Skrevet 27. oktober 2013 beinhinnebetennelse er på fremsiden av leggen/på innsiden av leggen.... hoftene er nok noe annet, men høres ikke bra ut for deg å løpe på hardt underlag =/ Anonymous poster hash: 80b60...8a0
Gustav Klitt Skrevet 27. oktober 2013 #17 Skrevet 27. oktober 2013 Kanskje det? Men man har da beinhinne overalt hvor man har bein? Jeg har bare alltid tenkt at det kan forekomme hvor som helst, på steder som er utsatt for repetitiv type slitasje. Men jeg har aldri sjekket det ordentlig, så godt mulig jeg tar feil :-)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #18 Skrevet 27. oktober 2013 få "spesialdesignet" joggesko hvis du har sånne bein Anonymous poster hash: 80b60...8a0
Gustav Klitt Skrevet 27. oktober 2013 #19 Skrevet 27. oktober 2013 beinhinnebetennelse er på fremsiden av leggen/på innsiden av leggen.... hoftene er nok noe annet, men høres ikke bra ut for deg å løpe på hardt underlag =/ Anonymous poster hash: 80b60...8a0 True that.. Komisk at jeg tydeligvis har misforstått begrepet og aldri giddi å google det. Nå lover jeg at det er slutt på trådkupping! (Men takk for svar.. :-))
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #20 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har også tro på det han sier ahn på Puls, Yngve tror jeg han heter, at det gjør vondt å trene, og særlig å løpe. Det gjør vondt i legger, knær, hæler osv. Stort sett kan man fortsette, og det blir bedre. Man kan også bruke Ibux eller Voltaren gel en periode for å roe evt. betennelser. Det er svært delte meninger ift om man bør slutte med løping hvis man får benhinnebetennelse Anonymous poster hash: 08b08...1bb
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #21 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har gått ned 30 kg på 10 mnd pga gåtur og jogging hver dag. Bare pass deg for beinhinnebetennelse! Det er noe helvetes dritt, og nå har jeg fått 6 mnds (!!!) løpenekt av fysio. (jeg skal finne meg ny fysio for å si det sånn). Så nå må jeg gå så fort jeg kan opp de lengste bakkene jeg finner istedet. Det er veldig avhengihetsskapende å jogge, så jeg er skikkelig deppa pga beina nå. Jeg trener litt pilates hjemme i tillegg, ca to-tre ganger i uka, og spiser normalt (ikke på slankern), så det er joggingen som har tatt seg av vekta her. Hvordan unngår jeg beinhinnebetennelse da? :/ Anonymous poster hash: 83ca7...b74 riktig teknikk og riktige sko Anonymous poster hash: ae703...ca8
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #22 Skrevet 27. oktober 2013 beinhinnebetennelse er på fremsiden av leggen/på innsiden av leggen.... hoftene er nok noe annet, men høres ikke bra ut for deg å løpe på hardt underlag =/ Anonymous poster hash: 80b60...8a0 True that.. Komisk at jeg tydeligvis har misforstått begrepet og aldri giddi å google det. Nå lover jeg at det er slutt på trådkupping! (Men takk for svar.. :-)) Kupp i vei, alle skal få Jeg skal fortsette med jogginga. Har relativt gode sko, men skal sette av litt cash og se etter skikkelig ordentlige sko jeg kan løpe i. Skal prøve å trene litt styrke ila en uke også, så får bena litt pause. Så får vi se om det blir kropp av dette til slutt! Hi Anonymous poster hash: 83ca7...b74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå