Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Er alenemor til en på 8 som svømmer men de minste er 2 og 4år. Hva syntes dere?føler selv det går bra. Anonymous poster hash: ce9de...c36
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Er det lov.På badet her hvor jeg bor er det bare lov med ett barn om gangen per voksnen.Littuansvarlig vil jeg si. Anonymous poster hash: e0cdc...8b4
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg vil si at det er uansvarlig. Hvordan skal du klare å følge med på alle tre hele tiden? Skjer flere ganger uhell der foreldrene ikke har fulgt nøye nok med. Anonymous poster hash: 559a2...93c
soleia Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Hadde ikkje hatt nervar til det sjølv, trur eg. Er vel ikkje like lett å halde oversikt på badeland som på ei strand?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #5 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg drar alene med tvillinger på tre, og har mer enn nok, for å si det mildt. Anonymous poster hash: 73f27...e3d
Jippipippi Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg drar aleine med tre, men de to eldste kunne svømme når de var fire og tre år. Jeg har full kontroll. Har litt å si hvordan svømmehallen er. Om det er en grunne hvor de to minste kan stå, går det greit. De fleste svømmehaller har badevakter...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Var alene på badeland i Kr.Sand i sommer og det gikk veldig bra. Vi holder oss så klart der barna selv kan stå. Anonymous poster hash: ce9de...c36
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #8 Skrevet 27. oktober 2013 Det er ikke uansvarlig om du føler du har kontroll. Jeg går i svømmehallen med mine tre på 8, 5 og 2.5 en gang i uken. De to eldste har svømmetime, og i mens svømmer jeg med 2-åringen. Når de andre er ferdig har jeg alle tre uti der en stund og det går greit fordi det bare er ett basseng og veldig oversiktlig. Eldste er kjempeflink til å svømme, yngste har armringer og sånn flytegreie på ryggen. 5-åringen svømmer bra nå, men jeg må ha øynene på ham hele tiden. Usikker på om jeg hadde følt meg komfortabel alene med tre i et uoversiktlig badeland. Bare du kjenner dine barn og deg selv godt nok til å svare på som ditt. Føles det greit så ville jeg definitivt gjort det. Anonymous poster hash: 0f6f0...202
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #9 Skrevet 27. oktober 2013 Her jeg bor, er det ikke lov med mer enn ett barn under 7 år per voksen over 18 år. En veldig bra regel. Etter 7 år må også barnet klare seg selv i garderoben, så jenter kan ikke bli med pappa og gutter kan ikke bli med mamma hvis de ikke dusjer og skifter selv. Anonymous poster hash: d508c...424
Bananen Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 Å dra med 3 barn som har så ulike behov i svømmehallen syns jeg er uansvarlig. Vi pleier å dra to voksne på 3 barn på 8, 4 og 1. Da ser ikke vi voksne mye til hverandre for å si det sånn. Bare de på 8 og 4 er overalt og krevende og være en voksen på. Den minste må i tillegg holdes i til nesten enhver tid. Ser ikke hvordan du skal få logikken til å gå opp.
Plutselig_gravid Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Synes ikke det er uansvarlig hvis du føler du har kontroll. Det kommer jo helt an på om barna er lydige og hvor bra oversikten i bassenget er. Jeg har dratt alene i svømmehallen med de 3 eldste. De er 2,4 og 10 år. Er kun eldstemann som kan svømme, men han er ikke så trygg i vannet at han får bade uten tilsyn. Eldstemann er litt redd vannet og svømmer derfor kun der han selv kan stå. De to yngste holder seg med meg i babybassenget. (Babybassenget ligger rett ved siden av "voksenbassenget". På det dypeste i voksenbassenget er det vel 1.50 eller 1.60. Har full kontroll på storebror der) Svømmehallen vi bruker er lite og det er stort sett få folk der. Av og til er vi til og med alene Men å dra på badeland med de alene, som f,eks vannkanten i Bergen er helt uaktuelt for meg. Da ville eldstemann badet på en annen avd, enn de yngste. Mao så hadde ikke det gått. Dessuten er det for mye folk på slike steder og man mister fort oversikten. Endret 27. oktober 2013 av Plutselig_gravid
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #12 Skrevet 27. oktober 2013 Vi har alltid vært 2 i badeland, mine er 4 og 5 år. Begge kan svømme uten armeringer, men minste kan ikke svømme veldig langt enda, så han må vi være med hele tiden. Eldste har vi også alltid øynene på, men må ikke være uti med han. Vi kan fint se på mens han hopper og bader. Han dykker til bunns og svømmer godt både over og under vann. Neste gang skal vi ha med oss 2 nieser også, da blir det 2 barn per voksen, men tror det skal gå bra:) Vi må bare prate med de før vi går inn og lage regler. Jeg kunne nok vurdert å dra alene med dem nå, men da ville jeg vært et sted det var oversiktlig, ikke badeland. Hvis minste plutselig løper avgårde for å bade et annet sted så kan jeg jo ikke gå fra eldste 20 sekunder heller enda. Men tenker nok at om et år eller to blir det lettere.Men det er nesten verre nå når de ikke bruker armeringer lenger:) Da blir jeg jo livredd om jeg mister øynene fra de i et sekund hehe, med armeringer han man iallefall littegrann mer trygghet. Tenkte å sende begge på svømmekurs snart, slik at de får vedlikeholdt svømmingen i vinter og bli enda mer trygge. Jeg kunne fint gått i svømmehall med 3 alene om en var svømmedyktig, men ikke badeland. Anonymous poster hash: 05f70...c82
Hun med alle ungene Skrevet 27. oktober 2013 #13 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har dratt alene med 5 barn,det går kjempefint! 11 og 8 åringen svømmer selvfølgelig selv, 6 og 4 åringen også,men de må jeg selvfølgelig se på hele tiden. 5 åringen svømmer ikke selv enda. Jeg tar baderinger på de 3 minste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå