Gå til innhold

Hytteleie -hvordan fordele utgiftene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie som skal leie hytte til jul, men da vi består av 3 forskjellige husholdninger med forskjellig antall personer er jeg i tvil om hvor mye jeg skal kreve fra de 2 andre husholdninger.

Familie 1 består av 3 personer

Familie 2 består av 1 kanskje 2 (de deler da seng)

Familie 3 består av 4 personer.

Familie 1+2 skal ha 1 soverum, mens familie 3 skal ha 2 soverrum.

Hvordan skal vi dele hytteleien? Betale pr soverum, pr person eller dele alt på 3?

Takker for input :)

Anonymous poster hash: ff5c1...ed1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville komt fram til ei løysing saman med dei andre familiane, men hverken pr familie eller pr soverom høyrest urimelig ut.

Skrevet

Familie 3 burde betale litt mer for bruk av flere soverom.

Men hadde jeg vært familie 1 eller 2 så ville jeg sikkert, for å ikke virke smålig, foreslått å dele alt på 3 (bortsett fra om vi måtte leie større hytte pga. flere soverom til familie nr.3 og summen ble mye høyere pga. det. da ville jeg forslått og forventet at familie nr.3 betalte mer)

Anonymous poster hash: c0e0d...b49
Skrevet

Ville delt alt på tre

Anonymous poster hash: 79859...a84

Skrevet

Tenker litt at her kommer det litt an på inntekt også, i og med at det er familie det er snakk om. Dersom den som er alene (eve har med seg partner) feks er student, mens de andre to familiene har god inntekt, syns jeg faktisk at studenten skulle sluppet å betale. Eve at den familien som har hovedansvaret for hytta, betaler denne alene (pris er selvfølgelig avgjørende faktor her;)!). Da kan de resterende familiene spleise på maten feks.

Skrevet

Ville delt det på tre, kan jo ikke være snakk om så store summer...

Skrevet

Delt alt på tre. Uten tvil

Anonymous poster hash: 3ee75...833

Skrevet

I og med at den ene familien kanskje bare er 1, og de andre er vesentlig flere, så synes jeg det ville vært mest rettferdig å dele på antall personer. 

Skrevet

Har hatt en lignende problemstilling her. Ettersom det var veldig forskjellig størrelse på familiene, og hyttene i vårt tilfelle ble dyrere etter antall sengeplasser, så ble vi enige om å dele på antall personer, men regne barn som halve. Barna kostet like mye som voksne, men har jo ikke inntekt, derfor gjorde vi det sånn.

Anonymous poster hash: 63c7c...b8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...