Gå til innhold

Tar jeg for mye vitaminer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

 

Vitaminer jeg tar en gang om dagen, altså om morgenen er:

B kompleks, C vitamin og D vitamin

 

2 ganger om dagen, altså morgen og kveld tar jeg Omega 3, ( med vitamin D og E ).

 

Tar jeg for mye vitaminer da?

 

Trener ikke, aldri trent, men spiser det jeg vil, uten å bli feit, er 54 kg og 165høy.

Spiser sjeldent fisk, derfor omega 3. Er ikke flink til å spise mye frukt, da jeg er allergisk for det meste. Grønt er jeg heller ikke flink til å spise.

 

Anonymous poster hash: 06021...c94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du spiser "hva du vil" uten å trene, og du verken spiser fisk, grønnsaker eller frukt så er det fare for at du er ganske "innfeit", og det er særdeles usunt.

 

Anonymous poster hash: 55ace...0d2

Skrevet

Hvis du spiser "hva du vil" uten å trene, og du verken spiser fisk, grønnsaker eller frukt så er det fare for at du er ganske "innfeit", og det er særdeles usunt. Anonymous poster hash: 55ace...0d2

Innfeit? Da har jeg hørt det også :P

 

Anonymous poster hash: 06021...c94

Skrevet

 

Hvis du spiser "hva du vil" uten å trene, og du verken spiser fisk, grønnsaker eller frukt så er det fare for at du er ganske "innfeit", og det er særdeles usunt. Anonymous poster hash: 55ace...0d2

Innfeit? Da har jeg hørt det også :P

 

Anonymous poster hash: 06021...c94

Du bør egentlig ikke le av det. Høyt kolesterol og fettavleiringer inne i blodårene. Det er faktisk værre enn litt fett på hoftene.

 

Anonymous poster hash: 55ace...0d2

Skrevet

Har du ikke skjønt det Hi, dumt å spørre om noe her, alle er så bedrevitere. Best å la vær ;)

Skrevet

 

 

Hvis du spiser "hva du vil" uten å trene, og du verken spiser fisk, grønnsaker eller frukt så er det fare for at du er ganske "innfeit", og det er særdeles usunt. Anonymous poster hash: 55ace...0d2

Innfeit? Da har jeg hørt det også :PAnonymous poster hash: 06021...c94

Du bør egentlig ikke le av det. Høyt kolesterol og fettavleiringer inne i blodårene. Det er faktisk værre enn litt fett på hoftene. Anonymous poster hash: 55ace...0d2

Jeg ler ikke, du har ikke greie på hva de forskjellige smilefjesene betyr.

 

Anonymous poster hash: 06021...c94

Skrevet

Jeg har ikke peiling, men det høres ut som om det kan bli mye D-vitamin?

 

Anonymous poster hash: b4629...8ce

Skrevet

 

 

 

Hvis du spiser "hva du vil" uten å trene, og du verken spiser fisk, grønnsaker eller frukt så er det fare for at du er ganske "innfeit", og det er særdeles usunt. Anonymous poster hash: 55ace...0d2

Innfeit? Da har jeg hørt det også :PAnonymous poster hash: 06021...c94
Du bør egentlig ikke le av det. Høyt kolesterol og fettavleiringer inne i blodårene. Det er faktisk værre enn litt fett på hoftene. Anonymous poster hash: 55ace...0d2
Jeg ler ikke, du har ikke greie på hva de forskjellige smilefjesene betyr.

 

Anonymous poster hash: 06021...c94

 

Ikke du heller tydeligvis...

 

Anonymous poster hash: cdf5d...b0f

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke du tar for mye vitaminer, da tenker jeg spesielt på D-vit. Grunnen til at jeg sier dette er at i Norge har anbefalingene for D-vitamin alltid vært lavere enn ellers i Europa!

 

Når du tenker på at vi her i Norge får for lite sol på hender og i ansiktet store deler av året, høsten og vinteren deler av våren spesielt, så er sol en viktig D-vitamin kilde.

Deler av verden med mye sol året rundt har det vært liten mangel av D-vit blant befolkningen.

Barn under 3 år, gravide, ammende og eldre har økt behov og er spesielt utsatt for mangel på d-vit og anbefales å ta tilskudd fikk jeg høre av min lege.

 

Her er de beste kildene til D-vitamin:         

  • Fet fisk som sild, laks og makrell      

  • Leverpostei       

  • Margarin       

  • Tran 

  • Solen

Endret av Zaphira

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...