Gå til innhold

sønnen min vil kun ha prim på skiven!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 2 år har alltid spist variert når det gjelder pålegg på brødskiven.

Men etter han begynte i barnehage så vil han kun ha prim.

Har prøvd å ikke gi etter å har gitt han noe annet pålegg som jeg vet han liker,men det endte med at ikke spiste noe til det måltidet.

Så i ettertid har jeg gått tilbake på det å kun gitt han prim når han har nektet å spise noe annet pålegg.

Hva gjør jeg?

Gir han prim på alle brødskiver å håper han går snart lei?

Eller bare forsette å gi han andre pålegg som jeg vet han egentlig liker?

Anonymous poster hash: 2854d...1a0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk selv, bruk hodet! Ditt valg, du bestemmer! 

Anonymous poster hash: fa55c...54a
Skrevet

*Du er hva du spiser... Det samme gjelder barn! 

Vitaminer og jern er godt for helsa... Kjøp bok, matpakketips. Hør med barnehagen hvis du ikke orker å tenke deg til dette selv. 

Skrevet

Du gir han en med prim og en med noe annet og sier, "spis den vanlige brødskiven først, så skal du få den med prim etterpå". Voila, variert kosthold :P

Anonymous poster hash: 9c9d0...7e1

Skrevet

Tenk selv, bruk hodet! Ditt valg, du bestemmer! 

Det vet jeg,men må da være lov å be om innspill.

Greit å høre hva andre hadde gjort.

Skrevet

Anonym 4:

Det har jeg prøvd men det funker ikke.

Da blir han hysterisk å hylskriker å det ender fortsatt opp med at han ikke spiser :S

Skrevet

Min å har hatt dilla på prim en periode nå, vil ikke ha annet og jeg gir han det. Han spiser da ikke bare brødskiver hele dagen så variasjon blir det uansett. Før han hadde primdilla hadde han hvitostdilla. Jeg er akkurat samme, spiser det samme pålegget i lang lang tid før jeg plutselig blir lei og bytter.

Men ellers vil jeg tor det kan fungere å gi han noe annet og friste med favorittpålegget bare han spiser det andre først.

Anonymous poster hash: 4b77a...dc1
Skrevet

Ikkkje gi brødskive i det heile tatt ei stund? Kan det fungere?

Skrevet

Anonym 4:

Da blir han hysterisk å hylskriker å det ender fortsatt opp med at han ikke spiser :S

Joda, det funker bare du er sta nok. La han hyle men hold på det du sa, spiser han ikke så blir han vel sulten før eller senere. Her tar jeg vare på det som ikke spises opp og servere til neste måltid i sånne perioder.

Skrevet

Jenta mi på 2,5 år spiste bare Nugatti en periode (litt spesielt da hun har hatt spiseproblemer), og det fikk hun. Nå spiser hun masse forskjellig på brødskiva. Så, antakeligvis så er det bare en periode. 

Skrevet

Anonym 4:

Joda, det funker bare du er sta nok. La han hyle men hold på det du sa, spiser han ikke så blir han vel sulten før eller senere. Her tar jeg vare på det som ikke spises opp og servere til neste måltid i sånne perioder.

Ja du har vel kanskje ett poeng,er ikke flink til å holde på det jeg sier når han begynner med skrikingen sin.

Skrevet

Jeg gir min 2-åring prim når han ber om det. Det kan gå et par dager hvor han bare vil ha prim til frokost og kvelds, men så blir han lei det en stund og spør ikke etter det på et par uker eller mer.

Så lenge primperiodene varer så kort, så ser jeg ingen grunn til å gjøre det til et problem. (Jeg synes ikke prim er det verste han kan spise heller.) Men jeg vet jo ikke hvor lenge det ville vart hos ditt barn da, om du gjorde det samme.

Anonymous poster hash: bdb3d...611
Skrevet

Ingen har dødd av prim så langt. La ham få prim, en vakker dag er han lei og ber om noe annet.

Skrevet

Ingen har dødd av prim så langt. La ham få prim, en vakker dag er han lei og ber om noe annet.

Nei at han får prim er helt greit,men syns det blir litt i overkant mye.

Men er kanskje bare en periode som går fort over,som noen nevner over det.

Skrevet

Jeg er vokst opp med Ha på som pålegg gjennom barndommen, min bror spiste kun sunda :P

I voksen alder er vi sunheten selv ;) ha ha, det går seg til !

Anonymous poster hash: 1d0b6...b59

Skrevet

Ene barnet hadde prim hver dag på skolematen i førsteklasse. Jeg var lei av å smøre det samme på brødskiva, men jents var like glad i maten sin hver dag, hun hadde forskjellig frukt, så hun mente hun hadde stor variasjon i matboksen sin.

Farfaren min hadde også prim på jobbmaten sin, fra han startet til han sluttet å jobbe som 74åring. Så jeg får være glad at jenta mi bare hadde det i ett år. Nå er det litt mer variasjon, selv om det ikke er mye. Hjemme spiser hun mer forskjellig.

Anonymous poster hash: 5ce52...471

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...