Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #1 Skrevet 26. oktober 2013 Og er blitt et hormontroll! Den blide og enkle jenta har blitt hissig, nærtagende, sur og frekk Jeg er glad for at hun tar ansvar mtp prevensjon, men ser mørkt på fremtiden hvis dette skal vedvare. Jeg har aldri reagert sånn selv på hormonpreparater, men har skjønt at det er en ganske vanlig reaksjon? Noen som har erfaring og råd? Er det forskjell på hvilket merke man kan tåle bedre? Anonymous poster hash: 625ef...26e
Strandloppa og lillebror Skrevet 26. oktober 2013 #2 Skrevet 26. oktober 2013 De fleste bivirkninger har forsvunnet i løpet av tre måneder. Dette er en vanlig bivirkning som mest sannsynlig går over. Tenk så vondt og slitsomt det er for jenta di å ha det sånn.
☆☆☆ Skrevet 26. oktober 2013 #3 Skrevet 26. oktober 2013 Hadde helst sett at tenåringen brukte noko med mindre risiko for brukarfeil, men ift biverknader er det godt mogleg det ordnar seg etter ei tid.
Jallow B Skrevet 26. oktober 2013 #4 Skrevet 26. oktober 2013 Om det ikke retter seg etter ca 3mnd, bør hun undersøke andre muligheter. De eneste p-pillene jeg kunne bruke med hormoner, lages ikke lengere, så jeg holder meg til kobberspiral.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #5 Skrevet 26. oktober 2013 Man reagerer gjerne forskjellig på de forskjellige merkene, så det går an å prøve et annet merke og se om det hjelper... Men minipille er jo et veldig usikkert prevensjonsmiddel da, krever jo stålkontroll på å ta det til rett tidspunkt hver eneste dag. Anonymous poster hash: cce97...ec4
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #6 Skrevet 26. oktober 2013 Hvorfor ikke heller bruke vanlige p-piller? Minipilla er ikke like sikre som de vanlige, og dessverre er det MANGE som reagerer mer på minipilla enn på vanlige p-piller. Inkludert meg selv, jeg var håpløs å leve med mens jeg ammet og brukte minipiller Anonymous poster hash: 8ed12...eb7
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 Huff, nå ble jeg nervøs her Hun fortalte at hun hadde glemt å ta pillen en morgen og hadde da tatt den da hun kom hjem fra skolen. Jeg sa også det dere sier om hvor viktig det er å ta den på samme tidspunkt, men fikk beskjed om at hun hadde sjekket det opp og at det kom til å gå helt fint Her gjelder det å trå sååå varsomt og jeg må vokte mine ord, så jeg bare sa igjen at det er kjempeviktig å holde kontroll på når pillen blir tatt og at de burde bruke annen prevensjon i tillegg til neste mens, men da fikk jeg beskjed om å slutte å mase og passe mine egne ting Man kan nesten ikke gjøre annet enn å krysse fingrene og håpe at det går bra. Huff, det er ikke lett når man ikke har stålkontroll på hva ungene gjør. Det som er litt "morsomt" oppi det hele, er jo at hun nekter for at hun har problemer med humøret, den eneste grunnen til at hun er sur og sint er at jeg er helt håpløs hi Anonymous poster hash: 625ef...26e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #8 Skrevet 26. oktober 2013 Signerer de andre her. Hun bør heller begynne med p-piller. Jeg reagerte veldig på minipilllen (cerazette) og de må i tillegg taes til nøyaktig samme tid hver dag for å være sikker. Jeg brukte Yasmin p-piller i flere år uten at jeg reagerte på hormonene i de. Anonymous poster hash: e2faf...e69
Love my kidz Skrevet 26. oktober 2013 #9 Skrevet 26. oktober 2013 P-stav eller p-sprøyte er genialt til ungdom
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #10 Skrevet 26. oktober 2013 Og dere reagerer på at en på 24 har hatt mange sexpartnere?? unnskyld useriøst svar. Jeg hadde tatt en titt på bivirkningene det høres ikke normalt ut. som andre sier p.sprøyte kan være lurere. Anonymous poster hash: 86b34...089
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #11 Skrevet 26. oktober 2013 Og dere reagerer på at en på 24 har hatt mange sexpartnere?? Anonymous poster hash: 86b34...089 Jeg ser ikke sammenhengen/logikken her...?? Anonymous poster hash: 8ed12...eb7
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #12 Skrevet 26. oktober 2013 Og dere reagerer på at en på 24 har hatt mange sexpartnere?? Anonymous poster hash: 86b34...089 Jeg ser ikke sammenhengen/logikken her...?? Anonymous poster hash: 8ed12...eb7 Jeg har lest den tråden om denne jente som lurer på om 70 sexpartnere er mange. En 16 åring på minipillerer i mine øyne det samme som at hun er sexuelt aktiv. Så da tenker jeg at da er det mye sex ute på hjemme alene fester og på pikerommet, gymsalen osv Anonymous poster hash: 86b34...089
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #13 Skrevet 26. oktober 2013 Hvis det er Cerazette hun bruker, så har de 12 timers glemmemargin, akkurat som p-piller. Anonymous poster hash: bc409...b9e
BareMas Skrevet 26. oktober 2013 #14 Skrevet 26. oktober 2013 Og dere reagerer på at en på 24 har hatt mange sexpartnere?? Anonymous poster hash: 86b34...089 Jeg ser ikke sammenhengen/logikken her...?? Anonymous poster hash: 8ed12...eb7 Jeg har lest den tråden om denne jente som lurer på om 70 sexpartnere er mange. En 16 åring på minipillerer i mine øyne det samme som at hun er sexuelt aktiv. Så da tenker jeg at da er det mye sex ute på hjemme alene fester og på pikerommet, gymsalen osv Anonymous poster hash: 86b34...089 Det var da veldig stigmatiserende.. Det er jo ikke gitt at en seksuelt aktiv 16åring ligger med flest mulig.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #15 Skrevet 26. oktober 2013 Cerazette må ikke tas til samme tid hver dag, men max 12 timer senere enn antatt slik anonym over skriver. Er bare å lese pakningsvedlegget. Anonymous poster hash: 013d9...177
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #16 Skrevet 26. oktober 2013 Og dere reagerer på at en på 24 har hatt mange sexpartnere?? Anonymous poster hash: 86b34...089 Jeg ser ikke sammenhengen/logikken her...?? Anonymous poster hash: 8ed12...eb7 Jeg har lest den tråden om denne jente som lurer på om 70 sexpartnere er mange. En 16 åring på minipillerer i mine øyne det samme som at hun er sexuelt aktiv. Så da tenker jeg at da er det mye sex ute på hjemme alene fester og på pikerommet, gymsalen osv Anonymous poster hash: 86b34...089 Vel, jeg tolker innlegget som at denne 16-åringen har en fast kjæreste som hun har sex med. Ikke at hun ligger rundt med gud og hvermann. Anonymous poster hash: 583e0...92b
☆☆☆ Skrevet 26. oktober 2013 #17 Skrevet 26. oktober 2013 Hvis det er Cerazette hun bruker, så har de 12 timers glemmemargin, akkurat som p-piller. Anonymous poster hash: bc409...b9e P-piller er også notorisk når det kjem til brukarfeil..
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #18 Skrevet 26. oktober 2013 Kan 16 åringer bruke p-sprøyte? (Om hun ikke har prøvd p-piller i forkant) Anonymous poster hash: fe636...486
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #19 Skrevet 26. oktober 2013 Og dere reagerer på at en på 24 har hatt mange sexpartnere?? Anonymous poster hash: 86b34...089 Jeg ser ikke sammenhengen/logikken her...?? Anonymous poster hash: 8ed12...eb7 Jeg har lest den tråden om denne jente som lurer på om 70 sexpartnere er mange. En 16 åring på minipillerer i mine øyne det samme som at hun er sexuelt aktiv. Så da tenker jeg at da er det mye sex ute på hjemme alene fester og på pikerommet, gymsalen osv Anonymous poster hash: 86b34...089 Jøss, det var litt av en holdning til tenåringers sexliv Datteren min er i et fast forhold med en kjekk, jamnaldrende gutt og jeg tviler sterkt på at hun ligger rundt i gymsaler (!!) Å innse at lillejenta mi er blitt så stor at det er naturlig at hun har sex er ikke det letteste jeg har gjort, men det er en del av det å være tenåringsmamma. Jeg er bare glad og takknemlig for at vi har et såpass åpent forhold at hun deler såpass mye med meg. hi Anonymous poster hash: 625ef...26e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå