Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #1 Skrevet 26. oktober 2013 Og ikke bare det min mor skal jobbe natt. Begynner kl 22. Blir en meget spesiell jul. Anonymous poster hash: 28d7c...50c
Mia_73 Skrevet 26. oktober 2013 #2 Skrevet 26. oktober 2013 Har du ingen andre å feire sammen med? Far, søsken, tanter eller onkler?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #3 Skrevet 26. oktober 2013 Men skal barna være hos barnefar da? Anonymous poster hash: 4d145...193
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #4 Skrevet 26. oktober 2013 Ja, barna skal til barnefaren. Tenker å være hos mor og far, men synd min mor begynner på jobb kl 22. Blir litt stusselig. Anonymous poster hash: 28d7c...50c
mamma_bergen Skrevet 26. oktober 2013 #5 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg vet hvordan det er..Jeg har valgt å jobbe senvakter de årene hun er hos far Man lærer seg å leve med det etter hvert, men det er en kjip følelse. Men du lærer å å sitte stor pris på de årene barna er hos deg
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #6 Skrevet 26. oktober 2013 Det er sant. Har jo vist om at de skal til han, men. Får gjøre det beste ut av det. Kanskje det blir bedre enn jeg forventer. Året etter skal de være hos meg. Får se frem til det. Anonymous poster hash: 28d7c...50c
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Seriøst? Er du 16 år?? At din mor skal på jobb kl 22 betyr at du IKKE er alene under middag og pakker. Se en god film før du legger deg. Jeg har vært helt alene uten familie annehvert år i årevis, er det egentlig så farlig..? Det finnes de som har det verre. I-landsproblem. Anonymous poster hash: 4346c...608
*Yuna* Skrevet 27. oktober 2013 #8 Skrevet 27. oktober 2013 Seriøst? Er du 16 år?? At din mor skal på jobb kl 22 betyr at du IKKE er alene under middag og pakker. Se en god film før du legger deg. Jeg har vært helt alene uten familie annehvert år i årevis, er det egentlig så farlig..? Det finnes de som har det verre. I-landsproblem. Anonymous poster hash: 4346c...608 Wow, for en medfølelse! Det er vel å være bort fra barna som er hovedproblemet her. Klem til deg HI, du skal ha de i romjulen? Dere får kose dere ekstra da
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #9 Skrevet 27. oktober 2013 Seriøst? Er du 16 år?? At din mor skal på jobb kl 22 betyr at du IKKE er alene under middag og pakker. Se en god film før du legger deg. Jeg har vært helt alene uten familie annehvert år i årevis, er det egentlig så farlig..? Det finnes de som har det verre. I-landsproblem. Anonymous poster hash: 4346c...608 HI har da rett til å være lei seg selv om det finnes noen som har det verre. Jeg forstår godt at det må være trist å ikke ha ungene sine i julen, og at det da kan være ekstra trist at moren hennes må gå hjemmefra nokså tidlig på kvelden på julaften. Min mor er død, men jeg forstår godt at de som har foreldre som lever har lyst til å være med dem i julen. Anonymous poster hash: a6abb...9a4
Askepott 3 barnsmor Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg skal også være alene uten barna i år og gruer meg veldig. Første julen uten dem og det kommer til å bli tøft. De skal til pappaen sin.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 jeg har ingen jobb jeg kan jobbe julaften når jeg ikke har barna, men kommer kanskje til å reise på ferie evt noen juler jeg ikke har dem "droppe jula" rett og slett lykke til:) Anonymous poster hash: f505c...cd7
shewolf Skrevet 27. oktober 2013 #12 Skrevet 27. oktober 2013 Første året uten her også. Kan ikke feire med foreldrene mine, så jeg håper egentlig på at det blir en tur til varmere strøk Det hadde vært deilig. Skal ikke ha henne før 2. nyttårsdag igjen..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #13 Skrevet 27. oktober 2013 Seriøst? Er du 16 år?? At din mor skal på jobb kl 22 betyr at du IKKE er alene under middag og pakker. Se en god film før du legger deg. Jeg har vært helt alene uten familie annehvert år i årevis, er det egentlig så farlig..? Det finnes de som har det verre. I-landsproblem. Anonymous poster hash: 4346c...608 Wow...bare...wow..... Vet du, hi, jeg husker godt min første jul uten barn. Den gang hadde jeg bare ett barn og den første julaftenen uten henne var grusom. Jobbet på senter, så etter jobb (sånn ca 13.30) dro jeg hjem og gråt hos mamma, dro hjem og dusjet og stelte meg, og tilbake til mamma. Kl 21 dro jeg hjem og la meg, bare verket etter å få henne hjem 1.juledag. I fjor var jeg alene igjen, nå har jeg 4 barn, og feiret med de nærmeste voksne i familien. Rundt kl 22 dro jeg, men dro innom venninna mi på vei hjem. På den måten fikk jeg et avbrekk fra tankene mine. Så kom barna hjem på morningen 1.juledag og jeg var "hel" igjen Det ER tøft å feire jul uten barna, og når man i tillegg ikke får den trøsten man føler man trenger så føles det litt ekstra kjipt. For selv om man er voksen så er man fortsatt sårbar i enkelte situasjoner Anonymous poster hash: d0687...1fb
skinnfilla Skrevet 27. oktober 2013 #14 Skrevet 27. oktober 2013 Når jegleser dette, er et enda mer ubegripelig at mor til min stedatter foreslo selv at vi kunne ha henne i år også. Vi hadde håpet på det, og gikk og tenkte litt på hvordan vi skulle legge det fram for mor, så sier hun det selv. Så lett liksom, kan ikke der ha ***** i jula så dere får hele familien samlet . ****** bor hos oss og har minimalt samvær med mor. Jeg er bare glad og gleder meg til jul. Da vet jeg at ***** får gaver! ikke løfter på en lapp! penger som "blir lånt" og lignende. Hun får familie og julekos, venner og trygghet.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #15 Skrevet 27. oktober 2013 Her er det heller ingen unger julaften. Jeg jobber tidlig og mannen jobber seint,så vi ser hverandre to timer om vi er heldige. Vi har ikke barn sammen, så barna skal være hos sine andre foreldre. Vi har valgt å jobbe denne dagen når vi ikke har barn, for da blir ikke dagen så vanskelig, men vi har laget våre egene tradisjoner så det er ikke så vanskelig. Når slle ungene er tilbake i huset, har vi en kosedag. Vi lager ingen ny julaften, men vi har en kosedag. Ungene bestemmer middag, vi koser oss hele dagen sammen og gavene blir åpnet. Vi sender ikke med gavene fra vår side av familien, pga at ungene ønsker å åpne de her. Det samme gjelder når de er hos den andre foreldren. Vi rusler rundt i pysjen hele dagen. Polarexpressen går på tv. Denne dagen gleder jeg meg til, for den er så koselig. Blir ikke julaftn, men vår hyggelige dag. Anonymous poster hash: 2e07c...b20
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #16 Skrevet 27. oktober 2013 Når jegleser dette, er et enda mer ubegripelig at mor til min stedatter foreslo selv at vi kunne ha henne i år også. Vi hadde håpet på det, og gikk og tenkte litt på hvordan vi skulle legge det fram for mor, så sier hun det selv. Så lett liksom, kan ikke der ha ***** i jula så dere får hele familien samlet . ****** bor hos oss og har minimalt samvær med mor. Jeg er bare glad og gleder meg til jul. Da vet jeg at ***** får gaver! ikke løfter på en lapp! penger som "blir lånt" og lignende. Hun får familie og julekos, venner og trygghet. Og mor har tydeligvis innsett dette selv, og ønsker det beste for datteren. Og muligens setter datteren foran seg selv. Er ikke sikkert noe er lett selv om det høres slik ut. Er veldig glad på stedatteren din sine vegne iallefall. Mange barn som har det ILLE i jula :/ Anonymous poster hash: 3f685...8ea
Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 27. oktober 2013 #17 Skrevet 27. oktober 2013 Skulle egentlig feire jul uten ungene denne julen og grudde meg ihel. Hun eldste er 10 år og har aldri feiret en jul uten unger etter hun ble født. Nå har jeg fått 2 små som jeg er alene med, så blir ikke helt uten barn på julaften, men blir nok rart og ikke feire med de 2 eldste. Men blir heldigvis ikke alene.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #18 Skrevet 27. oktober 2013 Seriøst? Er du 16 år?? At din mor skal på jobb kl 22 betyr at du IKKE er alene under middag og pakker. Se en god film før du legger deg. Jeg har vært helt alene uten familie annehvert år i årevis, er det egentlig så farlig..? Det finnes de som har det verre. I-landsproblem. Anonymous poster hash: 4346c...608 Så du er altså aldri lei deg for noe? Det er alltid noen som har det verre enn deg! Anonymous poster hash: 8d345...d75
skinnfilla Skrevet 27. oktober 2013 #19 Skrevet 27. oktober 2013 Når jegleser dette, er et enda mer ubegripelig at mor til min stedatterforeslo selv at vi kunne ha henne i år også.Vi hadde håpet på det, og gikk og tenkte litt på hvordan vi skulle legge det fram for mor,så sier hun det selv.Så lett liksom, kan ikke der ha ***** i jula så dere får hele familien samlet .****** bor hos oss og har minimalt samvær med mor.Jeg er bare glad og gleder meg til jul.Da vet jeg at ***** får gaver! ikke løfter på en lapp! penger som "blir lånt" og lignende.Hun får familie og julekos, venner og trygghet. Og mor har tydeligvis innsett dette selv, og ønsker det beste for datteren. Og muligens setter datteren foran seg selv. Er ikke sikkert noe er lett selv om det høres slik ut.Er veldig glad på stedatteren din sine vegne iallefall. Mange barn som har det ILLE i jula :/ Anonymous poster hash: 3f685...8ea Joda ,hun har nok innsett dette.Hun har fraskrevet seg de eldste ungene til fedrene, har 2 små. Syns bare det har vært så lett alt sammen. Skjønner det bare ikke. Har jo barn selv og kunne aldri, aldri gjort det. Men så er hennes situasjon en helt annen enn min ,da.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #20 Skrevet 27. oktober 2013 Takk for mange koselige svar. Julen for meg er barna og familien så når det er første julen uten barna min og i tillegg at min mor begynner på jobb så pass tidlig synes jeg det blir litt vanskelig, men det skal vel gå fint. Finner meg en film eller noe om kvelden. Anonymous poster hash: 28d7c...50c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå