Gå til innhold

Syns dere Vilja et typisk nymotens "ung mor" navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 36406...eef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ganske nymotens, men ikkje typisk "ung mor" 

Skrevet

Nei, ikke av de verste. Ikke på linje med Storm, Tindre, Lykke etc. Jeg tenkte litt på Vilja til min datter, synes det er et fint navn! Jeg er definitivt ikke ung (35) og er mer tradisjonell. Landet til slutt på Olivia. 

Anonymous poster hash: 7ba36...505
Skrevet

Nei. Ser på det som et navn som var nymotens for 5-7 år siden, og ikke typisk ung mor.

Synes det er et veldig fint navn:)

Anonymous poster hash: fdd6a...ad4

Skrevet

Overhodet ikke. Mer tvert imot, faktisk.

Ser mer for meg en tradisjonell mor, med litt bein i nesen og uten prinsessefakter ;)

Skrevet

Syns ikke det er fint og jeg er vel å betegne som "ung mor" med mine 23 år... 

Kjenner ingen som har kalt sin datter Vilja, men vet om en bikkje som heter det.

Skrevet

Trodde det var Vilje jeg, Vilja høres mere svensk ut

Anonymous poster hash: fe641...26e
Skrevet

Jeg synes at Vilje/Vilja skriker ung mor. Kjenner de bl.a i kombinasjon med Emilie og Lotta, for å nevne noen.

Anonymous poster hash: cd9ea...0d4

Skrevet

Kjenner bare en Lykke, og foreldrene er over 40.

Skrevet

Nei, ikke av de verste. Ikke på linje med Storm, Tindre, Lykke etc. Jeg tenkte litt på Vilja til min datter, synes det er et fint navn! Jeg er definitivt ikke ung (35) og er mer tradisjonell. Landet til slutt på Olivia. 

Anonymous poster hash: 7ba36...505

He, he,he, vi vurderte sterk Olivia, men endte på Vilja:)

Jeg er ikke en ung mor. 

Anonymous poster hash: fc224...c85

Skrevet

Ja, på samme måte som Sunniva skriker mor over 38....

Anonymous poster hash: fd054...bb7

Skrevet

Nei. Det er ikkje tradisjonelt i den forstand at det har vore i bruk lenge, men det er bygd opp etter tradisjonelt mønster (feminisering av guttenamn, i dette tilfellet det norrøne Vilje). Så eg synes ikkje det kjem i kategorien "nymotens". Eg synes det blir stadig vanskeligare å skulle generalisere når det gjeld alder på foreldra ut frå barnenamn, men tenker meg uansett at Vilja er nokså nøytralt på det feltet.

Fint namn, forresten :)

Skrevet

avsporing:  Nokon som held foreldre og barn? Der var det ein artikkel om barnenamn, og så skulle ein gjette kven som hadde kva namn.  Var ikkje så mange,  men eg klarte alle

Noah Matheo var feks son til unge realitydeltakarar, medan Nordahl var son til ei som jobba på theater :)

Skrevet

Vilja er et navn jeg tror man tenker seg om noen ganger før man bruker. Jeg vet om et par Vilja'er, og begge hadde en litt trøblete start, problematiske fødsler. Den ene Vilja jeg vet om er dessuten trilling. 

Jeg liker navnet, men syns det gjør seg best på barn som viser/har vist utrolig vilje til å leve, og jeg syns også det passer best som dobbeltnavn. 

Anonymous poster hash: 7a0d0...1c3
Skrevet

For et spørsmål, hvem bryr seg? Så lenge du liker navnet så spiller det ingen rolle!

Anonymous poster hash: c410a...f75
Skrevet

Vilja er et fint navn uansett alder på mor ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...